Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 18:47

Een pony van een meter 63? Nou dat noem ik een paard hoor Knipoog Pony's zijn tot 1.48

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:52

Ben je overtuigd als het labeltje "Anky" er niet op zit? Haha!

Ik vind ze wel fijn, mijn zadel schuift altijd een ietsje naar voren, lastig ruggetje, maar die pad houdt het zooitje redelijk op z'n plaats! Kleurtjes zijn mooi, stofje is lekker en neemt goed zweet op. Ik was ze altijd met Kavalkade-spul, dan zijn ze niet zo hard meer dan de 1e keer dat je ze gebruikt. Deze pads trekken ook niet zoveel haar aan als andere, scheelt weer wat gestofzuig. Geen idee hoe het met pads van andere merken zit eigenlijk, maar ik vind deze wel chique. Geen franjes, frutsels of randjes. Op een pony past hij ook prima, maar je moet inderdaad niet te lange zweetbladen hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:15

#Ymke# schreef:
Al die opmerkingen over mensen met verschuiven > dus slechte zadels komen alleen van tevreden mensen Haha!
Waarschijnlijk liggen ze op smalle paarden beter (ik heb met mijn arabiertje nooit last gehad van wegglijden), maar op mijn ronde paard schuift ie na een kwartier helemaal onder het zadel uit. (en daarnaast de bont-effect-plekken)

Ik heb een KWPN er met een ronde rug... en veelschoft... niet echt een makkelijke rug dus

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

Soet schreef:
@Jeskoo; bij de laatste zin heb je helemaal gelijk Knipoog Maar mijn bedoeling is niet om hier een 'zinloze discussie' van te maken. Maar eerder om dingen aan te tonen,te vergelijken, en te besluiten.

De anky's zijn nu zo in, dat ik denk dat de meeste mensen het puur voor het naamkaarte doen. Zo zie ik mensen met een anky op een shet rijden.. Nagelbijten / Gniffelen Maar goed.

dat laatste denk ik ook ja...
waarom lees je zovaak 'met mijn ankypad'
iedereen moet weten dat ze er een hebben...
ik vind de stof vreselijk, de kleuren zijn niet naar mijn smaak,
en op mijn paard met een hoge schoft liggen ze voor geen meter,
geen ankypads dus voor mij Vork
ik hou het bij br Haha!
Laatst bijgewerkt door _JL_ op 22-02-07 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

Ik heb 2 Anky pads en ben er ook super tevreden over.
Dat ze geen lusjes hebben vind ik juist een voordeel, je haalt ze zo onder je zadel vandaan. Mijn pony is rond en bijna schoftloos, de pads blijven perfect liggen. Ik vind de kleurtjes supermooi, veel keuze én ze nemen goed zweet op! Lachen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:28

ik was net aan het kijken voor weer een steje dit keer anky oud rose leek me erg leuk!
ik heb er op zolder ook nog 1 liggen een witte eigenlijk maar 1x gebruikt dus weet niet hoe ik ze vind liggen Haha!
kleuren vond ik eerst ook niks aan maar langzaam ga ik ze tocht super leuk vinden!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:45

ik heb er van de week ook 1 gekocht, ik vind ze inderdaad ideaal, ik had al wel een PKpad, en ik dacht dat die qua pasvorm op de rug beter lagen, omdat ze zijn voorgevormd. Maar ik ben er echt super tevreden over, heeerlijk dat ze geen riempjes hebben, niet dat gezeur van vast en los maken, Aron heeft mede door deze zweetopnemende pads geen last mee van schuurplekken op de rug. Ik vind ze heerlijk hoor Lachen

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:14

Soet schreef:
Een pony van een meter 63? Nou dat noem ik een paard hoor Knipoog Pony's zijn tot 1.48

1,569

1,57 beschouwen ze als een paard..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 20:57

RobinCera schreef:
Soet schreef:

1,569

1,57 beschouwen ze als een paard..

