Wat zijn dit voor bitten *pas op zielig!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat zijn dit voor bitten *pas op zielig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:54

Moderatoropmerking:
Houden we het svp wel gezellig en respectvol in deze discussie over en weer? Daarnaast is het ook fijn als iedereen goed leest wat de ander precies zegt. Ik zie diverse malen dat er over de duidelijke uitleg wordt heen gelezen wat er op de betrokken foto's te zien is, en dat is zonde, want daardoor worden verkeerde conclusies getrokken.

J0yy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:44

Snuitje88 schreef:
Hey vrienden van mij gebruiken dit hoofdstel voor het koersen ern er is echt niets zieligs aan! Het is maar voor heel even en ik weet zeker dat die paarden voor en na de wedstrijd beter behandeld worden dan vele dressuure en springpaarden die zo mooi staan te zijn in de bak tijdens wedstrijden!

helemaal mee eens!!,

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:03

heerlijke sport, mooi om naar te kijken !!

en iedereen moet goed lezen, er word heel duidelijk uitgelegd waarom wat alles is Knipoog

RoyalMemory

Re: Wat zijn dit in godsnaam voor bitten *pas op zielig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:21

Miska schreef:
Als je op zo'n manier met je paard in de sport bezig bent, dan draait het niet om liefde voor je dier, maar om het ego van de mens, waar een grote som geld mee gepaard gaat!

Grote som geld??! Jij hebt het in ieder geval niet over de drafsport, tenzij je een specifieke topper in Frankrijk bedoelt...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:53

Ja, de grote sommen geld zijn toch héél moeilijk te vinden in de drafsport in NL... Dat is al jaren zo. Maar veel mensen verwarren Nederland met het buitenland. Valt me ook op als het over rensport gaat. Dan denken veel mensen meteen aan de gruwelijke valpartijen tijdens de Grand National.
Maar dat is in Engeland, hier hebben we nergens zo'n race met van die zware hindernissen.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:16

Zoolgangster schreef:
Ja, de grote sommen geld zijn toch héél moeilijk te vinden in de drafsport in NL... Dat is al jaren zo. Maar veel mensen verwarren Nederland met het buitenland. Valt me ook op als het over rensport gaat. Dan denken veel mensen meteen aan de gruwelijke valpartijen tijdens de Grand National.
Maar dat is in Engeland, hier hebben we nergens zo'n race met van die zware hindernissen.

Nou, buitenland... dan moet je toch echt wel naar Frankrijk, en Italië is ook al minder dan eventjes terug. Dit zijn m.i. een beetje Dick Francis mythen... Overigens heb ik nog nooit een draver voor de sulky in de Grand National gezien Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:42

drafsport schreef:
Snuitje88 schreef:
Hey vrienden van mij gebruiken dit hoofdstel voor het koersen ern er is echt niets zieligs aan! Het is maar voor heel even en ik weet zeker dat die paarden voor en na de wedstrijd beter behandeld worden dan vele dressuure en springpaarden die zo mooi staan te zijn in de bak tijdens wedstrijden!

helemaal mee eens!!,

nee dit is geen vooroordeel,waarom zouden dressuur en springpaarden nu weer minder goed behandeld worden?

toegegeven,die foto's zijn niet prettig,maar dat is bij zoveel takken van de paardensport zo.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:53

ik heb nog nooit een draver gezien die op z'n twintigste nog een koers loopt,die arme beesten zijn dan op....maar ik ken genoeg paarden van twintig die nog kunnen dressuren en springen...
een draver mag nieteens meer na zijn achtste de baan op,of heb ik dat fout?
en dan heb ik het nog niet over de jonge dravers die niet snel genoeg zijn,die gaan gewoon naar de slacht,ik vind het allemaal best,maar als je van paarden houd heb je daar een beetje moeite mee,begrijpelijk
(mijn vriendinnen hebben twee afgekeurde dravers,een van de slacht gered,ik heb nog nooit zulke lieve paarden meegemaakt,en die hebben het niet makkelijk gehad...)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:15

Merries mogen tot hun 11e, hengsten en ruins t/m hun 14e. Stimulering van de fokkerij Knipoog Dat ze dan op zijn is onzin, ik ken er heel wat die ouder zijn dan dat en nog vrolijk rondstuiteren.

Over het algemeen zijn dravers die niet meer koersen ook niet 'afgekeurd' maar gewoon niet goed genoeg voor de sport. Dan hoeft er niets mis mee te zijn, maar zijn ze gewoon niet goed genoeg om mee te doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:30

WendyBZ schreef:
Merries mogen tot hun 11e, hengsten en ruins t/m hun 14e. Stimulering van de fokkerij Knipoog Dat ze dan op zijn is onzin, ik ken er heel wat die ouder zijn dan dat en nog vrolijk rondstuiteren.

