een schande

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: een schande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:15

ik vind het gewoon niet kunnen. en ik hoop dat ze morgen opneemt want dat heb ik dus ook al zo vaak gehad he, dat ik haar belde en niet opnam, toen ik daar dat zadel kwam halen was ze ook al ''ziek''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:16

slimmerik schreef:
Ik vraag of je dat überhaupt kunt stellen. Volgens mij zijn ze altijd verplicht "nieuwe" artikelen te vergoeden die niet deugen. Dus wat dat betreft heeft TS zeker iets om aan te vechten. Alhoewel eigenlijk alleen de verf is afgeschaafd. Aan de kwaliteit van het zadel lijkt niets te mankeren toch?

Inderdaad, ik denk dus ook dat ze het terug zou moeten kunnen brengen, juridisch gezien. Verf weg hoort bij kwaliteit van het zadel Knipoog

Dat geen geld terug wel ruilen geldt denk ik gewoon voor aankopen die je achteraf bijvoorbeeld liever in een andere kleur had willen hebben etc.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:17

Iedereen maakt fouten, vaak willen we veel woor weinig geld. En laten we ons daarin ook misleiden.

Ts heeft inderdaad geleerd Lachen volgende keer niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:17

naadje24 schreef:
tip voor volgende keer : raadpleeg bokt eerst Clown

Dat is zeker een goede tip Ja

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:17

naadje24 schreef:
Vicky_88 schreef:
ze zei dat het van goede kwaliteit was nou dat blijkt wel weer.

@naadje24: ik heb speciaal voor jou mijn licht aan gedaan, zodat ik minder typfouten maak

Dank u Haha!

hmmm iemand die onervaren is gaat vaak af op verkoperpraat.....doen we dat allemaal niet?
wie laat zich niet oml*llen door een autodealer of expert man of BCC man of noem maar op....
de advertentie's zijn vaak misleidend en de verkopers nog veel erger....

ervaring komt met de jaren en je leert van je fouten toch?

hier heeft de TS weer van geleerd....

tip voor volgende keer : raadpleeg bokt eerst Clown

graag gedaan,

ja van je fouten leer je, maar dat wil dan toch nog niet zeggen dat je er niks van mag zeggen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:20

o tuurlijk mag je er wat van zeggen Haha!

maar wel eerst alleen tegen de verkoper zelf...en ja bokt kan...maar wel in voorzichtige contex....

de advertentie op marktplaats ging eigenlijk weer net even te ver
maar goed ook daar heb je dan weer van geleerd Knipoog
niet te impulsief reageren dus Haha!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:23

ik heb er gewoon iets neergezet om mensen te waarschuwen dat zij niet dezelfde fout maken als ik. hoezo ging die te ver? het IS de waarheid.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:26

en ik heb ook met haar gesproken en gemaild mja er kwam elke keer niet zo veel uit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:27

omdat het niet perse bij alle zadels zo hoeft te zijn....jij kan wel een fabrieksfout hebben Knipoog

een vriendin van mij die kocht een zadel van de welbekende zadelmarkt
ik had er slechte ervaringen mee dus raadde het haar af
maar toch heeft ze er 1 gekocht ,heeft m al 3 jaar en is er nog steeds dik tevreden over dus tja.............

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:29

ja dat kan, maar ik vind wel dat ze dan normaal moet reageren en niet van: ''ja moet je even een sneetje maken zodat je de beugels onder de zweetbladen kan dragen'' dat zadel moet gemaakt zijn om dat niet te hoeven, anders hadden ze dat daar wel open gelaten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:37

idd dat klopt ,maar dit geef je gewoon op een nette manier aan aan de verkoper,en als zei dan lakoniek antwoord dan vermeld dat netjes dat je dit graag vergoed wilt zien en anders dat je toch moet handelen maar dat met andere middelen (consumentenbond bijv.)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 03:38

ja ik bel haar morgen eerst ff. ik ga nu slapen, lijkt me voor jullie ook een tip Knipoog. ik houd jullie op de hoogte hoe het tel.gesprek verliep etc.
trusten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 03:56

Vicky_88 schreef:
ik ga nu slapen, lijkt me voor jullie ook een tip Knipoog.

Dat kan ik zelf heel goed invullen Tong uitsteken
en als beveiliger ben je een nachtmens Knipoog

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 04:02

haha, ja ik blijkbaar ook (werk in een discotheek) maar vorige week zoveel gewerkt dat het ritme is omgeslagen. vandaar dat ik ook al 4 nachten niet in slaap kan komen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 07:33

Vaak maken ze de zadels weer zwart en als je dan gaat rijden gaat dit ervan af. De echte kleur komt weer boven....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:12

Vicky_88 schreef:
ik heb er gewoon iets neergezet om mensen te waarschuwen dat zij niet dezelfde fout maken als ik. hoezo ging die te ver? het IS de waarheid.

Ik ben blij voor je dat je de advertentie op marktplaats hebt verwijderd. Je had nl. niet alleen je eigen ervaring erin staan maar ook nog eens verhalen van horen vertellen.

Zover mij bekend is, is haar stal inderdaad bij Tros Radar geweest maar die hebben ook niks kunnen bewijzen. Er is nog nooit een rechtzaak door deze stal verloren zover ik weet. Dus je had goed in de problemen kunnen komen. Ook ik ben benieuwd hoe het gesprek of bezoek verloopt.

