Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

smokey17 schreef:sporen is ook een modehype en word meer onkundig dan kundig gebruikt..
ja ik heb een wel uitgesproken menig over setjesfreaks.... alles om er maar mooi uit te zien.. alles in het zelfde kleurtje... liefst ook nog een bijpassende string...... maar of het goed is voor het paard interesseerd ze geen moer..
bandages maar schots en scheef om de benen... boeiend als het maar mooi is
patjelisa schreef:smokey17 schreef:sporen is ook een modehype en word meer onkundig dan kundig gebruikt..
ja ik heb een wel uitgesproken menig over setjesfreaks.... alles om er maar mooi uit te zien.. alles in het zelfde kleurtje... liefst ook nog een bijpassende string...... maar of het goed is voor het paard interesseerd ze geen moer..
bandages maar schots en scheef om de benen... boeiend als het maar mooi is
Ik zou wel een keertje met jou afwillen spreken en dan kom je gezellig bij mijn paardjes kijken en vertel ik jou er alles over??
goed idee!
)
Wie belt de dierenbescherming!?

Foryourneeds schreef:Vind ik ook vreemd dat je pony niet zweet!
Die van mij zweet namelijk wel, tenzij ik beetje manege-gewijs rondjes rij![]()
Die dunne dekjes waar jij bij zweert, die zijn op 15 minuten doorweekt en het duurt dan ook nog eens 3 dagen voor ze weer droog zijn.
Het katoen aan de onderkant is na 2 keer gebruiken voorzien van een vieze aangekoekte laag zweet en vuil.
Ik gebruik wel ankypads, ik trek ze hoog op in de kamer van m'n zadels en singel goed aan. Verschuiven nooit, tenzij ik niet aansingel.
De Euro-star pads zijn mooier van pasvorm, maar zakken evengoed over de schoft als ik niet aansingel, net als ieder ander dekje dat ik ooit gebruikt hebt.
On topic: een zadelpad is dus een dekje dat wat dikker is, vaak zonder lusjes
Joscaa schreef:Dan gaat het op de schoft knellen.

Vind ze veel fijner dan die dunne shabrakjes.
die dunne dekjes zijn doorweekt na het rijden
lailapri schreef:of je gebruikt de logica van sommige kinderen, dikke pads zijn voor de winter en dunne shabrakjes voor de zomer