Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
roxxxiejjj schreef:een ongebroken plastic happy mouth bit wiebelt toch ook niet?
anneliesdj schreef:roxxxiejjj schreef:een ongebroken plastic happy mouth bit wiebelt toch ook niet?
Ongebroken is idd rustiger dan gebroken maar een kneveltrens of fulmertrens is speciaal gemaakt om stil in de mond te liggen. Heeft dus nog meer nut dan alleen een plastic bit. En je zegt zelf dat het niet aan het bit zelf ligt of aan het feit dat het ijzer is, dan moet je daar ook geen oplossing voor zoeken.

Allejandro schreef:Als jij zacht met je handen bent is je bit dat ook
verder heb ik een K&K aurigan watertrensje, hier loopt hij goed op
StalNollie schreef:maar met dubbelgebroken heb je wel en goede handligging nodig,
anders werkt het juist strenger, want je krijgt hier al snel mee dat je het bit 1 kant op sleurt om het zo maar even uit te leggen.
denk dat watertrens toch wel het lichtste bitje is, mischien met rubber eraan is dat mischien iets.?
. Op andere wil ik er weleens moeite mee hebben omdat de meeste pony veel groter zijn dan hij en dus anders lopen:P. waar ik dan meer mee bezig ben. Mizora schreef:Geen rubber a.u.b. plastic anneliesdj, rubber kan branden.
En plastic D trenzen zijn er niet. Vlinder32 schreef:
En het is alleen als hij een bit in heeft. zonder sperriem zonder neusriem, alleen met neusriem altijd. En dan duwt hij zijn neus naar voren en doet zijn mond open en gaat schudden en/of rennen
anneliesdj schreef:Met watvoor bit rijd je normaal altijd? Zou het niet kunnen dat hij een ijzer/metaal allergie heeft? Die symptomen lijken daar namelijk wel op.
annemijn1010 schreef:probeer is een myler bit die zijn heel zacht en rijden ook goed er zit een rolletje in en een stukje koper en hij is heel vriendelijk onze friezen rijden er mee en als je weet zijn friezen ook gevoelig
Vlinder32 schreef:waarom rij je niet bitloos roxxxiejjj, misschien is dat dan wel geschikter voor jullie. misschien heeft je paard in tussentijd ook wel problemen met zijn gebit gekregen.