Goeie peesbeschermers, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_B

Re: Goeie peesbeschermers, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:14

Ik heb ook HH, wel aardig maar niet super.

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:14

ik heb eigenlijk altijd Br en ben er tevreden mee Haha!

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:20

Toevallig heeft mijn vriendin goed nieuws gekregen net: na en peesblessure mag ze weer gaan rijden... dit lijkt offtopic máár het is gebeurt na het gebruiken van die goedkope harde rotdingen van BR. en ze is niet de enige!

Bij DAP Bodegraven doen ze zelfs afraden om alle harde peeskappen te gebruiken, ze zeggen weet ik hoeveel schade op pezen te vinden door drukplekken aan de bovenkant (op het buigpunt zeg maar) voor mij geen hard plastieke kappen!!! Ze zouden verboden moeten worden!!!

Bovendien ben ik al tal van topics over "wondjes op benen van BR's "tegengekomen.. buiten dat ze knellen zijn die witte littekenharen ook geen porum.

mijn tip prestige leren kappen (wel heel duur) of eskadron allrounds (ook aan de prijs) maar dan heb je ook wat (paard met peesblessure kost nog veel meer!!!)

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:27

Ik heb 3 in 1 peesbeschermers van HKM en ze bevallen me zeer goed.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:33

een peesblessure word pas door een peeskap veroorzaakt als die verkeerd gebruikt word.

met BR heb ik zelf geen ervaring

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:35

Ik heb Eskadron. Goede peesbeschermers.
Gaan echt lang mee.

Heb ook andere, die zijn wat slapper, iig voor achter.. Weet alleen niet meer welk merk.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:36

Idd snoevie. Ja

Ik heb HB, Norton en BR. Ben over allemaal te spreken hoor. En nog geen witte haar te zien. Knipoog

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:37

Ik vind de peesbeschermers van Prestige super OK dan!
Goede pasvorm, blijven heel mooi, beschermen super goed en zijn makkelijk schoon te maken.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:09

Charos schreef:
Ze heeft altijd tussen cob en full dus het zal net wel net niet zijn, alvast heel erg bedankt!

@landrover, ik sta niet op een pensionstal dus kan niet zo makkelijk uitproberen.

Sorry had een ziek paard vandaag, dus ben het vergeten op te meten. (meetlint vergeten)
Heb ze nog wel even snel voor je gepast bij een andere haflinger Knipoog Maar ze zijn echt lang.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:10

Citaat:
een peesblessure word pas door een peeskap veroorzaakt als die verkeerd gebruikt word.

dat moet je dan maar eens voorleggen aan diverse paardenartsen door het land, ben ik benieuwd wat de uitslag is! Ik denk dat mijn vriendin ze zeker niet verkeerd heeft gebruikt. de artsen spraken ervan dat de overgang van het neophreen naar de plastic te hard is en te hoekig, zij raadden alle harde kappen af.. alleen Gel dingen en softboots als Veredus, action/indra en de allroads of hoe heetten ze van Eskadron worden aangeraden. zeker gezien mijn vriendin paardenfysio studeert en al heel haar leven paarden heeft, neem ik aan dat een peeskap omdoen voor haar echt geen probleem is Bloos

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:15

ben ik benieuwd welke arts je dat gezegd heeft?
ik vind het de grootste flauwekul,persoonlijk dan.

als je je peeskap een uurtje omdoet tijdens het trainen,normaal bevestigd en weer afdoet daarna dan loopt het paard daarvan echt geen blessures op.
dat ligt echt niet aan BR,misschien heeft je vriendin pech gehad,dat kan,maar je hele leven paarden hebben zegt ook niet alles.

als je ze niet helemaal goed omdoet kan iedere beschermer een blessure veroorzaken,en de arts hier is voor harde beschermers omdat die veel beter letsel van buitenaf weren dan zo'n zacht ding.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:25

@ Snoevie, over het verkeerd gebruiken of te lang omhouden denk ik dat je helemaal gelijk hebt. pech heeft ze zeker gehad, aangezien een legio van ruiters de Br's ed gebruiken.

het waren twee artsen van Dierenartsenpraktijk Bodegraven (man, dblond). een goede kliniek als je het mij vraagt. op de scanns was te zien dat precies bovenin bij het buigpunt van het been (eind van de kap) een verdikking zat (dit was niet de oorzaak van de blessure, die zat nl lager) maar hij haalde het probleem gelijk aan en zei: "je gebruikt zeker Br of HH kappen" ja zei ze alleen met rijden en longeren.. hij raadde het ten zeerste af omdat de verdikking kan doorslaan in een blessure. hij had er al heel veel paarden mee gezien zei hij, en was al in overleg geweest met andere artsen elders. het bizarre was, dat een andere stalgenoot een paar weken later liet scannen en op dezelfde plekken zaten de zelfde verdikkingen (op scan te zien). ook BR's afgezworen.

