Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:57

Ja ik had toen heel wat uurtjes rondgereden die dag ja ;)
Terwijl Q normaal om alles wel verzet gaf, en die dag gewoon kei braaf heel die tocht uitgereden, ik schrok me kapot toen ik daarna het zadel van zn rug haalde :(:)

Wat ik dan niet snap, is waarom hij met kortere ritjes van 1 a 2 uur nérgens reactie op gaf niet qua gedrag en ook geen tekenen te zien op zn rug dat er iets knelde ofzo.

Maar idd als je paard ineens boos doet met opzadelen/aansingelen of met rijden verzet geeft bij een oefening die hij voorheen wel kon, dan sta ik er meteen naast en komt fysio + zadelmaker voor ik weer ga rijden.. heb mn lesje wel geleerd!
Alleen ja wélke zadelmaker is nou echt de beste, want zo goed als mijn zadelmaker bij Q was, zo moeilijk gaat is het nu met mn friesje en ik word er gewoon moedeloos van..

tangoshanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:00

nee klopt,
de eerste paar maanden reed ik er 3 of 4 keer in de week ermee en heb er toen echt geen problemen mee gehad.
ben toen wat meer gaan rijden en elke keer na het rijden had hij 2 flinke bulten op zijn schoft zitten die de volgende dag weer weg waren.
dierenarts erbij gehaald en die kon er ook niet echt een verklaring voor geven.
dus ben toch ermee doorgereden ( wat achteraf gezien erg dom is geweest) met het gevolg dat toen zijn schoft open lag.
heb hem toen weer opgebeld en is hij weer terug gekomen, heeft hij hem opnieuw opgevuld en zei dat alles weer goed was.
sinds die tijd ging mijn paard hele rare dingen doen zoals telgangen alleen maar met zijn hoofd de lucht in enz enz enz, maar het rare was dat als ik hem aan de pessoa zetten dat hij echt super ontspannen was.
tot afgelopen donderdag dat ik zei dat ik er echt helemaal klaar mee was en weer een dierenarts erbij gehaald had en die verklaarde dus dat de boom te smal was en aan de linkerkant het zadel overbrugt lag. ( veelste krap op de achterkant van het zadelkussen) waardoor zijn rugbanden daar erg beurs zijn geworden.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:11

Pff dit soort berichten word ik niet vrolijk van als je net een zadel hebt besteld, omdat ik zelf ook al vrij lang aan het kloten bent met mijn huidige zadel.
Maar ik ben wel blij dat ook de slechte ervaringen geplaatst worden. Moet wel zeggen dat ik zijn service dan erg slecht vind, ik bedoel een fout maken is menselijk en kan gebeuren maar heb dan ook het fatsoen om dat eerlijk toe te geven en los het netjes op....

tangoshanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:19

supertinkie schreef:
Pff dit soort berichten word ik niet vrolijk van als je net een zadel hebt besteld, omdat ik zelf ook al vrij lang aan het kloten bent met mijn huidige zadel.
Maar ik ben wel blij dat ook de slechte ervaringen geplaatst worden. Moet wel zeggen dat ik zijn service dan erg slecht vind, ik bedoel een fout maken is menselijk en kan gebeuren maar heb dan ook het fatsoen om dat eerlijk toe te geven en los het netjes op....

sorry wil je ook helemaal niet van je keuze afhouden.
maar ik herken jou verhaal en heb ook een lange tijd lopen tobben met alle soorten zadels en dacht dat ik nu echt iets had gevonden wat het beste was voor mijn paard.
en als je dan zulke dingen krijg, dan raak je daar erg teleurgesteld van.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:25

Ben wel "blij" met wat negatieve feedback, het houdt mij in ieder geval wel superscherp als mijn nieuwe AB-zadel over 2 weken geleverd wordt en ik er straks 5 keer in de week op zit.
Ik moet wel zeggen dat Arno erg meedenkend was toen ik het zadel liet opmeten, mijn paard gooit mij namelijk nogal naar links en op advies van Arno heb ik Guy Blom gebeld, daar is Arola nu onder behandeling want Arno zei dat een zelfs een goed zadel dit probleem niet op kon lossen. Ik heb dit als heel plezierig ervaren!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:33

tangoshanty schreef:
supertinkie schreef:

sorry wil je ook helemaal niet van je keuze afhouden.
maar ik herken jou verhaal en heb ook een lange tijd lopen tobben met alle soorten zadels en dacht dat ik nu echt iets had gevonden wat het beste was voor mijn paard.
en als je dan zulke dingen krijg, dan raak je daar erg teleurgesteld van.

