Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Re: Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:50

Ik herken het zadel en heb helaas dezelfde ervaring...

Ik pb je even

Jaargetijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:03

Ik werd gewezen via via op dit topic omdat ik ook een Graziozo zadel heb gehad.
Ook ik ben van kastje naar de muur gestuurd door deze zadelmaker, want aan het zadel lag het natuurlijk niet. Mijn paard zal wel maagzweren hebben of een ander probleem.

Ik heb wel verschillende verslagen laten maken door o.a een zadelmaker en verschillende proffesionals die mijn paard behandelde in deze periode maar zelfs Mevr schoof dit allemaal aan de kant want wat wisten deze professionals er van af.?
Uiteindelijk heeft zij het zadel terug genomen voor een lager bedrag dan de aankoopprijs maar ik was er in iedergeval gelukkig van af want zo'n zadel doorverkopen wil je ook niet.. (en gelukkig RBS die hebben geholpen) het is een lang getouwtrek geweest van maanden.

Ik heb ook verschillende negatieve verhalen van zadelmakers en kopers van dit zadel gesproken met allen hetzelfde probleem, zadel past gewoon niet en paard is zichzelf niet meer (zelfs een eigenaresse van een paard waarbij het paard op de rug wonden in zeer korte tijd kreeg door dit zadel) paarden ontploffen etc..

Mijn paard heeft maanden gerevalideerd en zelf mocht ik een lange periode niet meer rijden doordat mijn paard met instappen, zo heftig reageerde op dit zadel dat zij met mij als een rodeo stier door het lint ging en ik gelanceerd werd.. Mijn cap lag in tweeen en mijn kinderen hebben het gezellig gehad met het ambulancepersoneel...

Mijn paard heb ik nog steeds en we rijden weer en gelukkig GEEN Graziozo...
Sorry voor het misschien wat warrige verhaal, niet heel veel tijd vandaag :(

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:23

manzano schreef:
De garantie zit op het product, niet op het passen/aanmeten, dat zijn wel 2 verschillende dingen die je uit elkaar moet houden. Dus ergens mag je hopen dat de boom hartstikke scheef is, want dan heb je een goede reden om hem terug te doen.
!

Dat lijkt me niet helemaal correct. Indien je een op maat gemaakt zadel koopt, dient het ook passend te zijn. Hetzelfde als een op maat keuken kopen. Als je 50 cm te kort komt heb je ook gewoon recht op een passende keuken.

Voor een zadel niet anders. Het past niet punt. Daarnaast zijn er zichtbaar niet deugdelijke kussens. Dat zijn al 2 issues. Ik zou de leverancier per direct contacteren en informeren dat je een ondeugdelijkproduct geleverd hebt gekregen dat naast niet passen ook nog een mankementen vertoond. En dat je de koop ontbindt. Doe dit zo snel mogelijk anders gaat men zeggen dat het paard is vermagerd etc..

Succes!

Tip koop een kant en klaar zadel waarvan je weet dat het ook echt past. Zodra je aanpassingen gaat doen begint vaak de ellende. En beter een correct tweedehands dan nieuw en slecht passend met verhalen van, het moet nog zakken etc.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:17

Jaargetijden schreef:
Ik werd gewezen via via op dit topic omdat ik ook een Graziozo zadel heb gehad.
Ook ik ben van kastje naar de muur gestuurd door deze zadelmaker, want aan het zadel lag het natuurlijk niet. Mijn paard zal wel maagzweren hebben of een ander probleem.

Ik heb wel verschillende verslagen laten maken door o.a een zadelmaker en verschillende proffesionals die mijn paard behandelde in deze periode maar zelfs Mevr schoof dit allemaal aan de kant want wat wisten deze professionals er van af.?
Uiteindelijk heeft zij het zadel terug genomen voor een lager bedrag dan de aankoopprijs maar ik was er in iedergeval gelukkig van af want zo'n zadel doorverkopen wil je ook niet.. (en gelukkig RBS die hebben geholpen) het is een lang getouwtrek geweest van maanden.

