Monturas Lucas Espectaculo, spaans school/dressuurzadel. 1. omdat alles wat ik aan engels heb gepast voor geen meter pastte. 2. Het lag binnen mijn budget 3. Zadel waar goed over is nagedacht qua techniek e, materiaal en bouw. (semi flexibele boom) 4. Ik heb nauwelijks last van mijn heupen als ik op dit zadel rij, door de juiste hoek zitbeenknobbels, heup en knie. Dat is bij een 'normaal' dressuurzadel wel anders.
op de manege reed ik meestal op een veelzeidigheidszadel.. tsja toen kon je niet kiezen tussen de zadels. nu rijd ik met een Kieffer dressuurzadel, zit hardstikke lekker en waarom ik voor Kieffer koos: het zadel lag eerst op een ander paard en het past nu ook op jasper
Ik rij met een passier dressuurzadel, geen idee welk model maar het zit heerlijk. Voor het springen heb ik een stubben vz-zadel maar dat heb ik al een jaar of twee niet meer gebruikt.
Ik zweer bij de Euroriding Titan 2. Super zadel met een diepe ZACHTE zit en super veel kniewrong. Ik heb er enorm veel steun aan. Overigens heb ik altijd zadels van Euroriding gehad. Ik had in het begin en diamant in dressuur uitvoering, later op mijn andere pony in veelzijdigheids en voor Bonfira heb ik ook een Euroriding Jade gehad. Dat was een springzadel wat super zat. Mijn moeder heeft op Gregor een Luxor en op Marco ook een Titan 2. Mijn zusje heeft op haar pony ook een diamant. Euroridingzadels blijven erg lang mooi en ze gaan lang mee.
Ik heb een wintec veelzeidigheidszadel, omdat ik nog niet precies weet wat ik met mijn paard wil, springen vind ik leuk, dressuur vind ik leuk, en buitenrijden vind ik ook leuk! Dus daarom heb ik voor een veelzeidigheid gekozen.
Dressuur (Wintec 500). Ik wilde een licht zadel, makkelijk in onderhoud, maar wel met boom en die toch wat aanpasbaar is vanwege een jong paard. En dressuur model is beter voor mijn houding, zit ik veel netter in dan in een veelzijdigheid. Daar reed ik al jaren niet meer mee, en vond ik ook ehct niet meer fijn zitten.
Ook heb ik een boomloos (cheyenne model). Dat heb ik gewoon als 'erbij' zadeltje.
Ik rij bijn altijd op mijn KN allegro... enkel met buitenrijden en springen zit ik op mijn wintec vzh... Maar die ga ik binnenkort inruilen voor een andere vzh. Deze ligt op mijn paard wel goed, maar ik kan er echt niet op zitten Dus ik ga op zoek naar een zadel die goed op Warina ligt èn waar ik lekker op kan zitten, zal wel weer een hele klus worden
knight rider ''sky'' springzadel! ligt zeer goed op mn kwpn'er! is zacht voor de rug van haar en voor mij ook en het is mn tweede want de eerste heb ik wel binnen gedaan in garantie omdat de verf eraf ging enz klein fabrieks foutje waarschijnlijk nu bij mn tweede is het niet meer!! doeii!! xxx
ik rij voornamelijk op springzadels maar als ik dressuur ook op dressuurzadel. mijn springzadel is van stubben. het zit goed, past goed en is van goede kwaliteit ik heb het type stubvben siegfried Cs k2 en kieffer frysk sit ook heerlijk!
Westernzadel, mee begonnen toen we western gingen rijden en nu zit ik in het begin echt niet meer lekker op een engelszadel, heb het gevoel of ik er zo af kan vallen
Nu nog een simco zadel, maar ik ga een andere kopen
Ik ben helemaal gek van me Ainsly Vanguard dressuur! Super fijn zadel !! Past op bijna elk paard ,grote pony en zit gewoon heerlijk! Het enige nadeel is wel dat als je wilt springen een ander zadel moet pakken maar ja ...