Nee hoor dat doe je ook niet! :D En ik kan me inderdaad ook heel goed voorstellen, dat dit wel een flinke domper voor je moet zijn. Denk je dat je het goed voor mekaar hebt en dan is het (absoluut) nog niet in orde. Maar daarom zeg ik ook, dat ik blij ben dat ook deze verhalen geplaatst worden. En dat moet ook kunnen vind ik.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:59

Mijn zadel lag ook niet goed na ongeveer 4 maanden rijden...het schoot steeds naar rechts....
Arno gebelt, die zelfde week is hij nog gekomen...twee uur bezig geweest met rijden en navullen....en het ligt weer als een tierelier...hij nam echt de tijd.....
Maar goed....zo heeft iedere zadelmaker wel een goede naam bij sommigen en bij andere weer een slechte..dat hou je toch...noem mij maar eens een merk zadel waar nog nooit problemen bij zijn geweest.....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:36

Nou ja blij word ik niet van de negatieve berichten máár zoals Noppert al zegt zorgt dit er wel voor dat ik extra op m'n hoede ben. Mijn merrie is nogal gevoelig en geeft snel haar grenzen aan gelukkig dus als het goed is merk ik snel genoeg of het goed ligt of niet.

Gelukkig zijn er ook nog genoeg positieve berichten en ligt het in mijn ogen voor een groot deel ook aan de situatie hoe iemand daarmee omspringt, een verhaal heeft twee kanten en voor ik blind daar vanuit ga wil ik die eigenlijk van beide kanten gehoord hebben.

Nu maar afwachten of mijn feedback straks positief of negatief is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:52

fauve1989 schreef:
dat is toch gewoon een quote?
doet iedereen hier volgens mij
vind niet dat ze iets verkeerd doet

Quote je dan ook even wat ze esterb later gezegd heeft? Ik vind dit ook een misselijke streek hoor. Die heeft 40 berichten gepost, ZO moeilijk was het niet de latere reactie te vinden.

esterb schreef:
Ik heb in vorig topic een verhaal geschreven over mijn ervaring met het zadel van Arno. Aangezien ik nog steeds wel eens PB krijg n.a.v. dit bericht, wat dus nog gelezen wordt, is het denk ik tijd en recht voor Arno voor een update;

Arno heeft het eerste zadel naar mijn mening en de mening van een MSFC zadelpasser niet goed gemaakt. Ik heb een heel kort paard en de kussens lagen te ver naar achter waardoor mijn hele gewicht op zijn lendenen berustte.
Arno heeft na deze klacht een geheel nieuw zadel voor mijn paard gemaakt en dit ligt goed. Een MSFC zadelpasser kan daar ook weer iets over zeggen maar paard is nu al 1 jaar zonder gedragsproblemen welke hij de vorige keer wel kreeg door niet goed passend zadel. En geloof me, dit paard doet geen consessies. Als het niet goed is laat hij dat direct merken. Is geen paard wat wel door sjokt. Ben nu verder tevreden over Arno en zijn service.

Dus voor wie klaagt of niet tevreden is ga aub met hem in contact om het op te lossen. Dit is zeker mogelijk gezien mijn ervaring.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:55

Aldoende leert men, ik ben ook door zeer nare ervaringen met mijn vorige zadelmaker (ga kijken of ik hem binnenkort aansprakelijk kan stellen ik heb een top sportpaard staan met de potentie voor internationaal die niet meer te rijden is) wijzer geworden en een stuk kritischer. Ik merkte wel degelijk (positief) verschil toen mijn zadel was opgevuld door Arno!

De andere had een nieuw zadel nodig maar die had hij niet toevallig de eerste beste al mee terwijl hij een busje vol had, dat lag allemaal niet goed en gaat hij nu voor opzoek.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:22

Die laatste post van Esterb veranderd idd wel het een en ander en als je dan al quote kun je die idd niet overslaan natuurlijk!

