Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Die verplichting zou er vanmij vanaf vandaag af mogen
Net als in de western
Dan zie je tenminste goed wat de mensen doen met de handjes
Het enige goede nut is het op de plaats houden van het bit, als iemand de bakstukken net aan de lange kant heeft
Anders helemaal geen enkel.
Bij de sperriem of lage neusriem dus
runningkawa schreef:Mij is wijs gemaakt dat de oorsprong van de neusriem en sperriem is gekomen uit de tijd dat men met de paarden ten strijde ging.
In een val van ruiter en paard en de ruiters zijn balans kwijt was, trok hij het paard in de mond.
Als het paard daardoor de mond opende, maar hij net dan de grond zou raken met een koprol was de kans te groot op een gebroken kaak.
Vandaar het dichtsperren van de mond. Dan kwam de klap op de gehele neus
Persoonlijk kan ik me de logica daar achter wel vinden
En aangezien we in de dressuur nog steeds dingen doen vanuit die tijd, zoals het links opstappen, vind ik dat vrij aannemelijk
Citaat:Iets dat in je mond zit waardoor je lippen niet meer op elkaar sluiten en het slikken wat moeilijker wordt , waar je langs heen moet ademen , dat is dan iets meer last en is dan ook des te prettiger als dat er niet meer is
runningkawa schreef:Als er geen 2 vingers tussen kunnen zit je neusriem simpelweg veel te strak.
En verdoezel je RT problemen en zo hoort het absoluut niet.
Of je met hulpteugels rijd staat daar los van...
Van mij zou er op wedstrijd dus ook veel meer op gecontroleerd moegen worden.
Kijken of de bitten zijn toegestaan en of de neuriemen niet te strak zitten
Te strak...volgende wedstrijd weer een kans, maar deze niet meer
runningkawa schreef:dan moet ik eerlijk toegeven dat dat niet altijd het geval is, die is meestal wel wat strakkerook de hoge neusriem horen 2 vingers tussen
Die kaken horen ook niet op elkaar geklemt te zijn
runningkawa schreef:Mij is wijs gemaakt dat de oorsprong van de neusriem en sperriem is gekomen uit de tijd dat men met de paarden ten strijde ging.
In een val van ruiter en paard en de ruiters zijn balans kwijt was, trok hij het paard in de mond.
Als het paard daardoor de mond opende, maar hij net dan de grond zou raken met een koprol was de kans te groot op een gebroken kaak.
Vandaar het dichtsperren van de mond. Dan kwam de klap op de gehele neus
Persoonlijk kan ik me de logica daar achter wel vinden
En aangezien we in de dressuur nog steeds dingen doen vanuit die tijd, zoals het links opstappen, vind ik dat vrij aannemelijk
runningkawa schreef:Citaat:Iets dat in je mond zit waardoor je lippen niet meer op elkaar sluiten en het slikken wat moeilijker wordt , waar je langs heen moet ademen , dat is dan iets meer last en is dan ook des te prettiger als dat er niet meer is
Dit is gewoon niet waar, daarom kijk jij er anders tegen aan
Mijn paarden vreten vrolijk een appel weg met bit en neusriem.
En stikken niet hoor
Dus ze kunnen echt wel ademen en slikken hoor
runningkawa schreef:flurry, van waar weer dat berichtje?