wat vinden jullie van beugels onder het zweetblad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keesje

Re: wat vinden jullie van beugels onder het zweetblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:59

Mariska89 schreef:
Vraagje aan degene die de singelstoten door de lus van het zweetblad hebben gehaald: Zitten jullie nu niet met de beugelriemen ''klem''?
Dat je tegen je singelsoot aanzit?

Nee, ik zal straks even kijken hoe het precies zit. Maar mijn singelstoten zitten door de lus van mn zadel en mijn beugelriemen onder mijn zweetblad. Heb er nooit last van.
Heb je je beugels kort zitten dan? En kan je daardoor niet goed bewegen? Kan me voorstellen dat als je beugels maar een klein stukje onder je zweetblad vandaan komen en je hebt beide dingen vast zitten, je dan niet veel bewegingsvrijheid meer hebt.

Clienn schreef:
Mag ik vragen hoe je ze onder het zweetblad doet? dan kan ik het is een keer proberen Clown

Je haalt je beugelriemen er helemaal af, til je zweetblad op en doe ze vast aan hetzelfde haakje als waar ze aan zaten toen je ze boven je zweetblad had. Klaar! Vork

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:31

Keesje schreef:
Mariska89 schreef:
Vraagje aan degene die de singelstoten door de lus van het zweetblad hebben gehaald: Zitten jullie nu niet met de beugelriemen ''klem''?
Dat je tegen je singelsoot aanzit?

Nee, ik zal straks even kijken hoe het precies zit. Maar mijn singelstoten zitten door de lus van mn zadel en mijn beugelriemen onder mijn zweetblad. Heb er nooit last van.
Heb je je beugels kort zitten dan? En kan je daardoor niet goed bewegen? Kan me voorstellen dat als je beugels maar een klein stukje onder je zweetblad vandaan komen en je hebt beide dingen vast zitten, je dan niet veel bewegingsvrijheid meer hebt.

Als je even wilt kijken hoe het zit,graag *LOL*
Mijn beugels komen ong. 20 cm onder mijn zweetblad vandaan.
Dus de beugelriemhoesjes en gesp + een beetje.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:47

ik vind het zelf niet fijn zitten! een vriendin van mij had het, en bij haar gingen je benen heel raar naar achteren liggen omdat die beugelriemen gewoon naar achteren gleden. mijn zusje had het ook bij haar zadel. maar erop vind ik veel fijner! dat is mijn persoonlijke voorkeur. maargoed ik vind als je het eronder hebt niet raar hoor. alleen als je je beugels opsteekt, zitten die beugels onder je flap. en daar wordt het zo lelijk van!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:17

lotjj92 schreef:
alleen als je je beugels opsteekt, zitten die beugels onder je flap. en daar wordt het zo lelijk van!

Ik steek ze dan ook niet op Haha!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:39

Clienn schreef:
Mag ik vragen hoe je ze onder het zweetblad doet? dan kan ik het is een keer proberen Clown

Je haalt je beugelriemen er helemaal af, til je zweetblad op en doe ze vast aan hetzelfde haakje als waar ze aan zaten toen je ze boven je zweetblad had. Klaar! Vork[/quote]

Huhw? Verward iki ben neit zo vlot van begrip Huilen van het lachen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:46

Clienn schreef:

volgens mij moet je hier wel zo'n 'gat' voor hebben in de zweetblad omdat je anders te weinig ruimte hebt voor de gest van de beugelriem en het moeilijk is om de beugelriem om die haak te schuiven. Maar verder maakt je de beugelriem precies het zelfde onder als boven je zadelblad vast zegmaar.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:52

Ah, ik denk niet dat ze er bij mij onder kunnen dan,. aangezien dat zadel gekocht is teon dais 10 was en ze nu 24 is Clown

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:59

Talida schreef:
Schijnt toch minder goed voor je zadel te zijn (ondanks dat de bovenkant mooier blijft), een zadel is ontworpen om ze erover te dragen, en het eronder is meer een (mode)gril. Zegt de zadelmaker.
ik vind het totaal niet rijden, je kunt geen kant op met je been. Maar goed ieder zijn meug natuurlijk

Het zadel van mijn leasepaard is er (volgens mij) toch speciaal voor gemaakt. Ze kunnen helemaal niet bovenlangs, en ik vind het superfijn zitten.
Ook lijkt het me dat als je geen beugelriem langs je been hebt, je juist méér ruimte hebt? Of je moet er last van hebben dat de beugelriem minder goed beweegt doordat er een zweetblad tussen zit, maar bij mij beweegt dat goed mee.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:52

Clienn schreef:
Keesje schreef:
Je haalt je beugelriemen er helemaal af, til je zweetblad op en doe ze vast aan hetzelfde haakje als waar ze aan zaten toen je ze boven je zweetblad had. Klaar! Vork

Huhw? Verward iki ben neit zo vlot van begrip Huilen van het lachen

Haha, okee nog een keer Knipoog :
Je beugelriemen zitten aan een haakje bovenaan je zweetblad, als het goed is zit over dat haakje je zweetblad niet, maar een ander stuk leer, dat is het 'gat' waar ze het hier over hebben.
Als je dat hebt kun je gewoon je beugelriemen eraf halen, je zweetblad optillen en ze weer vastmaken aan datzelfde haakje.
Hmm, beetje moeilijk uitgelegd Haha!

