Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:20

elke zadelmaker kan wel eens een fout maken. maar weet je zeker dat het daaleman was?? Deze verhalen hoor je namelijk meer over de grote concurrent.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:46

Hmmm, jammer, kan de foto's nog steeds niet zien. Als ik ze open krijg ik alleen een randje van hooguit een 1/2 centimeter te zien.
Sorry Precious20, maar kan je de foto's misschien op je profiel zetten? Hopelijk kan ik ze dan wel zien.
Mijn paard wordt in maart pas 4, dus direct hoef ik nog geen zadel van hem, maar ben wel erg benieuwd hoe die er uit ziet!
Groetjes!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:52

je klopt, het kan ook met ieder zadel gebeuren, absoluut!!!
maar ik vind het gewoon zo slecht hoe ze het toen opgelost hebben, totaal niet klantvriendelijk zeg maar, terwijl ze hem toch echt meerdere keren de kans heeft gegeven om het probleem op te lossen, maar helaas!
uiteindelijk een ander zadel gekocht maar ook nog lang bezig geweest omdat ze haar wouden laten betalen voor het aanpassen telkens, terwijl toch duidelijk was dat het zadel niet correct geleverd was en dus hun zorg!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:55

We gaan morgen naar Daaleman, ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen en wat het gaat worden Lachen

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:33

Nou eindelijk kan ik ook wat leuks vertellen!!!! Ik heb vandaag mijn zadel opgehaald!! Hij ligt echt super goed op mijn paard alleen ik moet erg aan de zit wennen.... Het zal allemaal wel goed komen hoor maar het is echt wel even anders dan mijn kn zadel. Het zadel is erg mooi afgewerkt en ziet er gewoon super uit verder. Ben echt tevreden na al die tijd wachten. Het zadel is ongeveer gelijk aan het zadel van precious20. Bevalt het je nogsteeds??

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:20

Mijn zadel is besteld Lachen Ook een GPS III, geloof ook een 17,5 boom en verlengde wrongen. Nu alleen nog ff wachten Tong uitsteken

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 17:45

presto schreef:
Nou eindelijk kan ik ook wat leuks vertellen!!!! Ik heb vandaag mijn zadel opgehaald!! Hij ligt echt super goed op mijn paard alleen ik moet erg aan de zit wennen.... Het zal allemaal wel goed komen hoor maar het is echt wel even anders dan mijn kn zadel. Het zadel is erg mooi afgewerkt en ziet er gewoon super uit verder. Ben echt tevreden na al die tijd wachten. Het zadel is ongeveer gelijk aan het zadel van precious20. Bevalt het je nogsteeds??

Wat fijn dat je je zadel eindelijk hebt!! Haha! Ik ben nog altijd tevreden van mijn zadel! Maar ik ben ook nog altijd aan het wennen aan de zit! Er zijn dagen bij dat ik onmiddellijk goed zit in het zadel en dan zijn er ook weer dagen dat ik mijn draai maar niet vind... Maarja, dat is een kwestie van wennen. Het belangrijkste is dat het zadel goed past op mijn paard. Het enige vervelende is dat mijn paard nog iets te dik is (hij is wel al flink afgevallen Knipoog ) want in galop schuift het zadel nog iets naar voren. Maar dat is echt aan zijn dikke buik te wijten. Je ziet de singel na enkele galoppassen naar voren schuiven en natuurlijk trekt dat het zadel mee.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:41

Hallo allemaal,

Heb met veel plezier dit topic gelezen.
Bij mij komt daaleman over een paar weken kijken naar mijn haflinger om een zadel aan te meten.

Waarschijnlijk wordt het een veelzijdigheidszadel dressuurgericht. Ik houd daarom jullie nog even in de gaten.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 13:06

presto schreef:
Ja ik vind het ook erg fijn dat dit zadel goed past op mijn paard, daar doe je het voor natuurlijk.... Precious20 wel vervelend dat je nogsteeds moet wennen aan de zit. Ik dacht met een weekje is dat wel over maar het kan dus ook langer duren lees ik nu. Ik heb alleen dat het sjabrak naar achter schuift, wel irritant maar het komt vast doordat alles nog nieuw en stijf is. Nou we houden jullie op de hoogte en allemaal veel plezier met de nieuwe aanwinsten....

Nou, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet meer zo veel heb gereden sinds ik het zadel heb. Ik heb pas een enorm drukke en slopende periode op het werk achter de rug. Ik had gewoon geen tijd meer om te rijden. Gelukkig is deze periode nu voorbij en kan ik weer volop rijden. Ik denk dat dat ook verklaart waarom ik het zadel nog niet gewoon ben. Het is ook nog lang niet ingereden. De zweetbladen zijn nog stijf enz. Maar ik vet alles wel regelmatig in opdat het snel soepel zou zijn!