Ik denk dat het paard er gevoelig voor moet zijn om het op te merken of krijgen, maar ik gebruik ze iig niet. ieder moet het voor zich weten en wil niemand aanvallen. ik denk dat je beter wat meer kan uitgeven aan een stel goede kappen (lees soft of leer.. enz) dan 5 x slechtere kwaliteit en om risico's uit te sluiten.

_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:01

BR, heb ik zelf ook:)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:36

meer geld wil niet direct zeggen dat het merk automatisch beter is.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:41

ze maken mij niet wijs dat dat gedoe met die pees door br komt toch?
dan was het wel uit de handel!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:49

Dan vraag ik me ook af waarom sommige topruiters een blessure bij hun peperdure paard riskeren door met BR te rijden..
En dat leer, dat is toch ook keihard?

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:53

Zo'n blesure kan het paard ook oplopen als de peesbeschermers te lang zijn, en daarom de buiging van het paard zijn been belemmerd (zeer doet)
En als de beschermers van BR werkelijk zo slecht waren hadden ze die allang uit de handel gehaald
(ondanks dat, dan is het nog wel erg voor je vriendin)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:55

karin_gracia schreef:
Dan vraag ik me ook af waarom sommige topruiters een blessure bij hun peperdure paard riskeren door met BR te rijden..

Die lederen die ik heb zijn van goede kwaliteit leer en echt niet keihard, daarbij gaat het om de binnenkant en die is weer heel zacht (geen idee welk materiaal dit is).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:58

Winddancer schreef:
karin_gracia schreef:

Die lederen die ik heb zijn van goede kwaliteit leer en echt niet keihard, daarbij gaat het om de binnenkant en die is weer heel zacht (geen idee welk materiaal dit is).

De binnenkant van de meeste harde kunstof peesbeschermers zijn ook zacht. Ze zijn namelijk van neopreen gemaakt, het zelfde spul waar tegenwoordig de meeste singels van worden gemaakt. Dan zou je jezelf ook even moeten afvragen of je deze singels dan ook moet bannen uit je stalkast

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:00

Ja, ik zat ook al te denken aan te lang... Het kan denk ik veroorzaakt worden doordat ze gewoon te hoog op het been doorlopen... precies wat je zei, Ranovich.

edit: het gaat om de binnenkant? Maar de binnenkant van BR is toch niks op aan te merken? Ik had eerder in dit topic juist gelezen (daar zullen de meningen natuurlijk ook wel over verdeelt zijn) dat juíst de binnenkant van BR beter is voor het paard dan dat pluizige spul wat in veel leren zit..?

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:04

Ik heb zelf de eskadron flexisoft en de allernieuwste van Veredus met gel aan de binnenkant echt super dingen en gaan jaren mee OK dan! . Ze zeggen ook vaak goedkoop is duurkoop en dat is zeker te bewijzen met die van BR want heb ze gehad en gingen maar een paar maanden mee en de binnevoering ging meteen inscheuren dus echt geen kwaliteit en zitten ook nog niet een zo mooi egaal om de paarden been.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:07

Ik denk dan dat BR gewoon niet paste bij jouw paard.... Als jij zegt dat hij niet mooi aansluitte, was het geen verstandige keus om met BR te gaan rijden.. en misschien had je ze beter moeten schoonmaken Tong uitsteken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:16

Dat flexisoft gedeelte bij eskadron lijkt me voor het paard ook fijner zitten met buigen van het been ed.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:17

Ik heb al jaren peesbeschermers van Racing Tack, superfijne, schuiven niet en blijven mooi.
Ze zijn volgens mij alleen amper meer te krijgen, mocht iemand weten waar ik nog een paar kan vinden, dan houd ik me aanbevolen Bloos

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:29

Moderatoropmerking:
Even een kleine opmerking tussendoor, TS vraagt om ervaringen maar niet met BR. Uiteraard zijn deze topics voor iedereen en mag dan ook BR best besproken worden maar gezien BR niet geschikt is voor het paard van de TS is een hele uitgebreide discussie over dit merk niet echt nodig.

En dan nog een gewone ervaring van mijn kant, ik heb altijd Gel beschermers van Veredus gebruikt, ik vind ze geweldig goed maar ze zijn wel heel erg prijzig. Aan de andere kant heb ik ze inmiddels al zo'n 7 jaar in gebruik en buiten wat gebruikssporen zijn ze nog in perfecte staat, voor mij een top merk dus.