Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Re: Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:15

Ik vind de dekjes van HKM heel erg fijn.
Ook van equi-theme die fluwelen.
Schöckemohle en RG Italy zijn ook van heel fijn matriaal.

Die van HH en BR vind ik altijd zo syntetisch aanvoelen, daar hou ik niet echt van...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:59

Ik heb een flinke stapel van Br Event dekjes. Blijven goed liggen, schuren niet en blijven mooi in de was.

De anky pad heb ik allemaal verkocht omdat ik mijn zadel niet meer lekker vond liggen met die dingen eronder.
kwaliteit was prima maar beviel mij gewoon niet. Haha!

HH heb ik 1 keer gekocht en voor mij nooit meer. Vond het bagger kwaliteit. peesbeschermers en strijklappen
zaten ook niet lekker en alles zo in de kliko gegooid. Was namelijk gevallen voor die leuke kleurtjes van de dekjes.

Eskadron heb ik er 2 van maar de kwaliteit van een dekje van 70 euro moet eigenlijk toch wel iets beter zijn.
de rand aan de voorkant van het zadel gaat stuk. en zo vaak gebruik ik ze niet.

HH pad heb ik ook gehad maar dan was het contact met mijn paard volledig weg dus die heb ik ook zo weer
doorverkocht.

Heb ook dekjes van Schoeckemohle (of hoe je dat ook schrijft) en die blijven wel heel mooi en nemen
super goed zweet op.

Die van Scapa vindt ik voor al erg mooi maar de pasvorm is ook niet zo super. Er trekken vouwen in als hij
op mijn paard ligt. Heb er 2 van maar daar blijft het voorlopig bij.

Ga binnenkort maar eens een eurostar proberen. Hoor daar wel goede verhalen over.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:24

Ik zie hier meerdere mensen zeggen dat ze RG goed vinden. Nu ben ik benieuwd of die ook zo duur zijn in Nederland?
Hier verkopen ze die dekjes aan gemiddeld 75 à 99 euro Scheve mond

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:06

Die kosten evenveel hier. Ja

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:10

Zelf vind ik de dekjes erg fijn van Equiline.
Ze zijn niet super dun, maar ook zeker geen pads. Ze blijven stevig liggen door de voering en de bovenlijn is zo goed voorgevormd dat het 'bijna niet mogelijk is' om het dekje op de schoft te krijgen.
Ook makkelijk: de lusjes om het dekje vast te maken aan het zadel is los te maken met klitteband en dat vind ik ook zeer fijner dan de vastgenaaide lusjes.
Het dekje kost hier 37,95. Niet heel goedkoop, maar ook zeker niet te duur.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:19

Ik vind Eurostar, Scapa en BR heel mooi passen.
Ik heb 20 Anky pads gehad, ik vond ze prachtig! Tot mijn pony ineens helemaal vast zat in haar rug. Fysio langsgeweest, en wat bleek?
Anky pads knellen op haar schoft. Ik trok ze hoog in de kamer op, ze schoven niet, niks. Maar door de rechte tot bolle rugnaad trek het dekje op de rug, waardoor een paard (met hoge schoft + ronde ribben) zijn rugspieren op moet tillen om zijn rug te ontlasten, en hierdoor een plank wordt.
Voorbeeld: Denk aan een te strak spijkerjasje.

Dus die zijn er helemaal uit, en zullen nooit meer op mijn pony komen
Ik heb ook HH dekjes, maar die zijn na 2x wassen al lelijk geworden, en ik was maar op 30 graden Knipoog En dan heb ik een de betere kwaliteit van HH. De Balance heb ik ook gehad, die bleef redelijk netjes, maar die heeft ook geen mooie pasvorm

Ik kijk altijd naar de vorm in de rugnaad, is die mooi dan schaf ik het aan. Anders niet, mijn pony is nog steeds aan het herstellen. Ongelofelijk hoe ze vast zat, en ik heb er nooit over nagedacht dat het misschien door een DEKJE kon komen.

Fabrieksfouten van Anky komen niet vaak voor, ze hebben wel goede service. Maar waarom Anky geen goede pasvorm maakt? De kwaliteit is verder super! Verandert ze de pasvorm, dan zal ik ze zeker weer kopen!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:22

Ik heb helemaal niks met Anky. BR ligt wel heel mooi en vaak mooie kleuren. Verder maakt het mij niet veel uit wat ik erop leg...als het maar ligt

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:55

Ik heb al verschillende merken dekjes gebruikt, Eurostar (dunne dekjes en pads), Lamicell (gewone dekjes alla elegance, twice pads en prahda pads) HH(dunne dekjes), RG, Stubben, Global (standaard dekjes en pads), BR, Eskadron (standaard dekjes en dunnere dekjes), hkm (microxsoft), Scapa,...