Ik vond je opmerking over haar gezondheid trouwens ook beneden alle peil.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 09:16

als zij vaak niet opneemt en als je daar komt dat ze dan ziek is... nou sorry maar ik vind dat een beetje verdacht, kan toch? en indd ik heb die advertentie verwijderd, en als ik haar heb gesproken vandaag en het is (naar mijn mening) opgelost plaats ik hem gewoon weer opnieuw

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:19

Het is niet opgelost bedoel je?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:29

Vicky_88 schreef:
als zij vaak niet opneemt en als je daar komt dat ze dan ziek is... nou sorry maar ik vind dat een beetje verdacht, kan toch? en indd ik heb die advertentie verwijderd, en als ik haar heb gesproken vandaag en het is (naar mijn mening) opgelost plaats ik hem gewoon weer opnieuw

Ik heb begrepen dat je er maar één keer geweest bent (bij de aankoop). Of ga je je verhaal wéér aanpassen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 09:33

Vicky_88 schreef:
dat klopt. maar als een zadel wordt aangeprezen als prachtig en top kwaliteit etc mag je als consument er van uit gaan dat dit klopt, zij is nu dus ook schuldig aan misleidende reclame/valse reclame

meid, alsjeblieft!!!!
in dit hele topic stooi je al met woorden als: oplichting, smaag, laster, misleidende reclame..
terwijl je duidelijke níet weet wat deze woorden precies inhouden...

als jij een zadel voor €1000 had gekocht en dit was gebeurd, dan was het inderdaad misleidend en oplichting geweest, maar wat mag je nou verwachten voor €250???
een beetje navraag had jouw geleerd dat dat echt alleen maar flut kan zijn...
bovendien staat er "prijs/kwaliteit" verhouding...
Hier kun je echt niets mee.... het is inderdaad misschien wel een goede prijs/kwaliteit verhouding...
Als jij daar dan je stubben op inruilt, tja.... dat heb je zelf gedaan....
de advertentie van je nieuwe zadel lijkt mij volkomen in orde...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:21

viewtopic.php?f=117&t=734131

dit is eigenlijk een zelfde soort verhaal...
Maar waarschijnlijk ook veroorzaakt door te droog leer van zweetblad en beugelriem.

Vet leer op vet leer schuurt niet maar glijdt......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:23

Vandaar dat ik al zei dat je bij dit soort leer eerst een flinke beschermlaag van vet op moet bouwen Ja

Verder vind ik de TS een beetje onnozel overkomen door te denken dat ze hier de politie bij kan halen. Voor dat geld kun je geen superzadel verwachten, en al helemaal niet 2 keer zo duur verkopen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-03-07 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:30

Liezel1 schreef:
Vicky_88 schreef:
dat klopt. maar als een zadel wordt aangeprezen als prachtig en top kwaliteit etc mag je als consument er van uit gaan dat dit klopt, zij is nu dus ook schuldig aan misleidende reclame/valse reclame

meid, alsjeblieft!!!!
in dit hele topic stooi je al met woorden als: oplichting, smaag, laster, misleidende reclame..
terwijl je duidelijke níet weet wat deze woorden precies inhouden...

als jij een zadel voor €1000 had gekocht en dit was gebeurd, dan was het inderdaad misleidend en oplichting geweest, maar wat mag je nou verwachten voor €250???
een beetje navraag had jouw geleerd dat dat echt alleen maar flut kan zijn...
bovendien staat er "prijs/kwaliteit" verhouding...
Hier kun je echt niets mee.... het is inderdaad misschien wel een goede prijs/kwaliteit verhouding...
Als jij daar dan je stubben op inruilt, tja.... dat heb je zelf gedaan....
de advertentie van je nieuwe zadel lijkt mij volkomen in orde...

En bovendien heb je als consument onderzoeks plicht...... wat inhoud dat je zelf ook dient te weten of snappen wat je aan wil schaffen.
Na een beetje onderzoek had je al snel kunnen weten at je voor dit geld deze kwaliteit cq kwantiteit mag verwachten.

Schoenen van de bristol hebben ook een andere kwaliteit dan bijvoorbeeld een of ander duur kwaliteits merk. Alleen het prijsverschil zou je al aan het denken moeten zetten.......

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:52

nickyu schreef:
pfiff had(tegenwoordig gelukkig beter) slechte verf kwaliteit
wij hebben alle pfiff zadels extra laag gegeven..
heeft veel geld gekost , maar ja ..t is niet anders
weet dus idd niet wat voor beugel riemen je erbij draagt , of je die
net als je zadel voor gebruik eerst een keer in het vet gezet had
maar dan nog mag het niet in 2 weken tijd al bruin worden Bloos
laat staan wit ..

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden een Pfiff Amaretto dressuurzadel gekocht en vind het goede kwaliteit.
Zadeltje is echt veel gebruikt en ziet er nog zeer goed uit. De slijtplekken die ik heb zijn vele male
minder als je hier op de foto's ziet
dus zeker niet alle zadels van Pfiff zijn slecht!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:31

Wij hebben ook een tijd lang deze zadels verkocht en heb er zelf ook één gehad. Nooit geen klachten en ook geen witte zweetbladen. Ze bleven bij normaal gebruik erg netjes. Ook de pasvorm was zeker niet slecht te noemen.

Ik vindt ze hun prijs/ kwailteit zeer zeker goed te noemen.
Als ik dit verhaal zo lees en als het klopt dat er namaak in de handel is dan zou ik daar eens achter aan gaan. Zodat je misschien kunt bewijzen dat het geen originele Pfiff Lord is.
Verder zou ik gewoon contat opnemen met de verkoper. Voodat je een hoop laster via internet versprijdt. Want dan kan ik me voorstellen dat de verkoper ook niet meer mee wil werken.