Viktor00, het wachten duurt even maar ik hoop dat jij net zo tevreden zal zijn als wij allemaal! Lachen

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:08

Ik hoop het ook ik wacht al 3 weken.
De man die de zadels aanmeet is nl op vakantie eind nov wordt ik gebeld.
Maar ik sta al op de planning en mijn wachttijd is al ingegaan.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:14

@Viktor: Sinds wanneer is die op vakantie dan, want ik ben afgelopen zaterdag geweest...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:24

Ellen82, toen ik mijn zadel ging ophalen, nu 3 weken geleden, ging Erik Daaleman op vakantie naar Amerika vertrekken. Hij is degene die zadels aanmeet. Zoals ik het toen begrepen heb, ging hij enkele weken wegblijven.
Ik weet niet wie jouw zadel dan aangemeten heeft maar het lijkt me dan sterk dat het Daaleman zelf was. Het kan goed één van de medewerkers zijn geweest. OF hij moet al terug van vakantie zijn... Dat kan natuurlijk ook! Lachen

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:34

Ellen82. 3 weken geleden heb ik ongeveer gebeld en eind nov was hij weer terug van vakantie. Bij mij komt hij langs omdat ik geen vervoer heb voor mijn paard. Misschien scheelt dat ook?? Want ik begrijp dat jij bij henzelf bent geweest.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:51

Het was idd niet Erik Daaleman zelf, volgens mij heb ik heb wel de 1e keer aan de telefoon gehad en hij zijn toen dat hij degene was die eventueel aan huis zou komen. Ik ben nu idd daar geweest. Precious: geloof dat ze bij jou thuis zijn geweest?? Dan zal daar idd wel verschil in zitten. Had wel het idee dat hij wist waar hij het over had, maar schrok toch weer ff.

Vond het toch maar weer lastig hoor. Kon wel proefrijden, maar omdat die zadels niet geweldig lagen is het toch weer lastig om te zeggen wat fijn is. Plus dat de bodem van de bak daar niet ideaal was liep 'ie ook weer anders. Hoop maar dat ik goed heb gekozen Lachen

Edit: typefout + aanvulling

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:41

Jaja, bij mij zijn ze aan huis komen passen. Erik Daaleman is inderdaad degene die rondrijdt en aan huis komt aanmeten.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:35

Vandaag hebben ze gebeld. Erik Daaleman komt pas 20 dec Huilen . maar omdat ik al zolang wacht is mijn zadel wel al begin januari klaar Pling . Bevallen jullie zadels nog steeds goed??

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:42

Ik zit al een tijdje na te denken over wat voor zadel ik voor Kastana zou willen, maar een Daaleman klinkt nu toch wel erg interessant. Alleen valt het mij op dat er een aantal keer gezegd waordt dat je moet wachten tot je paard is uitgegroeid. Kan Daaleman het zadel dan niet meer aanpassen als je paard erg veranderd door training? Kas is nu bijna 3 jaar en ik wil als ze straks beleerd gaat worden juist meteen een goed passend zadel hebben en dacht daarom juist aan een maatwerkzadel. Omdat ik het idee heb dat dat aangepast kan worden en ik niet elk jaar een nieuwe zou moeten kopen.
Hoe doen anderen dat dan met zadelmak maken? Ik weet wel van mensen die een goedkoop zadel hebben speciaal voor inrijden, maar dat ligt dan meestal niet perfect. Dat lijkt me nou net niet de bedoeling, dan begin je al gelijk fout.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:16

Wij hebben meerdere zadels liggen doordat we ook meerdere paarden hebben staan. Voor de eerste periode wordt een meest geschikt zadel gezocht en indien nodig na een paar maanden vervangen door een ander. Mijn eigen paard begon heel schraal en had genoeg aan een medium boom. Inmiddels is het een boom van een paard heeft hij een een brede daaleman.
Mijn jongste zal ws volgend jaar beleerd worden. Eenmaal wat verder uitgegroeid zal ook hij ws een daaleman krijgen.

Maar ze zijn altijd bereid om advies te geven en je kunt ze altijd bellen om te overleggen of het verstandig is.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:36

Ik heb ook 3 paarden maar maar eentje met een zadel. De ander is dus nog maar 2 en dan de shet, daar heb ik ook niks aan qua zadel Haha! .
Ik had ook al bedacht om m'n zadel te passen dat nu op m'n andere paard ligt. Maar vind dat voor wat langere tijd toch niet zo handig. Ik ga idd tegen de tijd dat het nodig is eens rond bellen, maar ervaringen van anderen kunnen me ook goed helpen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:01

Ik zou eigenlijk wel graag een Daaleman willen,maar dat duurt toch wel lang,dat is jammer!
Het lijken me super zadels.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:01

Voor het paard wat ik nu tijdelijk rijd ik Daaleman vorige week langs geweest om alles op te meten. Het zadel zal eind januari ongeveer klaar zijn. Ik ben benieuwd!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:52

Dat is best snel! Daaleman komt dinsdag bij mij langs.. ben heel benieuwd Lachen

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:20

Bij mij komt hij volgende week donderdag! Naar wat voor een Daaleman zadel gaat jullie voorkeur uit? Mij is geadviseerd door daaleman om een veelzijdigheidzadel te nemen omdat ik meestal in het bos rij en 1 a 2x per week dresuur. Evt kan ik een gelzitting nemen maar dat zien we volgende week wel weer.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:35

Ik bedoel trouwens een veelzijdigheidszadel richting dressuur!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:50

Ik heb een Daaleman trauma. Ik kon er totaal niet op zitten en ik vindt dat de kussens aan de voorzijde, dus de kussens die aan de zijkanten van je paard lopen na enkele weken al knikken en dat vindt ik voor zo een duur zadel een beetje verkeerd.