Ik heb ook verschillende negatieve verhalen van zadelmakers en kopers van dit zadel gesproken met allen hetzelfde probleem, zadel past gewoon niet en paard is zichzelf niet meer (zelfs een eigenaresse van een paard waarbij het paard op de rug wonden in zeer korte tijd kreeg door dit zadel) paarden ontploffen etc..

Mijn paard heeft maanden gerevalideerd en zelf mocht ik een lange periode niet meer rijden doordat mijn paard met instappen, zo heftig reageerde op dit zadel dat zij met mij als een rodeo stier door het lint ging en ik gelanceerd werd.. Mijn cap lag in tweeen en mijn kinderen hebben het gezellig gehad met het ambulancepersoneel...

Mijn paard heb ik nog steeds en we rijden weer en gelukkig GEEN Graziozo...
Sorry voor het misschien wat warrige verhaal, niet heel veel tijd vandaag :(

Wauw wat heftig zeg! Ik lees dit echt vaker bij de nieuwere zadel merken waaronder ook het merk RS. Ik denk dat er gewoon teveel gerommeld wordt. De zadels van vroeger waren de beste, gewoon basic! Geen gedoe en op veel paarden passend.

Jaargetijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:29

@Hieperdi: mee eens hoor! Nu een 2ehands 'oudere/basis' merkzadel erop en ze gaat weer als een tierelier....

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:36

Jaargetijden schreef:
@Hieperdi: mee eens hoor! Nu een 2ehands 'oudere/basis' merkzadel erop en ze gaat weer als een tierelier....

Ja hier ook met mijn Wintec Isabell van 500 euro :+ . Ik ben een tijdje aan het tobben geweest met zadels en de moderne merken, het heeft mij erg veel geld gekost. Ik was er helemaal klaar mee en ik wilde wintec nog wel een kans geven. Samen met een zadelmaker ben ik hiermee aan de slag geweest en het ligt als een huis! Paard heeft nog nooit zo fijn gelopen als nu

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:43

Pareltjes schreef:
manzano schreef:
De garantie zit op het product, niet op het passen/aanmeten, dat zijn wel 2 verschillende dingen die je uit elkaar moet houden. Dus ergens mag je hopen dat de boom hartstikke scheef is, want dan heb je een goede reden om hem terug te doen.
!

Dat lijkt me niet helemaal correct. Indien je een op maat gemaakt zadel koopt, dient het ook passend te zijn. Hetzelfde als een op maat keuken kopen. Als je 50 cm te kort komt heb je ook gewoon recht op een passende keuken.

Voor een zadel niet anders. Het past niet punt. Daarnaast zijn er zichtbaar niet deugdelijke kussens. Dat zijn al 2 issues. Ik zou de leverancier per direct contacteren en informeren dat je een ondeugdelijkproduct geleverd hebt gekregen dat naast niet passen ook nog een mankementen vertoond. En dat je de koop ontbindt. Doe dit zo snel mogelijk anders gaat men zeggen dat het paard is vermagerd etc..

Succes!

Tip koop een kant en klaar zadel waarvan je weet dat het ook echt past. Zodra je aanpassingen gaat doen begint vaak de ellende. En beter een correct tweedehands dan nieuw en slecht passend met verhalen van, het moet nog zakken etc.

Rocamor schreef:
manzano schreef:

Zelf ook wisselende ervaringen met MSFC, dus dat is voor mij állang niet meer zaligmakend. Heb daar echt waardeloze adviezen van gekregen die in hetzelfde straatje passen als dat van TS.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie die je krijgt TS want ik vind dit wel echt heel schokkend qua foto's en de adviezen die je hebt gekregen. Ik heb inmiddels aardig wat passessies gehad met verschillende zadelmakers, maar zoiets als dit heb ik echt nog nooit gezien. Sterkte!

