Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:zoveel zadelmakers,zoveel meningen,dat blijkt maar weer.
en kimm_ramon,als het 5 tientjes goedkoper is,denk je er niet aan dat op de rug van je paard te doen,maar een merano van €350 kan ineens wel?
ik dacht dat het erom ging wat op je paard past.
Kimm_Ramon schreef:ze hadden er ook goedkopere tussen liggen, maar die zagen er heel apart uit, die zadels ben ik ook voorbij gelopen zonder er ook maar aan te denken om dat op me pony te gooien.
ik weet iig zeker dat er een zadel op ligt wat "goedgekeurt"" is zeg maar.
ik rij er nu 2 jaar mee en hij ziet er zo goed als nieuw uit, ondanks dat ik er mee het bos in ga.
MissDonna schreef:mensen, veel plezier met jullie merano's ik weet dondersgoed hoe deze in elkaar zitten. en dat ze op lange of korte termijn de spieren bezeren. deze zadels zijn slecht in elkaar gezet. zoek eens op bokt op van die gene die een zm zadel uit elkaar heeft gehaald.
Nogmaals, veel plezier. Mijn merrie krijgt gelukkig geen last van een verkeerd zadel.
MissDonna schreef:die kans is bij mij veel kleiner ik weet zelf wanneer een zadel goed past, geleerd door een zeer goed aangeschreven zadelmaker, en als ik het niet vertrouw bel ik hem. Laat hem zo ie zo aanpassen door hem.
Yvank_ schreef:Snoevie schreef:zoveel zadelmakers,zoveel meningen,dat blijkt maar weer.
en kimm_ramon,als het 5 tientjes goedkoper is,denk je er niet aan dat op de rug van je paard te doen,maar een merano van €350 kan ineens wel?
ik dacht dat het erom ging wat op je paard past.
als het toch past wát is dan het probleem ?
MissDonna schreef:mensen, veel plezier met jullie merano's ik weet dondersgoed hoe deze in elkaar zitten. en dat ze op lange of korte termijn de spieren bezeren. deze zadels zijn slecht in elkaar gezet. zoek eens op bokt op van die gene die een zm zadel uit elkaar heeft gehaald.
Nogmaals, veel plezier. Mijn merrie krijgt gelukkig geen last van een verkeerd zadel.
Yvank_ schreef:MissDonna schreef:die kans is bij mij veel kleiner ik weet zelf wanneer een zadel goed past, geleerd door een zeer goed aangeschreven zadelmaker, en als ik het niet vertrouw bel ik hem. Laat hem zo ie zo aanpassen door hem.
waarom is bij jou de kans dan kleiner dan bij mijmijn zadelmaker heeft het zadel helemaal nagekeken en het was gewoon goed
en lag prima op mijn pony en wordt regelmatig gecontroleerd
Dador_ schreef:Hallo,
Ik raad je het zadel echt bij deze 100 % af.
Ik heb er zelf ook 1 gehad voor op mijn arabiertje,
Ik ben nog net op tijd geweest met het kopen van een nieuw zadel
want hij kreeg er gewoon heel erg veel last van aan zijn rug.
Het zadel lag niet goed op zijn rug waardoor hij het zadel ook niet accepteerde.
Wat logisch is natuurlijk.
In die zadels zit heel veel troep.
Het ziet er van de buitenkant heel goed uit, is niet zo duur dus makkelijk en goed om aan te schaffen.
Nou, tegendeel bewees..
Je kan beter iets duurder gaan waardoor je paardje geen last krijgt van zijn/ haar rug,
Wat nog prettig is ook ..
Dan dat je hiervoor gaat, je paard bezeerd en je weggegooid geld op je paard z'n rug legt.
Als je blieft, wees verstandig, Voor je paard's eigen belang en kies dit zadel niet.
Succes, Gr. Jill
z0rr0 schreef:haha dag Missdonna
succes met je al dure zadel.
als wij blij zijn met merano wens ons er ook succes mee.
en oja zal me zadelmaker vertellen dat hij echt onzin banketstaaf.
en huur volgende keer jou in
z0rr0 schreef:Dador_ schreef:Hallo,
Ik raad je het zadel echt bij deze 100 % af.
Ik heb er zelf ook 1 gehad voor op mijn arabiertje,
Ik ben nog net op tijd geweest met het kopen van een nieuw zadel
want hij kreeg er gewoon heel erg veel last van aan zijn rug.
Het zadel lag niet goed op zijn rug waardoor hij het zadel ook niet accepteerde.
Wat logisch is natuurlijk.
In die zadels zit heel veel troep.
Het ziet er van de buitenkant heel goed uit, is niet zo duur dus makkelijk en goed om aan te schaffen.
Nou, tegendeel bewees..
Je kan beter iets duurder gaan waardoor je paardje geen last krijgt van zijn/ haar rug,
Wat nog prettig is ook ..
Dan dat je hiervoor gaat, je paard bezeerd en je weggegooid geld op je paard z'n rug legt.
Als je blieft, wees verstandig, Voor je paard's eigen belang en kies dit zadel niet.
Succes, Gr. Jill
nogmaals zo als vaak gezegt hier.
degene hier met merano's die er blij mee zijn.
hebben hem laten bekijken door zadelmaker en zijn goedgekeurd.
verder heb ik 3 jaar een shetlander gereden met een zadelmarktje weet niet zeker of het merano was maar hij loopt nog steets zonder pijn waar dan ook
Snoevie schreef:z0rr0 schreef:haha dag Missdonna
succes met je al dure zadel.
als wij blij zijn met merano wens ons er ook succes mee.
en oja zal me zadelmaker vertellen dat hij echt onzin banketstaaf.
en huur volgende keer jou in
kom de zadelmakers hier dan maar eens vertellen dat het prutsers zijn.
wat ik zei,onder zadelmakers kan de mening ook sterk verschillen
kimm_ramon,ik hoef daarvoor niet te komen kijken,heb er al genoeg van gezien.
maar ik kan ook pech hebben gehad natuurlijk,en net een stel slechte exemplaren onder ogen hebben gekregen.
Snoevie schreef:nee dat snap ik ook.
fijn dat jouw zadel bevalt en dat hij goed is.
en ik snap ook best dat niet iedereen duizend euro over heeft voor een goed merkzadel,alleen ik zou dit niet aandurven,ook al past hij op het eerste gezicht goed.
maarja als een goede zadelmaker zegt dat het past,zal je dat wel kunnen aannemen hoop ik.
z0rr0 schreef:nogmaals zo als vaak gezegt hier.
degene hier met merano's die er blij mee zijn.
hebben hem laten bekijken door zadelmaker en zijn goedgekeurd.
verder heb ik 3 jaar een shetlander gereden met een zadelmarktje weet niet zeker of het merano was maar hij loopt nog steets zonder pijn waar dan ook