Bandages moeten verboden worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Bandages moeten verboden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:54

Nou laten we wel wezen bandages bieden wel steun bij juist gebruik. Ik ben zelf geen voorstander van bandages maar feit is wel (en dat zie je niet alleen bij dieren) dat een windsel wel steun kan bieden. Ik denk dat topruiters niet denken het staat mooi dus dan gebruik ik maar bandages Rolleyes

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:55

DeniseES schreef:
Dat denk ik ook Knipoog iedereen doet het, het ziet er mooier uit, dus waarom niet...

Ja idd:-) dat gebeurd bij velen zo!! ik moet toegeven ooit gebruikte ik ook peesbescherms. Omdat ze mij zeiden dat moet je omdoen, en vroeger dacht ik er dan niet bij na toen ik jong was. toen ik een eigen mening had, leerde ik zelf te kijken wat goed en niet goed is Haha!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:56

MISTRAL94 schreef:
Nou laten we wel wezen bandages bieden wel steun bij juist gebruik. Ik ben zelf geen voorstander van bandages maar feit is wel (en dat zie je niet alleen bij dieren) dat een windsel wel steun kan bieden. Ik denk dat topruiters niet denken het staat mooi dus dan gebruik ik maar bandages Rolleyes

neen ze zien het iedereen gebruiken, dus ze gebruiken het ook Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:57

Heb jij wetenschappelijk bewijs dat bandages letsel brengen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:00

charlotvanre schreef:
MISTRAL94 schreef:

neen ze zien het iedereen gebruiken, dus ze gebruiken het ook Knipoog

Blijf vooral lekker verder dromen! Als jij denkt dat topruiters de hele dag op bokt rondneuzen om te kijken wat anderen doen dan zal ik jou niet uit doe droom halen Huilen van het lachen

Ik ken genoeg mensen die al jaren in de paarden zitten maar ik ken geen enkel paard die daadwerkelijk letsel van bandages opgelopen heeft

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:03

Aan alle mensen die bandages alsnog verfoeien bij juist gebruik:
Graag zie ik een wetenschappelijk onderbouwd artikel, recente duidelijke voorbeelden dat het peesblessures veroorzaakt en dat de temperatuur IN het been zeer hoog op loopt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:05

En dan een artikel dat ook uit een wetenschappelijke bron komt. En nee, de Bit reken ik niet als wetenschappelijke bron Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:06

Vandaar dat ik ook schrijf wetenschappelijk onderbouwd, lijkt me stug dat er mensen zijn die de Bit daar tot toe rekenen Nagelbijten / Gniffelen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:07

Voor ons paard hebben we peesbeschermers voor, strijklappen achet. Dit omdat hij nou eenmaal heel erg strijkt Lachen

Bij mijn pony gebruik ik soms peesbeschermers, bijvoorbeeld als ik naar het bos ga of spring.

Bandages zie ik de zin niet van

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:20

sronnie schreef:
Vandaar dat ik ook schrijf wetenschappelijk onderbouwd, lijkt me stug dat er mensen zijn die de Bit daar tot toe rekenen Nagelbijten / Gniffelen

Je zou stom staan...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:22

Ik zie het nut er niet van in. Veel erger vind ik de kinderen die het gezien heb van grote mensen of hun idolen en vervolgens bandages kopen, maar ze helemaal verkeerd aandoen.
Voor foto's doe ik vaak bandages om. Thuis met gewoon trainen meestal gewone beschermers. Ze tikt aan en strijkt ook.

Als je bandages wil verbieden, begin dan eerst met al die veel te scherpe bitten te verbieden, en de veel te strenge sporen die veel te vaak aan verkeerde voeten worden gebonden, en al die andere hulpteugels die door veel mensen misbruikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:08

Mensen als anky en gal gebruiken het omdat ze graag hun dure paarden, waar toch hun inkomen van afhankelijk is, met kapotte pezen willen hebben door de hitte.

Zelfde reden als dat dat senior en junior raymakers en van de vleuten peesberschermers om hebben bij hun paarden... die willen kapotte pezen door de hitte... dat levert ze brood op de plank op Ja
Daar winnen ze de prijzen mee met de verzwakte pootjes van hun paarden Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:12

runningkawa schreef:
Mensen als anky en gal gebruiken het omdat ze graag hun dure paarden, waar toch hun inkomen van afhankelijk is, met kapotte pezen willen hebben door de hitte.

