Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:<zazoeyou>
Hallo allemaal..
15augustus komen ze dus voor mij bij mij thuis passen,,
rossner dressuurzadel en 1 springzadel..
Nu is vandaag dus mijn paard opgemeten???en heeft boommaat 34 nodig..
Iemand ervaring met zn zelfde probleem??
Rossner is standaard maat 31cm..MOET verbreedt worden,,gaan ze wel zover met verbreden??
lindabaak schreef:je kan beter een bekender merk nemen, bijvoorbeeld prestige, die zijn beter.
lammie2701 schreef:AMEN
zazoeyou schreef:lindabaak schreef:je kan beter een bekender merk nemen, bijvoorbeeld prestige, die zijn beter.
A) Er zijn mensen die daar het budget niet voor hebben
B) Ik heb al jaren kieffer , stubben, KN etc gereden maar niets zat zoo lekker als rossner
C) Beter is niet altijd waar,, mijn merkzadels in vergelijking tot mijn vriendin haar rossner???die van haar is als nieuw met intensief gebruik(7paarden per dag zadel van 7jaar oud)..mijn zadels vertonen al diverse gebruikerssporen.(kieffer 5 jaar oud geef ik wel 10jaar oud,,stubben springzadel 7 jaar oud is echt al versleten/kapot,,kn zitting gescheurd).
Overigens ben ik iemand die zijn spullen op en top bijhoud,, en mn vriendin doet er zowat niets aan,,
Dus duur merk zegt niet alles
lammie2701 schreef:ooh sorry ik bedoelde het ook niet boos maar die reactie daar sloot ik me helemaal bij aan. ik doelde op het feit dat ik gewoon geen geld heb voor een prestige en dat ik rossner dan een goede prijs/kwaliteit verhouding vind hebben.
superpluisje schreef:Ik moet zeggen dat ik ook een Hulsebos heb maar die zit wel ff een beetje lekkerder als die Rossner vind ik hoor.
Ik heb die Rossner nog niet zo heel lang maar vind m nog vrij hard en stug, moet 'm ook regelmatig invetten anders kraakt ie
Maarja zal met de tijd wel iets soepeler worden denk ik.
Gelbrich schreef:De Rossner wordt gemaakt in de Stübben fabriek, dus zal toch wel goed zijn.
zazoeyou schreef:Hallo allemaal..
15augustus komen ze dus voor mij bij mij thuis passen,,![]()
Nu is vandaag dus mijn paard opgemeten???en heeft boommaat 34 nodig..![]()
Rossner is standaard maat 31cm..MOET verbreedt worden,,gaan ze wel zover met verbreden??
Bitch schreef:Gelbrich schreef:De Rossner wordt gemaakt in de Stübben fabriek, dus zal toch wel goed zijn.
tuurlijk.... rossner wordt ergens in Argentinie gefabriceerd.
zazoeyou schreef:Hallo allemaal..
15augustus komen ze dus voor mij bij mij thuis passen,,![]()
Nu is vandaag dus mijn paard opgemeten???en heeft boommaat 34 nodig..![]()
Verbreden van 31 naar 34 is niet haalbaar, de boom wordt teveel uit zijn verband getrokken, is niet aan te raden, zeker bij een Rossner.Rossner leer is niet te vergelijken met Prestige leer, heeft ook een hele andere behandeling nodig.
Bitch schreef:Verbreden van 31 naar 34 is niet haalbaar, de boom wordt teveel uit zijn verband getrokken, is niet aan te raden, zeker bij een Rossner.
Rossner leer is niet te vergelijken met Prestige leer, heeft ook een hele andere behandeling nodig.
Coolboy schreef:Ik heb mijn rossner nu 7 jaar,, MET jawel,,een boommaat 34cm..al 7 jaar![]()
Ik laat al mijn zadels jaarlijks controlleren op mankementen??nou mijn rossner heeft nog niets geleden..
Mijn prestige daarintegen wel![]()
Mijn rossner en prestige krijgen zelfde behandeling hoor??
Gelbrich schreef:Zoals je zelf al gemeld hebt is niet elke zadelmaker een goeie zadelmaker.
Coolboy schreef:superpluisje schreef:Ik moet zeggen dat ik ook een Hulsebos heb maar die zit wel ff een beetje lekkerder als die Rossner vind ik hoor.
Ik heb die Rossner nog niet zo heel lang maar vind m nog vrij hard en stug, moet 'm ook regelmatig invetten anders kraakt ie
Maarja zal met de tijd wel iets soepeler worden denk ik.
Kraken is niet goed,,
Mocht jij het zadel pas net hebben zou ik er mee terug gaan(voor de zekerheid)..
Heb jij het zadel al wat langer? zal ik er even na laten kijken door zadelmaker of de boom/boomzitting nog wel oke is