Nou dat zou dan mooi bagger zijn als het op het product zit. Het product dat een zadelmaker (even in het algemeen dan) verkoopt = passend zadel. Dat is dus een zadel uit een fabriek (meestal) en zijn eigen kunsten.
Dan kan een zadelpasser dus een extra wide zadel aanmeten, een Medium narrow zadel laten bouwen in de fabriek. Zadel wordt netjes recht geleverd maar past van geen kant en een passer kan dan zeggen: "Tja, zadel is recht, kussens recht, zoek het uut!"???

Voor mij (en dat is dus een mening en niet juridisch gestaafd of onderbouwd) is het product van de zadelmaker dus zijn/haar kennis icm hetgeen ze laten bouwen = het zadel zelf. En daarmee zijn ze intermediair tussen de aanvrager en de fabriek. Het pasconsult + het advies zit daarmee in het product en daar betaal je ook voor.

Even hierop reagerend.... Tuurlijk hoort het zadel te passen en moet de zadelmaker dit oplossen. Maar dat is wat anders dan de 2 jaar wettelijke garantie die hier geroepen werd. Die wettelijke garantie ziet op het product (dus stiksels die los gaan, leer dat kapot gaat etc). Je kan immers als zadelmaker niet eens garanderen dat een zadel 2 jaar lang past. Als een paard getraind wordt, veel dikker/dunner wordt etc. Allemaal factoren die van invloed zijn of een zadel past. Dat kan elke zoveel maanden anders zijn. Sterker nog... een zadel dat 3 maanden geleden is aangemeten kan nu bij het afpassen al niet meer passend zijn en opnieuw aangepast worden. En dat hoort een zadelmaker zeker op te lossen maar dat is op een andere grond dan hier werd geroepen.

Ik zoek dus een extreem kort zadel (wat je helaas bij de "ouderwetse merken" niet/zelden ziet) en werd door dit merk ook verleid om ze te laten komen omdat zij dat wel konden. Maar ben blij dat ik m'n gevoel heb gevolgd en niet heb gedaan. Dit is niet het eerste drama verhaal wat ik hoor/lees.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:46

Dank voor de aanvulling, dan had ik je niet goed begrepen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:48

c_alsemgeest schreef:
Lastig hoor ts, dit is niet waar je op hoopt met een nieuw maatzadel.
Het lijkt er op dat ze heel hoog en smal zijn gaan zitten om wellicht boven de schoft te komen? Heeft hij een hoge schoft?
Maar dat betekend dan eigenlijk gewoon dat de boom niet past. Hij heeft een andere vorm boom nodig.
Je singel lijkt qua lengte wel goed te zijn, zou iets langer kunnen mogelijk... maar ook daar heb je niet heel veel speelruimte, en met een passend zadel die goed op je paard ligt (ipv er boven) heb je dat ook helemaal niet nodig.
Denk dat je het advies alleen achterste singel stoten hebt gekregen omdat het zadel achter op komt. Maar dat komt door de krapte imo. Dat zou je niet hoeven op te lossen met alleen de achterste stoten te gebruiken of een pad er onder.

Ook op een hoge schoft hoort een zadel niet zo te liggen; zie de foto’s uit een eerdere post van mij. Mijn paard heeft ook een hoge schoft. Niet alleen de boom is niet goed, ook de achterkant met die kussens…die ‘zadelmaker’ moet zich kapot schamen dat ze dit een klant op een paard laten leggen…

TS je hebt al veel adviezen gehad, snel terug met dat prutzadel. Een heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent. Had je het hele aankoopbedrag al betaald?
Ik vind overigens ook de kussens aan de voorkant raar; ook daar zie in een soort rimpel?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:12

manzano schreef:

Zelf ook wisselende ervaringen met MSFC, dus dat is voor mij állang niet meer zaligmakend. Heb daar echt waardeloze adviezen van gekregen die in hetzelfde straatje passen als dat van TS.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie die je krijgt TS want ik vind dit wel echt heel schokkend qua foto's en de adviezen die je hebt gekregen. Ik heb inmiddels aardig wat passessies gehad met verschillende zadelmakers, maar zoiets als dit heb ik echt nog nooit gezien. Sterkte!