Ik begrijp dat je teleurgesteld en bloedlink bent wanneer je niet tevreden bent en je komt er niet samen uit. Heel goed dat je dan ook je negatieve ervaringen deelt en mensen wilt behoeden voor ellende maar probeer dat wel zo objectief mogelijk te doen en niet alleen berichten te plaatsen die bij jouw gevoel passen. De positieve update van Esterb hoort er dan zeker ook bij!

tangoshanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:26

esterb schreef:
Ik heb in vorig topic een verhaal geschreven over mijn ervaring met het zadel van Arno. Aangezien ik nog steeds wel eens PB krijg n.a.v. dit bericht, wat dus nog gelezen wordt, is het denk ik tijd en recht voor Arno voor een update;

Arno heeft het eerste zadel naar mijn mening en de mening van een MSFC zadelpasser niet goed gemaakt. Ik heb een heel kort paard en de kussens lagen te ver naar achter waardoor mijn hele gewicht op zijn lendenen berustte.
Arno heeft na deze klacht een geheel nieuw zadel voor mijn paard gemaakt en dit ligt goed. Een MSFC zadelpasser kan daar ook weer iets over zeggen maar paard is nu al 1 jaar zonder gedragsproblemen welke hij de vorige keer wel kreeg door niet goed passend zadel. En geloof me, dit paard doet geen consessies. Als het niet goed is laat hij dat direct merken. Is geen paard wat wel door sjokt. Ben nu verder tevreden over Arno en zijn service.

Dus voor wie klaagt of niet tevreden is ga aub met hem in contact om het op te lossen. Dit is zeker mogelijk gezien mijn ervaring.
[/quote]

dat is wel fijn om te horen.
ik hoop dat ik er ook met hem uit kan komen met mijn andere paard heb ik ook geen problemen gehad met het zadel.
en vind het verder ook heerlijke zadels.
zaterdagmorgen om 8 uur is hij er samen met de dierenarts erbij dus dan zullen we het wel verder zien.
even afwachten nog.
bedankt voor dit berichtje dit brengt mij weer op een positieve zin dat het wel goed kan komen

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:31

Zal ik dan voor de afwisseling een positief verhaal vertellen? :+

Vanmiddag m'n zadel gekregen. Flinke tijd bezig geweest met de vulling, ik voelde 'm af en toe een cm naar links schuiven. Erg goed opgelost door Arno, ligt nu als een huis en zit als een huis.
Omdat mijn paard zo gevoelig is heeft 'ie het zadel meteen zo gevuld als het nu moet liggen (dus zonder te wachten de komende weken tot de vulling slinkt) en komt hij over 3 weken terug om weer bij te vullen indien nodig.
En mijn paard? Ik had m'n vertrouwde, wakkere en werklustige Joytje weer terug! Ze wilde al maanden niet echt lopen, rug weg drukken en erg scheef. Nu werd ze ineens zo gigantisch groot dat het leek alsof ze van de 1.60 m. naar de 1.80 m. ging (qua bewegen ook) en dat alles los over de rug, zelfs het gedribbel en druk doen.
Nu heb ik geen makkelijk paard qua bouw, een stevige tante met weinig schoft en een wat kortere rug. Dat laatste heeft Arno júist rekening mee gehouden, de lengte van het zadel is dus super.
Al met al, tot nu toe ben ik erg blij! :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:43

AnneB schreef:
Zal ik dan voor de afwisseling een positief verhaal vertellen? :+

Vanmiddag m'n zadel gekregen. Flinke tijd bezig geweest met de vulling, ik voelde 'm af en toe een cm naar links schuiven. Erg goed opgelost door Arno, ligt nu als een huis en zit als een huis.
Omdat mijn paard zo gevoelig is heeft 'ie het zadel meteen zo gevuld als het nu moet liggen (dus zonder te wachten de komende weken tot de vulling slinkt) en komt hij over 3 weken terug om weer bij te vullen indien nodig.
En mijn paard? Ik had m'n vertrouwde, wakkere en werklustige Joytje weer terug! Ze wilde al maanden niet echt lopen, rug weg drukken en erg scheef. Nu werd ze ineens zo gigantisch groot dat het leek alsof ze van de 1.60 m. naar de 1.80 m. ging (qua bewegen ook) en dat alles los over de rug, zelfs het gedribbel en druk doen.
Nu heb ik geen makkelijk paard qua bouw, een stevige tante met weinig schoft en een wat kortere rug. Dat laatste heeft Arno júist rekening mee gehouden, de lengte van het zadel is dus super.
Al met al, tot nu toe ben ik erg blij! :)

Wij willen natuurlijk wel even een foto zien! ;)

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:11

Ja die moet nog gemaakt worden, maar komt binnenkort echt ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:10

fijn met je zeer goede ervaring AnneB :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:10

Hoi Anne!Ik heb nog steeds plezier van je HB'tje hoor!

