Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Re: Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:33

Ik heb het topic niet doorgelezen.
Maar wat ik ALTIJD doe bij dekjes is de bovenkant even omhoog trekken.
Dat hij in de lege ruimte zit en dus ver omhoog van de schoft

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:33

Ik vond ze prachtig staan op mijn pony... maar ze lagen vreselijk. Heb ze inmiddels de deur uit gedaan en zweer bij de ES pads.

Moet wel zeggen dat ik ook denk dat die witte plek niet kan komen van rijden met een anky dekje. Voor een plek witte haren, moet er toch eerst een kale plek zijn geweest en dan duurt het wel even voordat er witte haren terug groeien.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:39

De enige slechte ervaring die ik met Anky pads heb, is dat ze niet willen verslijten Clown Dus mooi geen excuus voor een nieuwe...
Ik leg ze zowel op mijn slanke Arab, als op mijn grote stoere Hannoveraner, als op onze uitermate ronde Belg... Gaat allemaal prima!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:47

brendalover schreef:
schoft Knipoog) en bij mijn KWPNer ligt ie ook wel goed, maar ik kan er dan geen lamsvel onderlegger meer bovenop gooien, want dan trekt hij wel helemaal strak!

dat moet je ook niet met een bontje doen,die moet altijd direct op de rug.
je dekje gaat er dan idd niet echt beter van liggen

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:12

nee doe ik ook niet Knipoog maar ik zeg het om aan te geven dat dat dus niet werkt Lachen

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:59

Memuska schreef:
De enige slechte ervaring die ik met Anky pads heb, is dat ze niet willen verslijten Clown Dus mooi geen excuus voor een nieuwe...
Ik leg ze zowel op mijn slanke Arab, als op mijn grote stoere Hannoveraner, als op onze uitermate ronde Belg... Gaat allemaal prima!

Ik koop er gewoon bij.. alleen heb je dan een grotere kast nodig Tong uitsteken

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:13

Ik heb er geen problemen mee.. De pad blijft altijd goed zitten, en trekt nooit strak over de schoft. Als het dekje wel gaat schuiven dan past je zadel niet goed..

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:26

Heb er 10 thuis liggen en er geen problemen mee.
Trek ze op in de kamer en dan gebruik ik nog een bontje ook.

Erg vreemd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:55

ikzelf heb ook Anky sjabrakken, ik kan ze niet goed optrekken, daar is die te stijf voor..
Dus halverwege het rijden is die naar achtergeschoven en ligt straks op de schoft..
want er zitten geen lusjes aan, dat is heel irritant..
Scapa dekjes hebben hele goede schoftvormen erin zitten, ik blijf wel met beide rijden, maar geef voorkeur aan Scapa.

Ook Eurostar is best goed, maar Scapa is beter Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:32

te stijf Verward als je nog niet aangesingelt heb kan je makkelijk (ook nieuwe) pads zo optrekken in de kamer

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:44

Yvank_ schreef:
te stijf Verward als je nog niet aangesingelt heb kan je makkelijk (ook nieuwe) pads zo optrekken in de kamer

Wilde net zeggen Haha!

Ik trek het shabrak echt achterlijk hoog op in de kamer,tijdens het aansingelen willen ze vaak nog wel iets zakken,maar daarna zakken of schuiven ze niet meer bij mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:47

nee bij mij ook niet Lachen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:56

Sandra_R schreef:
ikzelf heb ook Anky sjabrakken, ik kan ze niet goed optrekken, daar is die te stijf voor..
Dus halverwege het rijden is die naar achtergeschoven en ligt straks op de schoft..
want er zitten geen lusjes aan, dat is heel irritant..
Scapa dekjes hebben hele goede schoftvormen erin zitten, ik blijf wel met beide rijden, maar geef voorkeur aan Scapa.

Ook Eurostar is best goed, maar Scapa is beter Vork

Weet je wel zeker dat je zadel past?
Dat je pad gaat schuiven tijdens het rijden is namelijk vaak een teken dat je zadel niet correct op je pony ligt (je zadel ligt dus niet stil of klappert omhoog, zodat je dekje de kans krijgt om te verschuiven).

Scapa dekjes zijn ook heel fijn daar heb je gelijk in Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:26

Hier dan eindelijk de foto's Knipoog
Plek lijkt wel wat kleiner als die van jou, maar de haren eromheen zijn ook lang gegroeid Knipoog

Afbeelding
en Afbeelding

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:35

angelax schreef:
maar de ankypad is geschikt voor schoftloze paarden? of met weinig schoft. en brede paarden dan ?