je hebt pas echt een stem als je juridische stappen onderneemt. Anders luisteren ze niet, komen ze met excuses enz.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:40

Ik heb toentertijd gewoon een mail gestuurd met een in gebreke stelling en dat het zadel gewoonweg niet passend is en ook niet passend gemaakt kon worden en dat ik daarom graag het aankoopbedrag terug wilde. Daar is hij mee akkoord gegaan en het werd teruggestort nadat hij het zadel had ontvangen. Had er toen zelfs al best wat mee gereden maar dat was gelukkig geen probleem. Het zadel was me immers niet passend geleverd en in het tweede consult nog minder passend gemaakt (van 3 kopijzers te klein naar 4 kopijzers te klein). Alleen het geld van beide consulten kreeg ik helaas niet terug.

Maar kan me voorstellen dat sommige zadelpassers en zadelmakers wat minder makkelijk te porren zijn voor dit.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:48

journee schreef:
Iemand die gecertificeerd is bij MSFC heeft altijd de gezondheid van het paard voor ogen en kan zonder problemen een zadel eerlijk beoordelen.

Een gecertificeerd zadelpasser zal altijd een eerlijk rapport kunnen geven. Soms zal dit zijn dat een zadel wel past, soms dat er een aanpassing nodig is, maar ook als een zadel niet voor een paard geschikt is. Dat betekent niet automatisch dat een bepaald merk of type zadel slecht is, maar wel dat de combinatie van een bepaald zadel niet geschikt is voor een bepaald paard.

Iemand die niets op papier wil of durft te zetten is of niet gecertificeerd, of geen knip voor de neus waard en kan in mijn optiek beter een ander beroep gaan kiezen.

Mijn eigen ervaring met onafhankelijke zadelpasser die MFSC gecertificeerd was is erg goed. Na beoordeling bleek het zadel niet geschikt voor mijn paard en dit werd ook onderbouwd. Verkopers hebben het zadel toen ook terug genomen en stuurde mij nog een bos bloemen met excuses, terwijl zij vooraf bleven volhouden dat het zadel gewoon goed op het paard lag. Wel heb ik voor de second opinion bij verkopers aangegeven dat deze er zou komen en dat ik van verkopers verwachtte dat zij ook wat met het resultaat zouden doen.

Iemand die gecertificeerd is bij MSFC wil ook alleen maar zadels verkopen, ik ben naar zo’n bijschooldag geweest omdat het in de buurt was en het een mooie mogelijkheid was om naar een nieuw zadel te kijken (omdat ik zelf niet meer lekker op mijn eigen zadel zat) Allerlei merken en modellen geprobeerd, maar niks waar mijn paard lekker onder liep. Er werd gezegd dat mijn eigen zadel absoluut niet paste en dat dat zadel totaal niet geschikt was voor mijn type paard, maar waarom loopt mijn paard dan wel 10 keer beter met mijn eigen zadels dan met de zadels die jullie er op leggen die volgens jullie helemaal geweldig zijn? Daarop was hun antwoord dat ik en mijn paard er aan moesten wennen, maar ik geloof dat ik degene ben die weet hoe mijn paard reageert in situaties en ik voelde zeker ongemak bij hem.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een ander merk zadel en hier zijn we allebei heel blij mee.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:15

manzano schreef:
Even hierop reagerend.... Tuurlijk hoort het zadel te passen en moet de zadelmaker dit oplossen. Maar dat is wat anders dan de 2 jaar wettelijke garantie die hier geroepen werd. Die wettelijke garantie ziet op het product (dus stiksels die los gaan, leer dat kapot gaat etc). Je kan immers als zadelmaker niet eens garanderen dat een zadel 2 jaar lang past. Als een paard getraind wordt, veel dikker/dunner wordt etc. Allemaal factoren die van invloed zijn of een zadel past. Dat kan elke zoveel maanden anders zijn. Sterker nog... een zadel dat 3 maanden geleden is aangemeten kan nu bij het afpassen al niet meer passend zijn en opnieuw aangepast worden. En dat hoort een zadelmaker zeker op te lossen maar dat is op een andere grond dan hier werd geroepen.