Arno heeft bij mij in de buurt meerdere zadels afgeleverd en allemaal naar tevredenheid.
Ook is hij voor mij meerdere malen terug geweest om het zadel echt goed passend te maken en heeft hij mijn HB nagekeken op mijn poown.
Daar was hij heel duidelijk:ligt niet optimaal,maar met zo'n exterieur is dat heel moeilijk.Probeer maar eens zo'n 30 jaar oude Kieffer....
Hij probeert je dus niets aan te smeren,terwijl er een HB zadelmaker op stal was geweest die mij nieuwe onderkussens etc wilde verkopen.

Maar ik hoor over Fryso ook slechte verhalen en hb helemaal.Er is altijd slechts te vertellen en slecht gaat vlugger dan goed.
Fouten worden overal gemaakt,helaas.Maar ben het wel eens dat het beter opgelost moet worden.
Iig geld terug en zadel terug nemen!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:13

ambre schreef:
Hoi Anne!Ik heb nog steeds plezier van je HB'tje hoor!

Arno heeft bij mij in de buurt meerdere zadels afgeleverd en allemaal naar tevredenheid.
Ook is hij voor mij meerdere malen terug geweest om het zadel echt goed passend te maken en heeft hij mijn HB nagekeken op mijn poown.
Daar was hij heel duidelijk:ligt niet optimaal,maar met zo'n exterieur is dat heel moeilijk.Probeer maar eens zo'n 30 jaar oude Kieffer....
Hij probeert je dus niets aan te smeren,terwijl er een HB zadelmaker op stal was geweest die mij nieuwe onderkussens etc wilde verkopen.

Maar ik hoor over Fryso ook slechte verhalen en hb helemaal.Er is altijd slechts te vertellen en slecht gaat vlugger dan goed.
Fouten worden overal gemaakt,helaas.Maar ben het wel eens dat het beter opgelost moet worden.
Iig geld terug en zadel terug nemen!

Whaha dat was daarvoor mijn HB'tje ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:13

Jeetje,wat een slet is dat ding....

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:14

Whahah ja idd :D wel een mooi zadel :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:32

ambre schreef:
Jeetje,wat een slet is dat ding....

:')

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:58

En nu hebben we allemaal een AB'tje :+

Fijn dat 'ie nog zo goed bevalt, Amber! Is ook een super mooi en fijn zadel... ben alleen ook door de recente HB verhalen bij hun afgehaakt om daar aan te laten meten. :j

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:52

Kan niet wachten :D
donderdag om 3 uur zijn we aan de beurt.
Een SB met een bruine zitten en kniestukken en verder zwart.

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:33

ik kom toch ook eens even binnenvallen in dit topic...ik heb namelijk ook 3 AB zadels waar ik erg tevreden over ben. Qua service kan arno soms wel wat leren inderdaad maar als hij er is, neemt hij wel de tijd..Ik heb soms het idee dat je zelf wel een beetje mee moet denken met hem, anders legt hij de zadels (vind ik) te veel achterover...Maar verder ben ik super tevreden over mijn zadels! Heb een speciale voor mijn PSG paard met een mega weke rug....die had altijd problemen met zijn rug daardoor. ik heb nu een AB met mega kussens eronder en sindsdien zijn de problemen een heel stuk minder!!
Maar ik vroeg me af...is er misschien vraag naar een AB zadel van 1 jaar oud met een medium boom, 17,5 inch, zwart, type SB? ik gebruik dit zadel namelijk haast niet meer omdat ik een iets breedere heb die beter op mijn paarden ligt...Dus misschien heeft iemand er hier wat aan??

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:33

Ecco kan je miss beter arno zelf over bellen? Want hij is voorbeeld voor mij opzoek naar een zadel en zo zal hij wel voor meer mensen opzoek zijn en dan zal er vast wel iemand zijn voor jouw zadel!