Over het algemeen zijn dravers die niet meer koersen ook niet 'afgekeurd' maar gewoon niet goed genoeg voor de sport. Dan hoeft er niets mis mee te zijn, maar zijn ze gewoon niet goed genoeg om mee te doen.

z'on 20 jaar terug was dat dus acht jaar,dan hebben ze dat zeker verandert,ze zijn dus niet op maar kunnen gewoon het niet winnen van de jongere ?
net als voetballers,als die 34 zijn stoppen ze er ook meestal mee....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:31

geerke schreef:
ze zijn dus niet op maar kunnen gewoon het niet winnen van de jongere ?

Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:47

Ik thuis heb ook een Draver gestaan, niet afgekeurd maar gewoonweg niet goed genoeg voor op de baan, die gaan dan de verkoop in.
Draversstallen zijn dan ook geen opvangplaats maar moeten draaien.
En in NL en België valt er idd geen geld meer te verdienen met draverijen, daarvoor moet je in Frankrijk of Italië zijn...

Ikzelf vind het niet zielig, voor die tien minuten dat ze die kous rond hun tong hebben...
Die stang met pinnen; daar ben ik natuurlijk ook niet mee akkoord maar wordt hier dus ook niet toegelaten!
Ben zeker dat mijn paarden ook wel al eens zullen gefrustreerd zijn wat ik bovenop hen doe Haha!
Ik zie liever een draver die zijn rondje loopt (en geloof me, dat WILLEN ze, je kan ze moeilijk houden!) dan een paard dat zijn pasjes met een geirriteerde blik en een zwiepende staart uitvoert...
Voor degenen die dit zielig vinden; ga eens naar een draversstal en laat je overtuigen; dieren worden behandeld als koningen!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:46

geerke schreef:
ik heb nog nooit een draver gezien die op z'n twintigste nog een koers loopt,die arme beesten zijn dan op....maar ik ken genoeg paarden van twintig die nog kunnen dressuren en springen...
een draver mag nieteens meer na zijn achtste de baan op,of heb ik dat fout?
en dan heb ik het nog niet over de jonge dravers die niet snel genoeg zijn,die gaan gewoon naar de slacht,ik vind het allemaal best,maar als je van paarden houd heb je daar een beetje moeite mee,begrijpelijk
(mijn vriendinnen hebben twee afgekeurde dravers,een van de slacht gered,ik heb nog nooit zulke lieve paarden meegemaakt,en die hebben het niet makkelijk gehad...)

waar blijven dresuur en springpaarden dan die lelijk zijn of niet genoeg kunnen springen of niet een goede draf hebben voor de dressuur,en al die lieve manege paarden,die jaar in en jaar uit,iedere dag 2 uur lang hetzelfde rondje hebben gelopen,die gaan ook naar de slacht,ik ken genoeg dravers die 20 zijn en nog super gezond,ik zie ook zat paarden die in de spring of dressur sport lopen en die met 13 jaar al stuk zijn,en jonge rijpaarden die niet voor de sport goed genoeg zijn gaan ook naar de slacht,en al die haflingers dan die gaan met bosjes naar de slacht.
het is wel duidelijk dat je geen verstand hebt van dravers,en nog nooit op een entrainement bent geweest.
je hoort een verhaal van een penny meisje en gelooft ieder woord,jammer!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:23

jammer dat in dit soort topics de andere takken van de sport ook weer in een negatief daglicht worden gezet(zielige spring- dressuur- en manegepaarden)

ik ben onlangs op een draversstal geweest en het zag er allemaal keurig uit,goed verzorgde gezonde en gelukkige paarden.
en geen panty gesignaleerd,overigens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:34

Ik heb op een renstal gewerkt ruim 20 jaar terug.Dit soort optoming ken ik helemaal niet. Er werd gewoon gereden met een trens ,en een orrnetje hadden ze op.
Toen de tijd werd er nog aardig verdiend in de rensport.We hadden een 8 jarige die met pension ging die toen toch een slordige miljoen nederlandse guldens verdient had.
Wel jammer dat met de tijd niet alles ten goede verandert is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:05

nee ik heb geen verstand van dravers maar heb ze wel getrained,inderdaad wel lang geleden....

Marietjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:11

er zijn toch ook een soort riempjes die te vergelijken zijn met deze besproken kous, dit word volgens mij dagelijks gebruikt bij paarden die ook gewoon met bv recreatie ritten de tong snel over het bit doen......

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:36

Pfoe bij die foto's zie je geeneens paard.. Je ziet alleen maar tuig!
Arme dieren..

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:48

Sjippeltje schreef:
Pfoe bij die foto's zie je geeneens paard.. Je ziet alleen maar tuig!
Arme dieren..

Kijk dan eens verder. Waarom vind je het arme dieren?