wat voor zadel heb jij??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Re: wat voor zadel heb jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:28

ik heb veel ponys en dus veel zadels,zelf rijd ik op een ainsley vanguard dressuur,fijn zadel!

de kleine ponys hebben ,wintec,premiere,barnsby,global

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:35

Ik heb een Stubben Meastoso de luxe (in duo kleur, heel donkerbruin en zwart)
Zit echt geweldig.
Had hiervoor een wintecje, maar op stal werd dat niet echt gewaardeerd. Dus ben ik overstag gegaan voor een 'goed' zadel.
Maar jezus wat een verschil zeg?!?! Had ik echt niet gedacht.

Ik reed voorheen altijd recreatie op allerlei zadels (goedkope prut hoor Tong uitsteken) en dat reed altijd prima, maar nu ik wat serieuzer met rijden bezig ben om toch hogerop te komen, merk je dat het echt een hoop uitmaakt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:09

Ik heb vroeger met een Passier gereden...een plat dressuurmodel.Ik heb m nog steeds maar ik denk dat ie al bijna 40 jaar oud is Bloos (toen ik m kocht was het al een jaartje of 25 oud Knipoog ).
Tegenwoordig heb ik IJslanders en daar liggen heerlijke zadels op...
Topreiters...
De een is een sport 2000 model en heeft een gladde,vlakke zit en werkelijk een genot voor je derriérre Haha! De "Mercedes" onder de zadels Knipoog
De andere heeft een ribzit en zit ook goddelijk Tong uitsteken ...de zadels zijn heel vlak en daardoor kun je zelf het punt vinden waar je het beste kunt zitten tijdens de tölt.

Je hebt dus veel vrijheid voor je onderrug en dat vind ik op zich erg prettig.Je wordt niet gedwongen om in een bepaalde positie te zitten.Ik heb 2 ruggewervels in mijn onderrug die vastzitten en in theorie kan ik niet eens doorzitten maar met deze zadels is dat dus absoluut geen probleem.Met de geforceerde zit van de dressuurzadels heb ik daar echt moeite mee.
Als ik "gewone" paarden rijd doe ik dat ook het liefst met een veelzijdigheidszadel Ja