Ik quote even een stuk uit mijn Ruiterbrevet boek;
ruiterbrevetboek schreef:
Wat is een paard, en wat is een pony?
Paarden en pony's zijn zoogdieren. Ze bestaan al zeventig miljoen jaren. Dat is langer dn de mens. Eerst was het paard maar 35 cm groot. Een volwassen paard is nu ongeveer 1.70 (ik denk dat ze het gemiddelde hebben genomen van een paard of iets.) Pony's hebben 1.48 als maximum hoogtemaat. De groote wordt gemeten aan de schoft. Paarden zijn volgroeid na 6 a 7 jaar. De mens heeft het paard gebruikt als voedsel,als vervoermiddel,als helper in het werk, en in de strijd, als gezel vor ontspanning en sport.

Ik wil het altijd nog inscannen zelf Lachen Boek is van de VHS

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:07

Citaat:
Een paard heeft een hoogte dat gemeten wordt bij de schoft. Bij een schofthoogte tot 1,48m spreken we van een pony, bij een schofthoogte van 1,48m tot 1,57m spreken we van een klein paard (ook wel E-pony genoemd) en bij een schofthoogte van 1,57m en hoger spreken we van een paard.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:10

Misschien is dat in België anders dan in Nederland Knipoog
In de mensport is het geloof ik ook zo dat een E-pony bij de paarden moet starten?

Maargoed, over Ankypads. Ik vind ze echt superfijn, ze liggen perfect op mijn paard en blijven ook netjes liggen (ik heb een Friese merrie, en die is dus vrij rond). Ze nemen het zweet goed op en drogen ook heel snel.
Dat ze geen lusjes hebben vind ik ideaal, niet elke keer dat geklier met die dingen Vork
Ik vind ze echt super Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:11

Marritt: Zou best kunnen inderdaad.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:13

Ik vind de ankypads helemaal niets, sommige kleuren zijn mooi, maar ik vind het materiaal niets, en iedereen loopt ermee, lijkt wel een hype, ik hoor vooral slechte verhalen dat ze schuiven etc.

Heb een hoop dekjes liggen en ben het emest blij met mn kavalkade pad, gewoon zwart/grijs, en van katoen

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:35

In België bestaat er geen E-pony !
alles groter dan 1.48 is een paard Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:36

In mijn boeken staan dat de Epony is tot 1.56,9m. en daarboven paard.. Tong uitsteken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:39

Hahahahhahaa, ik bedoelde natuurlijk 1.33m Anders zou ik mijn paard van 1.65 ook een pony noemen.. *Schaamt zich.. *

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:39

Ik kan je niet overtuigen hoor Knipoog

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:43

VIPPIEKIPPIE schreef:
In mijn boeken staan dat de Epony is tot 1.56,9m. en daarboven paard.. Tong uitsteken

maar jij woont in nederland Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:43

jolienleon schreef:

Ik wist het! Go jij! Go jij! Opzich wel raar dat er daar verschillen tussen zitten, niet?
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 22-02-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:43

Soet schreef:
jolienleon schreef:

Ik wist het! Go jij! Go jij!

je wist het inderdaad Haha!
ik heb genoef theorie uit mijn hoofd geleerd om dit toch wel te weten hoor Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:44

Inderdaad, ik ook. Heb m'n a niet mogen afleggen; Maar wel moeten blokken. En dat weet ik onderhand wel! Nagelbijten / Gniffelen

kaspertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:45

Ik ben er erg tevreden over, had ze al voordat er zo'n hype van werd gemaakt, en ze blijven op mijn paard perfect liggen, nemen goed t zweet op en ze blijven ook erg mooi in de was! geen kleur verschil en ze krimpen ook niet... ik ben er dus erg blij mee! Go jij! Go jij!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:48

ik vind het echt geen mooie dingen om te zien! ze voelen niet fijn aan! ik vind het geen fijne dingen..

ik zal ze dan ook nooit kopen! ik vind dat veel mensen die dingen hebben gekocht omdat het "in" was.. oehh ik heb een anky dekje.. pff mij niet gezien Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 22:27

Hier in dit topic valt mij op dat de meeste voordelen alleen 'het mooie' is. *Blijft goed in de was *leuke kleuren *Voelt fijn aan *Netjes Plingeftig *Etc.

En de andere dingen (schuurt niet, blijft liggen) zijn bij iedereen verschillend.

Volgens mij hangt het echt af van smaak, en paard..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:39

Ze voelen juist fijn aan, ze zijn heerlijk zacht. Ja Na een paar keer wassen zijn ze ook veel soepeler.