Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
#Ymke# schreef:Al die opmerkingen over mensen met verschuiven > dus slechte zadels komen alleen van tevreden mensen![]()
Waarschijnlijk liggen ze op smalle paarden beter (ik heb met mijn arabiertje nooit last gehad van wegglijden), maar op mijn ronde paard schuift ie na een kwartier helemaal onder het zadel uit. (en daarnaast de bont-effect-plekken)
Soet schreef:@Jeskoo; bij de laatste zin heb je helemaal gelijkMaar mijn bedoeling is niet om hier een 'zinloze discussie' van te maken. Maar eerder om dingen aan te tonen,te vergelijken, en te besluiten.
De anky's zijn nu zo in, dat ik denk dat de meeste mensen het puur voor het naamkaarte doen. Zo zie ik mensen met een anky op een shet rijden..Maar goed.
Soet schreef:Een pony van een meter 63? Nou dat noem ik een paard hoorPony's zijn tot 1.48
RobinCera schreef:Soet schreef:Een pony van een meter 63? Nou dat noem ik een paard hoorPony's zijn tot 1.48
1,569
1,57 beschouwen ze als een paard..
ruiterbrevetboek schreef:Wat is een paard, en wat is een pony?
Paarden en pony's zijn zoogdieren. Ze bestaan al zeventig miljoen jaren. Dat is langer dn de mens. Eerst was het paard maar 35 cm groot. Een volwassen paard is nu ongeveer 1.70 (ik denk dat ze het gemiddelde hebben genomen van een paard of iets.) Pony's hebben 1.48 als maximum hoogtemaat. De groote wordt gemeten aan de schoft. Paarden zijn volgroeid na 6 a 7 jaar. De mens heeft het paard gebruikt als voedsel,als vervoermiddel,als helper in het werk, en in de strijd, als gezel vor ontspanning en sport.
Citaat:Een paard heeft een hoogte dat gemeten wordt bij de schoft. Bij een schofthoogte tot 1,48m spreken we van een pony, bij een schofthoogte van 1,48m tot 1,57m spreken we van een klein paard (ook wel E-pony genoemd) en bij een schofthoogte van 1,57m en hoger spreken we van een paard.
VIPPIEKIPPIE schreef:In mijn boeken staan dat de Epony is tot 1.56,9m. en daarboven paard..
jolienleon schreef:In België bestaat er geen E-pony !
alles groter dan 1.48 is een paard
Soet schreef:jolienleon schreef:In België bestaat er geen E-pony !
alles groter dan 1.48 is een paard
Ik wist het!