Ik zoek dus een extreem kort zadel (wat je helaas bij de "ouderwetse merken" niet/zelden ziet) en werd door dit merk ook verleid om ze te laten komen omdat zij dat wel konden. Maar ben blij dat ik m'n gevoel heb gevolgd en niet heb gedaan. Dit is niet het eerste drama verhaal wat ik hoor/lees.

2 jaar garantie is wettelijk in Europa. In Nederland zelf is de garantie afhankelijk van de te verwachten levensduur van een product.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product#:~:text=Als%20een%20product%20niet%20deugt,geen%20wettelijke%20garantietermijn%20in%20Nederland.

Als je een zadel koopt mag je verwachten dat het op je paard past. Net zoals een paar schoenen dat wordt aangepast in de schoenen winkel. Dat een zadel bijgevuld dient te worden hoort bij normaal gebruik en is normaal gesproken ook geen probleem. Ook in een paar schoenen past men de binnenzool wel eens aan. Het wordt echter een ander verhaal als de schoenen te breed of te smal zijn. Bij een sandaal kun je de riempjes op wreef hoogte nog verstellen, bij een dichte schoen kan dit niet. Bij sommige zadels kan de boommaat worden aangepast, maar bij sommige kan dit niet.

Als een schoen te lang of te kort is, dan heb je een maat groter of kleiner nodig. Dit geldt ook voor een zadel boom, is hij te lang of te kort, dan heb je een maat langer of korter nodig.

Net als een schoen moet een zadel gewoon passen. De verkoper moet de kans krijgen om een probleem op te lossen, maar een verkeerde boommaat los je niet op door een zadel bij te vullen. Dan heb je echt een andere boom of een ander zadel nodig. Als dit geen optie is dan heb je gewoon recht op je geld terug.

Tenzij iets speciaal voor jouw in de fabriek op maat is gemaakt, betreft het overigens geen 'op maat gemaakt product'. Als een zadel binnen de verkrijgbare standaard opties zo goed mogelijk wordt aangepast betreft het dus geen op maat gemaakt zadel.

Lde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:34

Wat erg voor iedereen maar vooral de paarden.
Zelf ook zoveel ellende gehad.
Mijn paard uiteindelijk helemaal op de foto gehad omdat het rijden natuurlijk niet ging! Zou toch niet aan een opmaatgemaaktpeperduurkl...zadel liggen.
Wel super op de foto oke dat was wel fijn
Maar mega pijnlijke rug en een schoftkneuzig door dat het zadel asymmetrisch was‍
Ik had het geluk dat mijn paard zo verschikkelijk braaf is en dit geaccepteerd heeft.

Lde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:37

Lde schreef:
Mijn paard uiteindelijk helemaal op de foto gehad omdat het rijden natuurlijk niet ging! Zou toch niet aan een opmaatgemaaktpeperduurkl...zadel liggen.
Maar mega pijnlijke rug en een schoftkneuzig door dat het zadel asymmetrisch was‍
Ik had het geluk dat mijn paard zo verschikkelijk braaf is en dit geaccepteerd heeft.

Niet alleen asymmetrisch natuurlijk was ook veelste lang en te strak van voren.

