unamie schreef:Sansje schreef:Het enige verschil is dat mijn paard schoftbespiering begint te krijgen en makkelijker zijn rug loslaat.
das het grote voordeel![]()
![]()
![]()
Vermoed eerder dat er nu een goed passend zadel is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unamie schreef:Sansje schreef:Het enige verschil is dat mijn paard schoftbespiering begint te krijgen en makkelijker zijn rug loslaat.
das het grote voordeel![]()
![]()
![]()
Sansje schreef:Ik kan alleen maar volledig met Skipper meegaan. Ik heb mijn flairzadel nu een tijdje en hij loopt niet leeg ofzo...
Citaat:Gassen hebben de eigenschap om uit een afgesloten ruimte te willen ontsnappen. Afhankelijk van het omhulsel en het gassoort zal dit met verschillende snelheden gebeuren. De grootte van de moleculen van de verschillende gassoorten en de temperatuur zijn hierbij bepalend. Het zuurstofmolecuul is het kleinste molecuul gevolgd door koolzuur, argon en stikstof. Ook rubbers zijn diffuus (luchtdoorlatend), met gevolg dat een band gevuld met lucht zijn spanning verliest. Dit proces zal onder invloed van een verhoogde temperatuur sneller gaan.
Alane schreef:Sansje schreef:Het enige verschil is dat mijn paard schoftbespiering begint te krijgen en makkelijker zijn rug loslaat.
Vermoed eerder dat er nu een goed passend zadel is![]()
Sansje schreef:Alane schreef:
Vermoed eerder dat er nu een goed passend zadel is![]()
Mijn vorige zadel paste in de basis ook goed hoor.
Alane schreef:
Waarschijnlijk dus net niet goed genoegAnders had je dat schoftbespieringsprobleem niet gehad (en daarmee bedoel ik dat er nu wel bespiering lomt en eerder niet)
Daarnaast kan het zadel het paard gepast hebben, wil nog niet zeggen dat het jouw paste en dat jij mischien icm dat zadel een probleem vormde.
Skipper schreef:Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat bevallen en of mijn paard er echt baat bij heeft en ik het verschil ga merken