Wel of geen hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:46

Dat mensen slechte verhalen altijd beter onthouden als de goede verhalen. Het mag zo zijn dat jij op een goddelijk zadel rijdt. Ik zou het nooit en te nimmer aanschaffen voor mijn paarden Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:21

Voor de ruiter is het inderdaad goddelijk, het zit heerlijk. Maar voor de paarden is het blijkbaar minder goddelijk..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:39

dus omdat je een slechte ervaring hebt zijn alle zadels slecht voor de paarden?

we weten inmiddels dat je een slechte ervaring hebt, prima, erg jammer voor je echt waar maar dat betekend niet dat je dan meteen moet zeggen dat alle zadels slecht zijn e.d.

ik zeg toch ook niet dat ALLE zadels goed zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 14-01-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:41

Noortje: Niet alleen Ymke heeft deze ervaring Knipoog

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:50

#Ymke# schreef:
Libiris schreef:
Ik heb ook een hulsebos en ben zeer tevreden ook over de service, het zadel heb ik ondertussen 5 jaar.
Helaas had ik een paar weken de pech dat mijn zadel begon te kraken, er bleek een scheur in de boom te zitten...binnen 2 weken gratis vervangen en weer komen brengen tevens laten vullen......ook een vervangzadel gekregen.

kortom ik ben echt tevreden en het zadel ligt geweldig en het zit ook ozo heerlijk.....

Gek he, zo'n duur zadel en na een paar weken scheurt plotseling de boom.. Nagelbijten / Gniffelen

Na 5 jaar, even goed lezen he!
Ik heb alleen maar goede service van Hulsebos gekregen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:51

Hulsebos = geweldig. Haha!

Alleen waarom zou het nadelig voor je paard zijn? Ik heb er nooit last van gehad bij mijn paard(en). Ik bedoel, een diepe zit, wil niet zeggen dat je meer op de rug van je paard 'zit'. Het zadel heeft lange kussens.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:54

MISTRAL94 schreef:
Noortje: Niet alleen Ymke heeft deze ervaring Knipoog

ik richt het niet alleen op ymke

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:59

Het gaat niet om de diepe zit het gaat om de service en de kwaliteit wat Hulsebos wel of niet levert Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:03

O, ok.
Ik vind dat ze het netjes doen. Ja

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:04

en slecht voor het paard: mijn pony heeft nog nooit zo lekker door het lijf gelopen, en ik controleer regelmatig of hij ergens een drukpunt heeft waar hij last van heeft.. nooit iets gevonden! Dus generaliseer niet zo alsjeblieft! Ik ontken niet dat er slechte ervaringen zijn (zoals bij alle zadels) maar de anti-hulsebos-mensen hier lijken wel weg te willen strepen dat er ongelooflijk veel goede ervaringen zijn...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:21

Zoals ik al eerder schreef over mijn zadelmaker zijn geen slechte verhalen Knipoog
Het is een keus die ieder voor zich moet maken. Ik heb geen ervaring met Hulsebos en deze zal er ook niet komen. Ik vind mijn paarden te kostbaar om dit risico te nemen om het maar niet over de financiele kant te hebben. Want ja ik geloof, helaas voor hun de slechte verhalen wel. Aangezien ik meer slechte dan goede verhalen hoor zou ik er niet aan beginnen Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:22

Ik lees hier zo 3 of 4 verhalen dat er scheurtjes in bomen komen bij zadels van ong. 5 jaar oud. Dat is natuurlijk een teken dat er slechte bomen gebruikt worden. Een loslatende nagel mag een boom niet laten scheuren. En bokkende paarden en stuiterende ruiters mogen ook een boom niet laten scheuren.

Ik blijf bij mijn zadelmaker. Mistral94 weet welke ik bedoel.

Ik zou nooit aan een HB beginnen.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:32

germie schreef:

moet je ook zal zeker niet doen, als je tevreden bent over wat je nu hebt....

Maar dan nog ben ik zeer tevreden over Hulsebos en dat kan gelukkig niemand meer uit mijn hoofd praten.Ik raad nog steeds mensen een Hulsebos aan.....Maar als ze twijfelen dan moet je het gewoon ook niet doen....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:36

germie schreef:
Ik lees hier zo 3 of 4 verhalen dat er scheurtjes in bomen komen bij zadels van ong. 5 jaar oud. Dat is natuurlijk een teken dat er slechte bomen gebruikt worden. Een loslatende nagel mag een boom niet laten scheuren. En bokkende paarden en stuiterende ruiters mogen ook een boom niet laten scheuren.

Ik blijf bij mijn zadelmaker. Mistral94 weet welke ik bedoel.