Ik steek mn beugels ook niet op..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:14

ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht maar bij mijn verzorgpaarden zitten ze ook onderlangs...

totaal geen beschadiging van zweetblad, ook geen opkrullend of kreukend zweetblad.
geen problemen met opstappen en ook niet met rijden.
voordeel wat ik zelf erg fijn vind is dat ik die beugelriemen niet tegen mijn benen aan voel, soms kan dat zo irriterend zijn...
en mijn beugels zijn lang zat zodat ik mijn benen gewoon vrij kan bewegen hoor...
nee kan ze niet naar opzij optillen, maar kan me ook geen enkele oefening/traininf/figuur bedenken waarbij k mn benen van het paard af moet steken helemaal opzij...

kan me wel voorstellen dat mensen met kleine benen het niet fijn vinden, dan komt vaak net alleen je beugel onder het zweetblad uit...

en niet veilig... de haakjes staan altijd naar beneden, duszou niet weten waarom ze er dan niet af kunnen glijden...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:16

Ik kan me voorstellen dat het zweetblad beschadigt als je de gesp bovenaan laat zitten, maar dat is dan ook niet de bedoeling als je je beugels onder het zweetblad hebt zitten.
De gesp komt dus onderaan, bij je beugels, te zitten.
Ik heb mijn zadel nu ruim een jaar, ik vind het heerlijk zitten en mijn zweetblad is nergens beschadigd

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:29

en toch als ik de gesp onderaan zou doen bij mij beugels, dan hangt de "rest"van de beugelriem (de gaatjes die ik dus niet gebruik) naar beneden te bungelen... dat lijkt mij toch ook weer niet de bedoeling....
(die hangen dan nog lager als je beugels snap je? )

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:36

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 14:23

Heb je daar niet een lusje voor dan, sexyback?
Mijn gesp is trouwens wel boven, en toch onder het zweetblad, maar beschadigt niet en ik voel 'm ook niet. Raar zadel. Haha!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:01

sexy_back schreef:
en toch als ik de gesp onderaan zou doen bij mij beugels, dan hangt de "rest"van de beugelriem (de gaatjes die ik dus niet gebruik) naar beneden te bungelen... dat lijkt mij toch ook weer niet de bedoeling....
(die hangen dan nog lager als je beugels snap je? )

Daarvoor heb je de passanten (die hele grote beugelriemhoesjes,een centimetertje of 10 lang).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:59

die je er dan weer bij moet kopen, terwijl als je de gesp aan de boven kant zou doen en de beugelriem op het zweetblad zou leggen en altijd een lusje zit waar je het overige deel van de beugelriem doorheen kan halen...
dus ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er hier meerdere mensen zeggen dat de gesp bij de beugel onderaan hoort terwijl er dus speciaal een lusje boven zit op het zweetblad...

en er in elk boek wat je maar kunt vinden over tuig etc kan vinden toch eigenlijk altijd staat dat de gesp bovenin hoort...

daarom typte ik ook eigenlijk: .. en waar laat je dan de rest van je beugelriem...

is de gesp onderaan bij de beugel niet net zo'n mode trent als de beugelriem onder het zweetblad...
beide hebben hun voor en nadelen, maar is pas "ontdekt" omdat mensen het fijner vinden rijden of mooier vinden staan...

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:27

sexy_back schreef:
die je er dan weer bij moet kopen, terwijl als je de gesp aan de boven kant zou doen en de beugelriem op het zweetblad zou leggen en altijd een lusje zit waar je het overige deel van de beugelriem doorheen kan halen...
dus ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er hier meerdere mensen zeggen dat de gesp bij de beugel onderaan hoort terwijl er dus speciaal een lusje boven zit op het zweetblad...

en er in elk boek wat je maar kunt vinden over tuig etc kan vinden toch eigenlijk altijd staat dat de gesp bovenin hoort...

daarom typte ik ook eigenlijk: .. en waar laat je dan de rest van je beugelriem...

is de gesp onderaan bij de beugel niet net zo'n mode trent als de beugelriem onder het zweetblad...
beide hebben hun voor en nadelen, maar is pas "ontdekt" omdat mensen het fijner vinden rijden of mooier vinden staan...

Oke,ik snap je punt Knipoog
Ja die lusjes zitten zowel boven als onder bij mij,maar vind het makkelijker om alles beneden te hebben Lachen
Is ook voor iedereen anders Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:52

sexy_back schreef:

Ik ken ook iemand, die heeft een veelzijdigheidzadel met de beugels boven het zweetblad, en de gespen toch beneden. Het is maar wat je het fijnste vind, denk ik. Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 12:58

Sander_ schreef:
sexy_back schreef:

Ik ken ook iemand, die heeft een veelzijdigheidzadel met de beugels boven het zweetblad, en de gespen toch beneden. Het is maar wat je het fijnste vind, denk ik. Lachen

precies, ik ken ook een heel stel mensen die hun beugelriemen bovenlangs hebben, maar hun gespen bij de beugels.
Het zit gewoon fijner, je hebt niet die "dikke gesp" tegen je bovenbenen

chantal84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:01

ik vind het zelf niet fijn zitten, te weinig bewegingsruimte

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:54

Mariska89 schreef:
Als je even wilt kijken hoe het zit,graag *LOL*
Mijn beugels komen ong. 20 cm onder mijn zweetblad vandaan.
Dus de beugelriemhoesjes en gesp + een beetje.

Je hebt idd gelijk! Ik had het verkeerd gelezen, begreep dat je je beugelriemen door die lus had zitten! Haha!
Maar als je je singelstoten door die lus doet en je beugelriemen onder je zweetblad zitten ze idd veel meer 'klem'. Mijn beugels komen wel een stuk meer onder mijn zweetblad vandaan dan die van jou, dus bij mij valt het nog wel mee, maar het zit idd niet fijn
Ik heb dus mijn singelstoten niet door die lus gehaald.