Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Huertecilla schreef:_Charlotte_ schreef:we willen toch allemaal het zelfde,. en dat is het beste voor je paard..
En dát is pertinent onwaar. Waarom staat het meerendeel van de paarden ander nog steeds hoofdzakelijk tot uitsluitend op stal? Bijvoorbeeld.
Verder bit, teugels, hulpteugels, bandages. NIETS daarvan is goéd voor het paard.
Élk dekje behoort anatomisch gevormd te zijn, want paarden met een plank als rug bestaan niet.
Etcetera, etcera. en het logo Anky verandert niets aan de functionaliteit en toch verkoopt het. 'Het beste voor je paard'.... dah.....
Kijk als jij alles geel wil is dat prachtig, maar met functionaliteit heeft het niets van doen.
Ik heb ook mijn eigen smaak en koop liever wat ík mooi vind dan lelijk maar allereerst volgt vorm functie.
Bijvoorbeeld klaar voor vertrek
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOMB7G6D.jpg
en onder het zadel na 25 kilometer terreincrossen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3D6USMW.jpg
(voor wie het niet goed ziet, er ligt nog een gemodificeerde CorrecTOR ónder het dekje).
NIETS van hiervan is zó te koop in een paardensportwinkel.
Waar de ts over klaagt is dat bij de producten voor de hoofdstroom 'vorm' tegenwoordig niet veel tot niets meer met functie te maken heeft anders dan een functie van imago.
hc
Huertecilla schreef:blijft dat de de ts gelijk heeft.
Vraag aan het personeel in de paardensportwinkel waar bandages voor zijn en 99% weet het niet. De meeste bandages deugen er ook niet meer voor.
Vraag aan het personeel in de paardensportwinkel naar een elastische singel en 100% weet niet waarom dat een verkeerd ding is. De meeste singels in de winkel zijn niet deugdelijk.
Voorbeeldje van overdacht functioneel, deugdelijk en simpel http://cgi.ebay.co.uk/1942-Household-Ca ... dZViewItem
65 jaar oud en je kan er zó mee op trektocht door Frankrijk.
hc
Schimmelig schreef:Je kunt beter een alternatief benadrukken, dan de huidige methode de grond in zeiken
Schimmelig schreef:... dus als jij met je alternatieve aanpak de paardenwereld omscholen wil...
Huertecilla schreef:Schimmelig schreef:Je kunt beter een alternatief benadrukken, dan de huidige methode de grond in zeiken
Kijk svp verder dan je neus lang is, dat doé ik al JÁREN. Zie mijn site![]()
hc
p.s. Ja, vroegah wás men 'beter' voor paarden. Al was het maar voor de inzetbaarheid en verder was het gebruiksdoel een argument voor de belasting. Tegenwoordig worden paarden voor de lol gepest en op stal opgesloten.
Huertecilla schreef:p.s. Ja, vroegah wás men 'beter' voor paarden. Al was het maar voor de inzetbaarheid en verder was het gebruiksdoel een argument voor de belasting. Tegenwoordig worden paarden voor de lol gepest en op stal opgesloten.
Citaat:Hoe jij kiest je paarden te berijden/behandelen is mooi, maar is het hier in Nederland je paard bitloos op de openbare weg te
berijden waar van alles kan gebeuren? Ik vind dat ik veel gevallen gevaarlijk en zeer onverantwoord... enfin, dat is weer een heel andere discussie waar dit topic niet echt over gaat
Citaat:Hoe jij kiest je paarden te berijden/behandelen is mooi, maar is het hier in Nederland je paard bitloos op de openbare weg te
berijden waar van alles kan gebeuren? Ik vind dat ik veel gevallen gevaarlijk en zeer onverantwoord... enfin, dat is weer een heel andere discussie waar dit topic niet echt over gaat
Huertecilla schreef:lotjj92 schreef:dus inprincipe kun je ook dingen mét kwaliteit kopen met een leuk uiterlijk
Ja kan, alleen niet in de ruitersportzaak en ook wíl de ts dat helemaal níet. Kortom, je mist het hele punt.
Verder is het punt wat de ts aankaart niets anders dan weer een uiting van het totale gebrek aan begrip bij de modale ruiterij.
Trouwens je noemt autos. Er is geen simpele eenvoudige degelijke auto te koop. Alles heeft toeters en bellen. Een ding als de R4, Panda of basic HiLux ís er gewoon niet meer. Zelf als ik een softtop Defender koop krijg ik een bak electronica waar ik in de campo mee in de aap gelogeerd ben!
hc
lotjj92 schreef:sorry maar dan vergis jij je echt lelijk, niet iedereen heeft tinkers of paarden die nergens op reageren.
Fareeh schreef:Ik vind het namelijk fijn dat er tegenwoordig dekjes zijn die wat dikker zijn, zodat het zadel minder op de rug drukt of endurancehoofstellen die heel licht zijn.