Niet helemaal waar. Ik heb juist pony's met veel schoft en bij mij liggen ze ook super, mijn pony's zijn wel smal (NRPS).
Ik heb er trouwens ook nog nooit echt iets van gehoord. Zolang ik goed aansingel en het dekje goed optrek in de kamer blijven ze hartstikke goed liggen.

@ TS: Lijkt me wel erg raar dat je 1x met zo'n dekje rijdt en er de volgende dag al witte haren zitten. Ik heb altijd geleerd dat het wel wat langer duurt dan een dag voordat er witte haren op zitten en dat witte haren van een oud litteken zijn Verward

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:35

Ik trek m'n dekjes altijd op in de kamer, ik reed ook op een gegeven moment altijd met Anky pads.
Tot mijn pony een totale blokkade werd, buiging werd zo moeilijk, en op een gegeven moment voelde ik zelfs gebonk in m'n rug tijdens de galop. Ik had dit nog nooit gehad bij haar, dus heb gelijk de fysio laten komen.

Jup, dit kwam door de Anky pads. Deze hadden zitten irriteren op de spieren rondom de schoft.

Dit komt vooral voor bij paarden met meer schoft en ronde ribben. Erg jammer, moest m'n 20 Anky pads allemaal de deur uitdoen Clown Maar alles voor het welzijn van je paard.

Ik koop nu nooit meer dekjes zonder vorm in de rug.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:50

Het kan zijn dat er een drukking is geweest en dat de nieuwe haren (zomervacht) wit zijn.
Als dan de oude donkere haren uitvallen, vallen ze veel meer op.

Was bij mijn arabiertje ook het geval, heeft zeker een half jaar geduurd voor dat alle witte haren goed zichtbaar waren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 05:49

totale blokkade puur en alleen door dekjes?het zal best een bron van irritatie zijn(vanwege de rechte vorm)maar dat het zulke problemen geeft kan ik me moeilijk voorstellen,ik zou iig verder gaan kijken.
het zal een combinatie van problemen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:33

Snoevie schreef:
totale blokkade puur en alleen door dekjes?het zal best een bron van irritatie zijn(vanwege de rechte vorm)maar dat het zulke problemen geeft kan ik me moeilijk voorstellen,ik zou iig verder gaan kijken.
het zal een combinatie van problemen zijn

Dat denk ik ook , het komt heus niet van een dekje alleen meestal ook het zadel

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:41

dat dacht ik ook..........rugproblemen komen echt niet alleen door een dekje. het zou best kunnen komen icm een niet zo goed passen zadel.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:47

Mag ik jullie Anky pads dan hebben als jullie ze toch vreselijk vinden? Clown
Hahaha nee ik vind ze juist super! In ieder geval op mijn pony, schuift niet, schuurt niet, vouwt niet, blijft mooi in de kamer. Ja

TS: vervelend zeg! Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het komt door 1 keer te rijden met een Ankypad, en witte haren etc. komen ook niet in 1 dag.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:50

ik vind dat wel een rare plek voor een druk plek van een dekje Verward
ik denk dat je eerder eens moet kijken naar je zadel,
die zal wel te veel schuiven en ook te veel zakken
kun je nog wel een hand tussen je zadel en schoft in duwen als je gereden hebt ?
zo niet ligt je zadel ook niet goed

ik heb trouwens enkel na het scheren last ghad van schuurplekken nu laat ik gewoon op die plek haren zitten
dus nergens meer last van gehad

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:09

Ik heb er eens eentje geleent maar hij lag idd zeer slecht op mijn pony, zowel voor als achter trekt hij tijdens het rijden naar beneden en ik had dus voor en achter geschuurde haren.
Nee, ik ga wel voor iets met vorm Knipoog

Mijn merrie heeft trouwens ook zo'n lelijke plek op de schoft, kwam van 3 dagen een elastieke dekensingel (die echt los zat).
Ze is mega gevoelig voor drukkingen maar de witte haren komen pas bij het verharen naar boven.

Het kan dus zijn dat als een drukking vlak voor het verharen is ontstaan er meteen witte haartjes Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:52

Heb je hem wel opgetrokken dan ? want inprinciepe blijft die als je zadel goed past dan gewoon zo liggen !

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:01

Yvank_ schreef:
Heb je hem wel opgetrokken dan ? want inprinciepe blijft die als je zadel goed past dan gewoon zo liggen !

Dat is dus echt niet waar als de vorm van de rug van je paard/pony te extreem is dan trekt het gewoon weer naar beneden.
En ja natuurlijk had ik hem goed omhoog getrokken.