Dat bedoel ik dus! Maar blijkbaar komt het zo niet over.

ik zeg ook niet dat alle hulseboszadels slecht zijn, ik heb TS ook geadviseerd, als zij perse een HB wil, dat ze dan tweedehands moet gaan zoeken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:39

Picassox schreef:
Hulsebos = geweldig. Haha!

Alleen waarom zou het nadelig voor je paard zijn? Ik heb er nooit last van gehad bij mijn paard(en). Ik bedoel, een diepe zit, wil niet zeggen dat je meer op de rug van je paard 'zit'. Het zadel heeft lange kussens.

het schijnt dat een diepe zit wel degelijk invloed heeft op de ligging van een zadel t.b.v het paard. Maar dit is iets wat nog steeds ter dicussie staat (en heeft niet alleen betrekking op HB)

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:07

Ik ben nog steeds tevreden over mijn kn zadel en dinsdag krijg ik een passier. Ook krijg ik er nog een kn zadel bij omdat deze mij erg goed bevallen. Ik twijfelde al erg over hulsebos. Ok niet over alle modellen dan maar wel over de service etc. Mijn ervaring is wel bij twijfel moet ik iets niet doen. Ook de verhalden die ik hier dan weer hoor. Het blijft misschien wel fifty fifty maar die kleine foutjes mogen nou eenmaal niet voorkomen dat is toch wel een punt van niet precies werk. Ook ben ik bang dat een hulsebos steeds slechter te verkopen valt (mocht het zadel na een tijdje toch niet bevallen) door al deze verhalen. En zeker weten dat mond op mond de beste reclame toch wel is en jammer dat hulsebos er zelf voor zorgt dat ze niet best uit de verf komen.
Voor mij dus GEEN hulsebos zelfs niet 2e hands en door eigen zadelmaker aangepast o.d.

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:31

Ik heb vorige week een tweedehands Ultimate D gekocht. Ik ben er erg blij mee.
Dinsdag even langs Hulsebos gereden voor een check.. Er werd uitgebreid de tijd genomen en ze waren erg vriendelijk terwijl het erg druk was.

Het zadel is super, er werd uitgebreid de tijd genomen voor de check terwijl ze dus niets aan me verdienenden en ik kreeg uitgebreid uitleg over het type zadel ... wat wil je nog meer! OK dan!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:05

COSMIC77 schreef:
Er werd uitgebreid de tijd genomen en ze waren erg vriendelijk terwijl het erg druk was.

zo ervaar ik het ook altijd....Ik dacht al dat ik bijna de enige was die zo goed behandeld werd Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:07

Ik heb mijn Hulsebos nu bijna 5 jaar en ben er erg tevreden over. Ik hoor zo hier en daar verhalen, dus weet ik niet of ik snel terug zou gaan, maar ik heb nergens problemen mee gehad

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:41

Ach ja ze zullen bij Hb wel de zelfde regel hanteren als op mijn werk: Wij behandelen u zoals u ons behandeld(zie mijn onderschrift). Wat ik al eerder zei: blijft het allemaal handwerk dat wil natuurlijk niet zeggen dat er grote fouten gemaakt mogen worden.Ik ben tevreden met mijn Hb-jes en een ander weer niet, dat kan bij elk merk gebeuren.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:06

Op aanraden van mij toenmalige instructrice (zij wordt notabene gesponsord door die firma) "moest" ik ook aan de HB. Dus ik bellen.... Nou dat gesprek was dusdanig hufterig dat ik voor de rest maar bedankt heb. En na wat ik om me heen gezien heb aan ellende met die zadels ben ik die troela aan de telefoon nog bijna dankbaar ook dat ze me die ellende bespaard heeft...

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:44

wendyashley schreef:
Ach ja ze zullen bij Hb wel de zelfde regel hanteren als op mijn werk: Wij behandelen u zoals u ons behandeld(zie mijn onderschrift). Wat ik al eerder zei: blijft het allemaal handwerk dat wil natuurlijk niet zeggen dat er grote fouten gemaakt mogen worden.Ik ben tevreden met mijn Hb-jes en een ander weer niet, dat kan bij elk merk gebeuren.

ik denk dat dat ook idd een heel stuk uitmaakt....

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:53

Ja maar dat zou niet moeten!! Zij zijn de klanten nodig en niet andersom

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:53

Ja joh, leg de fout bij de klant Verward Maak het even zeg....

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:54

Alleen hoe werkt dat dan precies? Nooit klachten gehad over zadels met een diepe zit tot betrekking met de rug van het paard.
Het lijkt me dat het geen kwaad kan..