Ik had het langste zadel van stal en de merrie met de kortste rug...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:07

Lde schreef:

Of juist pech... :) Zelf zo'n twee maal met nieuwe zadel in de bak gereden en daarna weigerde mijn paard nog een stap te verzetten, en ging met zijn kont naar de bak staan. Ander zadel erop gedaan en niets aan de hand. Nieuwe zadel erop en weer wil paard niet de bak in. En volgens de zadelverkoper moest Ik gewoon nog even aan het rijden op het nieuwe zadel wennen... _-:(

Het allerergste vind ik nog dat je als paarden eigenaar vertrouwd op de expertise van een 'professional' die het achteraf helemaal niet om het welzijn van het paard gaat, maar alleen om het vullen van hun portemonnee. En dat deze lui willens en wetens dieren pijn laten lijden omdat ze weigeren toe te geven dat dat hun model zadel toch niet op ieder paard past. Dat kan ik echt niet begrijpen.. :n

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:08

xAurea schreef:
journee schreef:
Iemand die gecertificeerd is bij MSFC heeft altijd de gezondheid van het paard voor ogen en kan zonder problemen een zadel eerlijk beoordelen.

Een gecertificeerd zadelpasser zal altijd een eerlijk rapport kunnen geven. Soms zal dit zijn dat een zadel wel past, soms dat er een aanpassing nodig is, maar ook als een zadel niet voor een paard geschikt is. Dat betekent niet automatisch dat een bepaald merk of type zadel slecht is, maar wel dat de combinatie van een bepaald zadel niet geschikt is voor een bepaald paard.

Iemand die niets op papier wil of durft te zetten is of niet gecertificeerd, of geen knip voor de neus waard en kan in mijn optiek beter een ander beroep gaan kiezen.

Mijn eigen ervaring met onafhankelijke zadelpasser die MFSC gecertificeerd was is erg goed. Na beoordeling bleek het zadel niet geschikt voor mijn paard en dit werd ook onderbouwd. Verkopers hebben het zadel toen ook terug genomen en stuurde mij nog een bos bloemen met excuses, terwijl zij vooraf bleven volhouden dat het zadel gewoon goed op het paard lag. Wel heb ik voor de second opinion bij verkopers aangegeven dat deze er zou komen en dat ik van verkopers verwachtte dat zij ook wat met het resultaat zouden doen.

Iemand die gecertificeerd is bij MSFC wil ook alleen maar zadels verkopen, ik ben naar zo’n bijschooldag geweest omdat het in de buurt was en het een mooie mogelijkheid was om naar een nieuw zadel te kijken (omdat ik zelf niet meer lekker op mijn eigen zadel zat) Allerlei merken en modellen geprobeerd, maar niks waar mijn paard lekker onder liep. Er werd gezegd dat mijn eigen zadel absoluut niet paste en dat dat zadel totaal niet geschikt was voor mijn type paard, maar waarom loopt mijn paard dan wel 10 keer beter met mijn eigen zadels dan met de zadels die jullie er op leggen die volgens jullie helemaal geweldig zijn? Daarop was hun antwoord dat ik en mijn paard er aan moesten wennen, maar ik geloof dat ik degene ben die weet hoe mijn paard reageert in situaties en ik voelde zeker ongemak bij hem.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een ander merk zadel en hier zijn we allebei heel blij mee.

Sorry, hier kom ik op terug, dit was bij de ESS, niet bij de MSFC.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:18

Pallatin schreef:
c_alsemgeest schreef:
Het lijkt er op dat ze heel hoog en smal zijn gaan zitten om wellicht boven de schoft te komen? Heeft hij een hoge schoft?
Maar dat betekend dan eigenlijk gewoon dat de boom niet past. Hij heeft een andere vorm boom nodig.
Je singel lijkt qua lengte wel goed te zijn, zou iets langer kunnen mogelijk... maar ook daar heb je niet heel veel speelruimte, en met een passend zadel die goed op je paard ligt (ipv er boven) heb je dat ook helemaal niet nodig.
Denk dat je het advies alleen achterste singel stoten hebt gekregen omdat het zadel achter op komt. Maar dat komt door de krapte imo. Dat zou je niet hoeven op te lossen met alleen de achterste stoten te gebruiken of een pad er onder.