Persoonlijk vind ik de stubben dekjes de beste die ik tot nu toe gebruikt heb. Deze blijven mooi ook na veelvoudig gebruik, hebben een heel goede pasvorm en zijn snel droog. De RG vind ik te duur voor wat het is, en ze drogen naar mijn mening minder snel dan de stubben, maar het zijn wel prachtdekjes om te zien, echt heel chique. De HKM ging bij mij erg snel omkrullen, de lamicell prahda vond ik niet soepel genoeg net zoals de Eurostar pad, al lagen ze wel goed op het paard. De HH vind ik eigenlijk heel goed kwa prijs/kwaliteit alleen zijn de meeste HH dekjes niet mijn smaak. Lamicell en BR ben ik ook erg tevreden over, mooie dekjes die goed liggen voor een normale prijs. Maar zoals ik eerder al zei, stubben bliijft tot nu toe mijn favoriet kwa merkdekjes gevolgd door LC en BR.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:32

Favoriet:Anky's: ze nemen goed vocht op, passen zowel onder dressuur-, spring- en veelzijdig zadel.
Daarbij hebben ze leuke kleuren, en als je gewoon de dekjes hoog optrekt (wat ik zoiezo doe) dan blijven ze goed liggen.
Afraders:Dunne dekjes, maar dit is omdat mijn paard veel zweet en de dekjes dan na 2x rijden al hard zijn Vork
Als een paard niet veel zweet kunnen dunne dekjes heel fijn zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:50

[quote="tessii1991"]Favoriet:Anky's: ze nemen goed vocht op, passen zowel onder dressuur-, spring- en veelzijdig zadel.
Daarbij hebben ze leuke kleuren, en als je gewoon de dekjes hoog optrekt (wat ik zoiezo doe) dan blijven ze goed liggen.
Afraders:Dunne dekjes, maar dit is omdat mijn paard veel zweet en de dekjes dan na 2x rijden al hard zijn Vork
Als een paard niet veel zweet kunnen dunne dekjes heel fijn zijn Knipoog[/quote]

mijn paard zweet gheel erg hard. dekjes zijn na het rijden soms echt doorweekt. maar mijn dunne dekjes blijven mooi. maare mss zweet je paard wel omdat je er zo'n dikke anky op heb liggen Sigaar

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:51

Nee want met een dunne zweet ie ook Knipoog dat heb ik heus wel uitgeprobeerd hoor Tong uitsteken
Ze blijven ook wel mooi maar worden snel hard en dan blijf ik aan het wassen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Judje op 23-06-08 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd. Graag de Edit-knop gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:54

tsja wat ik doe na het rijden als ze toch al door weekt zijn. even de tuinslang er op. en dan uit wringen. dan voorkom je het hard worden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:05

Nou daarom heb ik dus liever dikke dekjes dan heb ik al dat gedoe niet Tong uitsteken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:11

Iemand ervaring met stubben dekjes?
Ik rij op het moement vnl met dekjes met een bontrug van Christ en Engel, bevalt prima

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:15

Bedoel je deze?

Afbeelding

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:16

ja dacht dat dat de enige soort was?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:18

Die zijn over het algemeen wel goed, maar ik vind ze in verhouding met de prijs niet zo geweldig eigenlijk... Ik vind ze nogal slap en dun worden na een tijdje.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:18

Ik heb hem in de 3 kleuren wit, bordeaux en donkerblauw. Ben er niet echt tevreden over. Hij krimpt wat in de was, de kleuren vervagen en de onderkant wordt niet mooi na gebruik.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:21

Ik ga voor de dunne harry`s en de PK. Die blijven (vind ik) echt super. Bovendien gooi ik die na twee keer gebruiken zo de was in. Ze blijven goed en soepel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:31

Hmm, jammer
Heb bij de paardendrogist ook Bucas dekjes ezien, lijkt me ook wel wat

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:49

stubben is ooit eens als een goed vochtopnemend dek uit een van de vele testen gekomen. Onhandig is dat de lussen afgestemd lijken te zijn op de stubbenzadels. Maar verder vind ik het nette dekjes. Voor mijn oudste is hij te glad en gaat het schuiven. Naar verwachting blijft het bij de jongste keurig liggen Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:04

BR en Eurostar vind ik fijn, niet al te duur, redelijke kwaliteit, en goed gevormd naar de rug, daarnaast hebben ze veelal leuke kleurtjes! Scapa vind ik ook heel fijn, super kwaliteit!

Harry's horse is mij vaak net wat té fel, té veel patroontjes en komt soms wat cheap uit, de kwaliteit is niet echt je van het.
Neemt niet weg dat ik daar ook wel eens mee gereden heb hoor, nu zijn ze wel de deur uit.

Anky vind ik opzich wel mooi, maar ik vind het heel jammer dat ze niet naar de rug gevormd zijn, en ik vind ze ook nogal slap. Wij hebben er ééntje maar het is niet echt mn favo dek.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:10

Heeft iemand ook al ervaring met de nieuwe pagony pads?

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:18

Mijn favorieten zijn: HH en BR.
Heb ook een dekje van Equi theme, maar deze ging na een week al kapot bij de naad op de rug.. Hebben meer mensen daar problemen mee?? Contact opgenomen met de groothandel, maar deze kan daar niets aan doen..
De HH dekjes zijn kwalitatief veel beter geworden en voor een student als mij beter te betalen dan de Anky dekjes. Welke overigens wel in leuke kleuren te verkrijgen zijn, maar ieder merk heeft dekjes in alle kleuren van de regenboog.

Het ligt er denk ik ook aan wat voor soort dekje je nodig hebt. De één wil graag dikke dekjes, terwijl een ander liever een dun dekje onder het zadel legt. Niet alle merken hebben een assortiment van dikke en dunne dekjes.

Vaak koop ik gewoon wat ik leuk vind en wat bij mijn paardje past, ik verneem dan vanzelf de kwaliteit en kan dan besluiten of ik dat merk vaker zal aanschaffen of niet.. (zoals het equi theme shabrak)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:22

Billy, sorry, geen ervaring met Pagony. Om de een of andere reden ben ik dat merk hier in België nog nooit tegengekomen...

SusaSuus, ik heb daar nog geen problemen mee gehad bij Equitheme. Nu ja, zoveel dekjes heb ik eigenlijk niet daarvan en ik heb ze zeker nog niet vaak gebruikt. Maar ik ga er eens op letten!