De nieuwe trend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: De nieuwe trend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:27

haha wat een discussie Haha!
Ik heb geen probleem om alles binnenboord te houden. Maar dat is nu niet bepaald een trend he Knipoog

Ik vind dat een van de trends tegenwoordig is, om zo snel mogelijk er een stang en trens in te hangen. (ik ken een ruiter die zelfs een 5 jarig paard reeds met st&tr rijdt). Maar ja, in professionele handen vind ik dat dan minder erg, dan een pessoa of thiedemann in onervaren handen...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:37

in mijn omgeving zijn meer de slofteugels en pessoa's de trend, stang en trens zie ik hier alleen maar als ze richting de Z gaan, ik neem aan dat die paarden dan geen 5 jaar meer zijn. Hier op bokt zijn volgens mij de "setjes" erg in. Bling Bling is volgens mij alweer uit, in het normale leven in ieder geval wel. Ik lach me rot als bruin tuig echt weer in komt. Ik heb nog wel wat van die 20 jaar oude troep hier liggen, doe ik lekker goedkoop mee aan de nieuwe trend. Zo'n hoofdstel met super dunne riempjes en een mega lage neurriem, en zo'n poepbruinzadel met zweetbladen over je paard zijn schouders ongeveer met suede kniestukken(hahaha, zie je geen kip meer mee en onverslijtbaar). Wat nog ergens stond over de inwerking van zo'n mexicaans hoofdstel, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik vind zo'n hoofdstel niet mooi staan maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:25

piezze schreef:
in mijn omgeving zijn meer de slofteugels en pessoa's de trend, stang en trens zie ik hier alleen maar als ze richting de Z gaan, ik neem aan dat die paarden dan geen 5 jaar meer zijn. Hier op bokt zijn volgens mij de "setjes" erg in. Bling Bling is volgens mij alweer uit, in het normale leven in ieder geval wel. Ik lach me rot als bruin tuig echt weer in komt. Ik heb nog wel wat van die 20 jaar oude troep hier liggen, doe ik lekker goedkoop mee aan de nieuwe trend. Zo'n hoofdstel met super dunne riempjes en een mega lage neurriem, en zo'n poepbruinzadel met zweetbladen over je paard zijn schouders ongeveer met suede kniestukken(hahaha, zie je geen kip meer mee en onverslijtbaar). Wat nog ergens stond over de inwerking van zo'n mexicaans hoofdstel, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik vind zo'n hoofdstel niet mooi staan maar dat is mijn mening.

Haha, die heb ik er ook nog liggen dat zadel en dat hoofdstel, als je iets maar lang genoeg bewaard, wordt het vanzelf weer in Haha! Ik heb ook nog een oud tuig voor een shetlander van zoveel jaren geleden, zelfs al met bling bling ROFL

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:01

mijn oude ponyzadel is bruin Haha! erg lelijk ding vind ik maar goed ik vind gewoon net zwart tuig het mooiste!
en wat helemaal hip is in mijn omgeving is allerlei poedertjes en mengseltjes zodat het paardje maar genoeg vitamientjes binnenkrijgt Ach gut

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:43

piezze schreef:
......Wat nog ergens stond over de inwerking van zo'n mexicaans hoofdstel, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik vind zo'n hoofdstel niet mooi staan maar dat is mijn mening.

Ik vind die hoofdstellen persoonlijk ook niet mooi om te zien maar zie ze regelmatig voorbij komen. Net als piezze ben ik ook erg benieuwd naar de inwerking van dit hoofdstel...iemand een idee?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:26

nathalie2302 schreef:
piezze schreef:
......Wat nog ergens stond over de inwerking van zo'n mexicaans hoofdstel, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik vind zo'n hoofdstel niet mooi staan maar dat is mijn mening.

Ik vind die hoofdstellen persoonlijk ook niet mooi om te zien maar zie ze regelmatig voorbij komen. Net als piezze ben ik ook erg benieuwd naar de inwerking van dit hoofdstel...iemand een idee?

Bron 1: http://www.stareclipse.com/paarden/uitrusting_neu.htm
"Dit type heeft twee schuine riemen die kruislings over de neus lopen. Je maakt ze onder en boven het bit vast onder de bakstukken. Hij is heel geschikt voor paarden die veel trekken, omdat er druk ontstaat op de neus. Ook goed voor paarden die hun kaken scheef op elkaar zetten, omdat de controle groter is."

Bron 2: http://www.bokt.nl/wiki/Neusriem
"Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters."

Bron 3: http://www.cavaletti.nl/viewtopic.php?=&p=941081
"Qua inwerking is er niet zo gek veel verschil hoor. Ipv druk over de hele neusriem word nu de druk min of meer geconcentreerd op dat bontje op de neus en onder de kaak. Maar als het paard zijn mond netjes dicht houd maakt dat dus niks uit. Je moet hem sowieso natuurlijk niet heel strak doen, zoals bij elke neusriem. En als je paard zijn mond open doet is dat vaak ook niet iets wat je met een neusriem op zou moeten lossen.
Wat wel een groot verschil is, is de positie van de neusriem. De 'sperriem' valt namelijk ruim over het zachte gedeelte van de neusgaten heen. Die vrij moeten blijven zodat ze goed uit kunnen zetten als het paard buiten adem is. Bij een gewone gecombineerde neusriem zie je nog weleens dat ze te laag of te strak zitten. In dat opzicht is hij dus weer vriendelijker."

Smarter by Google Tong uitsteken

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:25

@Judje - Afgod you're my hero Haha!