Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miirthe schreef:Ik meng me (nog) niet in de discussie, vroeg me wél iets af.
Laatst beweerde iemand die met direct op de rug een schapenbontje, daarboven een sjabrak en daarboven een geldpad reed. Ik vond dit dus volkomen onzin, ken de voor en nadelen; Zij zei alleen 'Ja zo is de drukverdeling alleen maar nog beter' .
Laatst beweerde iemand die met direct op de rug een schapenbontje, daarboven een sjabrak en daarboven een geldpad reed. Ik vond dit dus volkomen onzin, ken de voor en nadelen; Zij zei alleen 'Ja zo is de drukverdeling alleen maar nog beter' .
harnessmaker schreef:In sommige gevallen adviseer ik WEL om een bontje of gelpad te gebruiken. Maar dan wel zo dat het zadel is aangepast op de ligging met bontje of pad.
Oudere paarden en sommige probleemgevallen kunnen hier baat bij hebben.
harnessmaker schreef:In sommige gevallen adviseer ik WEL om een bontje of gelpad te gebruiken. Maar dan wel zo dat het zadel is aangepast op de ligging met bontje of pad.
Oudere paarden en sommige probleemgevallen kunnen hier baat bij hebben.
Marijuhhhhh schreef:Ik had een prachtig zadel aangeschaft voor mijn nieuwe paardje. Alleen heeft bij meer spieren gekregen zodat mijn zadel dus te smal geworden is. Ik heb er nu het bontje onder zodat mijn zadel iets opgehoogd word en hij weer precies past.
Mijn mening is dat te duur is om steeds je zadel aan te laten passen. Een paard is elk half jaar anders (groei van het gras, meer bespieren, minder bespiering) dat je wel kan blijven corriceren. Het was voor mij een goede oplossing voor minder geld..
trutje schreef:@sronnie, ik vind je wel erg hard soms. Iemand kan ook bijv. zijn/haar baan kwijt zijn geraakt, moet diegene dan maar gelijk het paard verkopen?
Wat Marijuhhhhh zegt klinkt misschien niet zo netjes, maar ze heeft wel een bontje gekocht om de grootste verschillen op te vangen dat vind ik toch niet echt egoistisch.
Citaat:Mijn mening is dat te duur is om steeds je zadel aan te laten passen.
Curly85 schreef:mijn zadelmaker heeft juist een bontje aanbevolen, wel 1 waarbij de ruggengraat vrij is, je wilt dat het zachter is en niet trekt over de rug dus dat is het beste.
En ik rijd ermee mijn zadel is laatst nog volledig op maat opgevuld. Past prima en voor mijn paard is het fijner. Ik merk dat hij veel beter loopt met dat bontje
Ik ga mij ook niet verdedigen voor dat feit en ga ook niet met de mode mee. Over 5 jaar als het :uit: is rijd ik er ook nog mee