Ook op een hoge schoft hoort een zadel niet zo te liggen; zie de foto’s uit een eerdere post van mij. Mijn paard heeft ook een hoge schoft. Niet alleen de boom is niet goed, ook de achterkant met die kussens…die ‘zadelmaker’ moet zich kapot schamen dat ze dit een klant op een paard laten leggen…

TS je hebt al veel adviezen gehad, snel terug met dat prutzadel. Een heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent. Had je het hele aankoopbedrag al betaald?
Ik vind overigens ook de kussens aan de voorkant raar; ook daar zie in een soort rimpel?

Dat zeg ik ook niet dat het zo hoort te liggen.
Maar waarom ze het wellicht hebben gedaan. De boom is gewoon niet de juiste vorm/maat voor dit paard. En zo het proberen te verbloemen/aan te passen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:20

Zo dan, dat past niet een klein beetje niet…
Aan de voorkant sluit het al niet mooi aan, het is niet in evenwicht en die kussens vind ik er maar raar uitzien. Enorm plat en met allerlei rare bulten erin.
Helaas zitten er een hoop prutsers tussen, het is schandalig.
Zou hier zeker een zaak van maken mocht er moeilijk gedaan gaan worden, het is niet een zadeltje van 100 euro dat van Marktplaats komt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:21

Ik heb met MSFC gecertificeerde zo wel positieve ervaring als negatieve. Laatste zadel was gewoon niet goed qua boommaat, paard kreeg er echt spieratrofie van en ging staken. Zadel werd niet teruggenomen. Heb het uiteindelijk wel kunnen verkopen maar ook met best veel verlies.
Maar ook met andere zadelmaker (die ook nog echt zelf zadels maakt) bleef kussens van een zadel bijvullen maar het zadel bleef niet passend, kussens sloten niet eens mooi aan. Heb daar ergens nog een topic van ook.

Die van TS en van Balou_k liggen allebei beroerd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:28

Ik wil trouwens TS nog wel complimenteren met het openen van het topic.

Ze zal maar naar de verhalen van de passer geluisterd hebben ipv naar haar paard en haar gezond verstand

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:37

[/quote]
Pallatin schreef:
c_alsemgeest schreef:

Dat zeg ik ook niet dat het zo hoort te liggen.
Maar waarom ze het wellicht hebben gedaan. De boom is gewoon niet de juiste vorm/maat voor dit paard. En zo het proberen te verbloemen/aan te passen.[/quote]

Kan….als dat zo is, dat ze het zo hebben proberen te verbloemen, dan vind ik dat nog erger eigenlijk want dan is het nog een doelbewuste actie ook. Dan is het geen onkunde maar eigenlijk een vorm van misleiding. Heel eerlijk, dit zadel zit zo slecht in elkaar met die rare bobbelige kussens dat kan toch op geen enkel paard goed passen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:46

MSFC is ook maar gewoon een opleiding/cursus zadelpassen. Het vormt je niet als mens. Als geld verdienen je belangrijkste drijfveer is zullen er altijd mensen zijn die verkoop boven mens en dier zetten. Daar maakt zo'n cursus niks anders aan. Sterker, sommigen willen zo'n keurmerk alleen maar hebben om het (meer) geld verdienen makkelijker te maken. Het zegt wat mij betreft dus weinig over iemands intenties.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:09

Pallatin schreef:
Kan….als dat zo is, dat ze het zo hebben proberen te verbloemen, dan vind ik dat nog erger eigenlijk want dan is het nog een doelbewuste actie ook. Dan is het geen onkunde maar eigenlijk een vorm van misleiding. Heel eerlijk, dit zadel zit zo slecht in elkaar met die rare bobbelige kussens dat kan toch op geen enkel paard goed passen?

Dat denk ik inderdaad ook, maar hoor/lees wel vaker negatieve ervaringen betreft dit merk.
Weet niet of het aan het merk zelf ligt of specifieke passers.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:14

c_alsemgeest schreef:
Pallatin schreef:

Dat denk ik inderdaad ook, maar hoor/lees wel vaker negatieve ervaringen betreft dit merk.
Weet niet of het aan het merk zelf ligt of specifieke passers.

Die zijn volgens mij nogal aan elkaar verbonden hij dit merk.
.