Zelfde reden als dat dat senior en junior raymakers en van de vleuten peesberschermers om hebben bij hun paarden... die willen kapotte pezen door de hitte... dat levert ze brood op de plank op Ja
Daar winnen ze de prijzen mee met de verzwakte pootjes van hun paarden Lachen

idd... Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:17

ach ik geloof niet dat het nou zoveel schade aanbrengt........ik ben alleen benieuwd hoe bandages dan hun werk doen en waar jullie ze voor gebruiken

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:30

Ik gebruik ze over mijn strijklappen, zodat mijn strijklappen goed op hun plaats blijven. Ze schopt ze van hun plaats en dan schopt ze haar achterbenen aan elkaar kapot. Dit is overigens geen permanente oplossing, maar tot op heden heb ik nog geen passende beschermers kunnen vinden. Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:02

BeLoVeD schreef:
Ik ben het in ieder geval met de stelling eens, 9 van de 10 mensen die bandages gebruiken kunnen niet CORRECT bandageren. Doe het dan ook niet, want er worden zoveel pezen mee beschadigd.

9 van de 10 mensen die rijden, rijden hun paard naar de knoppen. Laat de 10e er dan ook maar niet opstappen Duivel

Hier dus een bandagegebruiker. En wel dagelijks Clown
Reden: een paard wat zichzelf regelmatig verwond zonder bescherming. Vandaar dus zowel springschoenen (tegen de balbetrappingen) als bandages (tegen het strijken).

Met losrijden voor wedstrijd gebruik ik overigens geen bescherming. Mijn paard is soms ongedurig en met onervaren groom gaat het afhalen van bandages dan niet zo vlotjes. Dat levert gewoon te gevaarlijke situaties op, mocht hij beginnen te lopen of springen met halflosse bandages, voor paard, groom, mederuiters en mijzelf. Wij komen ook regelmatig terug van wedstrijd met kleine wondjes op de kogels en de ballen, waar ik trouwens erg van baal.

Toen ik jaaaren geleden voor het eerst hoorde van 'het gevaar van bandages' heb ik mijn veearts ernaar gevraagd die me in mijn gezicht uitlachte.
Toen het op Bokt ter sprake kwam heb ik de achterliggende theorie gevraagd. Die zou zijn dat eiwitten stollen in de pezen door de warmte (vergelijkbaar met het bakken van een ei). Vriend even lief aangekeken of die uit wilde zoeken hoe en wat ism info van mijn toenmalige veearts. Conclusie: willen de eiwittten in de pezen een beginnetje maken met 'stollen' dan moet het been minstens 50 graden worden en tegen die tijd staan de brandplekken ook op de huid. Met andere woorden: koeiepoep...
(en de Bit? Ach ja, sinds het artikel dat paarden schuimen omdat ze niet kunnen slikken met bit in neemt niemand ze toch meer serieus met die artikels, of wel?)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:04

Ik gebruik soms ook bandages. Echt heel weinig, maar wel witte voor losrijden op kampioenschappen ofzo.
Van die keer dat ie bandages om heeft gaan de pezen echt niet kapot...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:12

Urielle schreef:
Conclusie: willen de eiwittten in de pezen een beginnetje maken met 'stollen' dan moet het been minstens 50 graden worden en tegen die tijd staan de brandplekken ook op de huid. Met andere woorden: koeiepoep...
(en de Bit? Ach ja, sinds het artikel dat paarden schuimen omdat ze niet kunnen slikken met bit in neemt niemand ze toch meer serieus met die artikels, of wel?)

neem jij maar eens het eiwit van een ei en gooi dat in water van 40 graden..

en de BIT, ik zou zeggen éindelijk snijden ze eens gevoelige onderwerpen aan! En in de negatieve effecten van een bit die ze beschrijven zit wel degelijk een kern van waarheid. Ik zou je vakliteratuur maar eens wat beter bijhouden.

Lijst 'metal in the mouth' Dr. Cook

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:16

ik gebruikte eerst heel af en toe bandages maar nu na dat artikel in bit schrok ik wel
dus nu gebruik ik ze niet meer

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:18

Uhm Arabesk, 'eiwitten' is niet 100% hetzelfde als het eiwit in een ei...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:21

Tieneke schreef:

Het is elke dag pasen bij Arabesk Tong uitsteken

Inderdaad niet vergelijkbaar Tieneke Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:24

Tieneke schreef:

nee het is 'een' eiwit, maar je kan moeilijk je paard even leegzuigen met een spuit en dat uitproberen he

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:32

De samenstelling van eiwitten in een lichaam is niet zoals die van eiwitten in een ei. Die vergelijking gaat niet op en is voor een (wetenschappelijk) experiment waardeloos.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:47

Arabesk schreef:
Urielle schreef:
Conclusie: willen de eiwittten in de pezen een beginnetje maken met 'stollen' dan moet het been minstens 50 graden worden en tegen die tijd staan de brandplekken ook op de huid. Met andere woorden: koeiepoep...

neem jij maar eens het eiwit van een ei en gooi dat in water van 40 graden..

en de BIT, ik zou zeggen éindelijk snijden ze eens gevoelige onderwerpen aan! En in de negatieve effecten van een bit die ze beschrijven zit wel degelijk een kern van waarheid. Ik zou je vakliteratuur maar eens wat beter bijhouden.

Lijst 'metal in the mouth' Dr. Cook

Ja vooral dat laatste was echt een briljant artikel Slapen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:50