Paddle ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Paddle ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 09:38

Dus bij de Edix moet er wel een speciaal pad onder? Dat hoeft niet bij de Paddle. Vind die speciale pads wel een groot nadeel, want heb dekjes zat en hoef er niet meer. Ze zijn niet handig als je ook nog andere zadels hebt.

En hoe voelt de union?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 09:54

Ja bij de Union raden ze wel inlages aan, ik heb zo'n halfpad erbij zodat ik geen nieuwe dekjes hoef aan te schaffen met inlages.

Ik had voor aanschaf al testgereden, op een suede M en nu heb ik zelf een leren S. Moest bij de S wel even mijn zit vinden, dat kwam denk ik ook omdat ik er van die brede beugelriemen aan heb en dat ben ik niet gewend. Ik zat eerst iets te ver naar voren en dan is de voorkant irritant, toen ik mn plekje had gevonden was het prima.
Nu ik ook op de Tudor ('gewone' Edix zadel) heb gereden, vind ik die voor de ruiter wel meer comfortabel. Ik heb er nog te weinig meer kunnen rijden om echt wat te zeggen over het langdurige gebruik, mijn eerste gevoel is dat mijn pony een lichte voorkeur heeft voor de Union.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:18

germie schreef:
Dus bij de Edix moet er wel een speciaal pad onder? Dat hoeft niet bij de Paddle. Vind die speciale pads wel een groot nadeel, want heb dekjes zat en hoef er niet meer. Ze zijn niet handig als je ook nog andere zadels hebt.

En hoe voelt de union?

Inderdaad. Dat is voor mij ook het grootste nadeel eraan.

Hoe de union voelt is moeilijk te zeggen. De zitting is redelijk hoekig als je het langs de zijkant bekijkt. Waar andere zadels een kuipje hebben (meer in de vorm van een halve maan) is de union een beetje plat, met dan een opkantje voor en achteraan.

Ik vind het traploos verstellen van de signum wel handig. Dat ben ik gewoon van mijn deuber en is echt onwijs makkelijk om aan te passen als ze wat smaller of breder worden.

Door de pad zit je naar mijn gevoel best boven je paard ipv er op. Zeker als je de dikke inlages gebruikt. Ik heb dat idee zelfs met de dunne inlages.

Maar ik heb ook mensen gehoord die er zeer tevreden van zijn. Wel opletten, want sommige bokkers hebben ze gesponsord gekregen en zijn dan altijd extreem lovend. Ik wil niet zeggen dat dat niet klopt, maar ik vind het toch gekleurd en ben me er wel van bewust.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:48

De union is plat en met een smalle twist. Ik vind hem lekker zacht zitten

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 07:05

Ik heb ook een Edix Union maat medium. Na wat zoeken en proberen gebruik ik hem nu zonder de kussens en met een merino pad met inlages.
Hij ligt veel stabieler nu.
Ik vind het heel zacht om op te zitten en heb na enkele ritten mijn plekje wel gevonden. De grote kniewrongen heb ik wel gewisseld voor de kleine.