Kwaliteit Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:01

harnessmaker schreef:
germie schreef:
Harnessmaker, het probleem is ook nog eens dat veel 'zadelmakers' de naam maker niet zouden mogen dragen. Zadelprutsers komt meer in de buurt. Er zijn niet veel goede zadelmakers meer in Nederland, helaas. Veel winkels verkopen alleen maar en zien een scheef zadel niet.

ik kom dit probleem maar al te vaak tegen. Evenals vele instrukteurs/trices die menen zadelmaker te zijn.... helaasNog een vraag Harnessmaker. Wat vind je van die 2 afleveringen in de HOefslag over zadels passen? (zweepjestest, dekje om spieren terug te krijgen, enz).

ik heb ze niet gelezen, kan dus ook niet oordelen.
Maar als iemand er een kopie of scan van wil maken zou ik ze graag ontvangen

Ik heb op dit moment geen scanner geinstalleerd. Als iemand anders ze zou kunnen scannen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:10

GRAAG!! Er is vast wel iemand met een scanner maar een kopie via post mag uiteraard ook hoor!

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:08

harnessmaker schreef:
vervangen of repareren zijn twee totaal verschillende dingen.
Maar wat is er aan gemaakt dan ? Het Enige dat je aan een boom kan doen is de kop vervangen of lassen en soms de veren vervangen, maar dat wordt eigenlijk nooit gedaan.

Als ik het goed heb begrepen dan is de boom gelast. Hij zei er eerlijk bij dat dit wel een oplossing is en dat het zadel voor normaal gebruik wel een paar jaar weer mee kan. Maar zou niet meer geschikt zijn voor intensief gebruik. Er rijdt nu een licht persoon van ca. 55 kilo op die het zadel recreatief licht gebruikt en dat gaat prima.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:25

Netjes dat hij dat erbij gezegd heeft. Dat doet niet iedereen!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:12

harnessmaker schreef:
Netjes dat hij dat erbij gezegd heeft. Dat doet niet iedereen!

Nee, inderdaad.
Toen de boom van een Pagonyzadel tijdens het springen gebroken was zijn we er mee teruggegaan. De boom is weer gerepareerd (zeg maar gelast, er zaten voelbaar 2 breuken in. 1 bij de boom, en 1 aan 1 kant richting lepel).
Het leer tussen de kussens in de kamer was na deze reparatie bobbelig. Verder duurde het niet lang of een beugelriemhaak brak af. Deze is er heel lelijk weer aangeschroefd. Hierna is het zadel alleeen nog voor zadelmakmaken gebruikt. Dit is inmiddels al weer een jaar of 10 geleden, misschien dat de zadels nu beter zijn, maar ik heb weinig vertrouwen in Rossner of Pagony.
Er is ons toen niet verteld dat een boom repareren op deze manier het zadel eigenlijk onbruikbaar maakt.
Ik zou eerder voor JC gaan (dezelfde prijsklasse). Of heb je hier ook nog wat opmerkingen over Harnessmaker?

_Rebec

Re: Kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:24

Heb er vandaag een gekocht rossner amerika kan je trouwens wel je beugelriemen onder je zweetblad doen, en gelijk getest natuurlijk. vanochtend kwam er een vrouw een spalding dr aansmeren maar lag gewoon beroerd ze zij ja jij moet een op maat gemaakt zadel maken blablabla. nou rossner ligt als een huis. en was de 2de keer dat op haar reed .vanochtend met die spalding wilde ze niks nou ging ze als een speer.
morgen nog een keer testen maar zo op het eerste gezicht vind ik het geweldig lekker zitten die wrongen en zit héérlijk.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:41

ik ben een beetje zat van mijn rossner (sydney plus)
lijkt net dat ie 1 inch maat kleiner valt dan ie is, en heb nu eens op een ainsley gezeten en daar ben ik verliefd op
en hij ligt ook niet super meer op mijn paard... dus denk dat ie heel binnenkort weg gaat

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:36

ik heb een rossner amerika plus te koop.
Omdat ik een opmaaktgemaakt zadel neem voor me paard.
Verder was dit het enigste zadel wat '' goed '' lag op me paard met een onmogelijke bouw,zit ook zacht en de kniewrongen zijn niet mega dik of dun.

Naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:52

Ik ben zeer tevreden over mijn Rossner.
Heb er 1 tweedehands gekocht en de zadelmaker heeft hem aangepast.
Prima zadel voor 250 incl zadelmaker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:28

VSW --> HAR.

dollie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:36

Skitter schreef:
Ze zijn wel degelijke zadels. Ze zijn goed voor de prijs! Alleen bij mij zakte die uit, en dan zijn ze te breed. Maar ik vond ze wel lekker zitten en mooi uitzien. Maar mijn advies is ze dus niet tweede hands kopen.

denk er heel goed om dat het hele zadel om de boom gaat.
De boom van een rossner heb ik van binnen gezien en daar wordt je niet zo blij van.
Alle haken en ogen die er in zitten worden allemaal druk punten op
de paardenrug.
In tegenstelling heeft mijn ex ook rossner en die rijd zoveel paarden per dag dat het zadel niet kan gaan vormen.
Die is er dus te spreken over.
prijs kwaliteit zijn ze uitstekend maar ik persoonlijk kies toch voor een betere boom.

succes

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:45

Ik heb de rossner montreal dressuur!
Past echt superr & zit heerlijk

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:15

Ik heb een rossner amerika en die zit ook super. Lekkere stevige kniewrongen en past ook goed op me paard. Verder moeten er nu wel nieuwe singelstoten op. de orginele zijn niet echt heel sterk

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:17

.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:01

Ik zit er ook over na te denken om een rossner dressuurzadel te kopen. Ik heb nu een lemetex vz zadel, maar omdat ik toch voor de dressuur een zadel wil hebben wat steviger zit (ivm doorzitten en betere beenligging etc) leek mij een rossnerzadel wel wat... Heb het hele topic doorgelezen en ik weet nu waar ik op moet letten als ik naar een zadel ga kijken... Maar ik heb nog 1 vraagje... mizsz_g_en_a na hoe lang gebruiken van je zadel heb je de singelstoten moeten vervangen??

groetjes!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:19

Ik ga even voor mijn beurt op jouw vraag antwoorden, strohalmpje. Ik heb mijn Rossner Amerika VSD nu 5 jaar en mijn singelstoten zien er nog heel netjes uit, zijn nog niet aan vervanging toe.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:01

Ok dankjewel!!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:56

Tja, eerder werd genoemd dat je misschien beter een goed tweedehands zadel kan kopen, ik heb daar ontzettend slechte ervaringen mee. Vorig jaar heb ik een 2e hands ainsley dressuurzadel gekocht met verstelbare boom. Na 2 maanden was het scharnier aan de voorkant bij de boom gescheurd; dingdong €50,-. Drie maanden later was er een ringetje uit voor de bijzet, weer investeren. Ik ben m'n Ainsley nu helemaal zat (hoewel hij superlekker zit en nog heel mooi is). Nou komt er ook bij dat in de tijd dat ik het zadel kocht mijn paard 100 kg overgewicht had (zo heb ik haar gekocht) en dat het zadel nu niet helemaal perfect meer ligt. Ik denk dat ik toch maar ga investeren in een Rossner. Welke weet ik nog niet maar het lijken mij hele fijne middenklassers en ik hoor niets dan goede dingen over die zadels bij mij uit de omgeving. Ik ben ook niet zo heel vermogend dus een zadel van €1500,- tot €2000,- zit er voor mij gewoon niet in en de Rossner past meer bij wat ik kan uitgeven.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:27

Rossners zijn idd fijne zadels, maar in die prijsklasse heb je ook Kentaur en JC... ook een aanrader, denk ik. Ik denk dat het nooit kwaad kan om wat info over die merken in te winnen. Hier op Bokt zijn ook wel topics over deze merken. Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:31

Mijn rossner gaat nu echt de deur uit....
voor mij ook geen rossner weer

mijn paard krijgt er een bult van achter de schoft, hij ligt volgens mij scheef etc etc etc..

nu is mijn paard natuurlijk ook wel gegroeid kwa spieren enz, maar vond het zowieso al geen fijn zadel

dus ben hard opzoek naar een ander.....

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:27

ik heb ook een rossner sydney plus . volgens mijn mening super zadel.
ik laat hem ieder jaar opvullen en het bevalt me echt super goed.
ik heb ook wel een jc maar die vind ik veel harder dan de rossner.

maar iedereen zo zijn eigen mening.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:24

Ik heb mijn rossner nu een goed half jaar en ben er zeer over te spreken hoor Lachen goede zitting, mooie kwaliteit en ligt geweldig opmn fjord.

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:21

Wie heeft er ervaring met Kentaur of JC? beter of slechter dan Rossner... Geen Pagony boom?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:02

ik heb een kentaur.. prima zadel. erg tevreden over de leer kwaliteit

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:13

ohja en wat zijn de aanschafkosten van een nieuwe kentaur of jc?