'goedkope zadels'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: 'goedkope zadels'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:22

Snoevie schreef:
om een boom te breken moet je wel erg zwaar zijn denk ik?
slank ben ik helemaal niet,maar ik heb op vele zadels gereden en dit nog nooit meegemaakt

Ik wel, met een Pagonyzadel. Rare sprong, bij de landing op de lepel gekomen. En boom was spontaan gebroken. Dit mag natuurlijk nooit gebeuren, een b oom moet over wat rare landingen en sprongen kunnen (dit was helemaal geen hoge sprong, en ik had niet zo veel ervaring. Bij hogere hindernissen komen er veel meer krachten op een zadel te staan).
En ik ben een keer van een paard gevallen toen de beugelriemhaak ineens van het zadel afbrak. Dit was een argentijns zadel, merk weet ik niet. Zag er wel goed uit, maar toch was er kennelijk iets mis.

Beide voorvallen zijn wel zo'n 10 jaar geleden.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:26

kan je eigenlijk makkelijk van buiten af zien of een boom gebroken is? hoe merk je dit dan?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:04

Ik zou geen van beide nemen.
Zelf ga ik over een tijdje een paard kopen en als een goed zadel meer dan 500 euro kost, zou ik eerder wachten tot ik meer geld heb om een zadel te kopen.
Ik hoef niet zo nodig gelijk te rijden en dan met een waarschijnlijk slechte zadel.
Ik heb liever dat ik dan ff wacht voordat ik het geld ervoor heb.

Natuurlijk zijn niet alle goedkope zadels slecht, maar de meeste zijn niet zo goed.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:19

germie schreef:
Snoevie schreef:
om een boom te breken moet je wel erg zwaar zijn denk ik?
slank ben ik helemaal niet,maar ik heb op vele zadels gereden en dit nog nooit meegemaakt

Ik wel, met een Pagonyzadel. Rare sprong, bij de landing op de lepel gekomen. En boom was spontaan gebroken. Dit mag natuurlijk nooit gebeuren, een b oom moet over wat rare landingen en sprongen kunnen (dit was helemaal geen hoge sprong, en ik had niet zo veel ervaring. Bij hogere hindernissen komen er veel meer krachten op een zadel te staan).
En ik ben een keer van een paard gevallen toen de beugelriemhaak ineens van het zadel afbrak. Dit was een argentijns zadel, merk weet ik niet. Zag er wel goed uit, maar toch was er kennelijk iets mis.

Beide voorvallen zijn wel zo'n 10 jaar geleden.

Met zo'n rare sprong is er bij mij ook al eens een boom gebroken, was trouwens een Euroriding zadel. Mijn paard nam een rare sprong opzij, ik hoorde knak en zat ineens voorover. En zwaar ben ik niet echt, de 60 kg haal ik niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 09:17

poeh dan schrik je je toch een hoedje zeg............zo zie je maar,dat het met elk zadel wel kan gebeuren

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:05

Ik heb een aantal jaar geleden een Imperial Riding VZH zadel gekocht en dat was toch echt een stuk duurder dan 170 euro Clown Prima zadel, was mooi, blijft mooi, niets mis mee. Ik zou liever voor een IR gaan dus dan voor een ZM-zadel.
En zoals al gezegd: als je eenmaal op een zadel als Passier, KN etc. hebt gereden, dan wil je niet meer anders, maar ja daar zit ook een prijskaartje aan dat niet voor iedereen is weggelegd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:19

welk zadel heb jij van IR Monday?

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:40

Snoevie schreef:
welk zadel heb jij van IR Monday?

De Rocky in een VZH-versie. In mijn onderschrift staat een link naar het topic waarin ik het te koop aanbied. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 12:45

zo dat zadel ziet er goed uit vanaf de foto's,netjes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:37

Ik heb idd ook de IR rocky idd Lachen