Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Slecht doordacht zou ik het zeker niet noemen. Productie fout of slijtage door verkeerd onderhoud/gebruik misschien maar absoluut niet slecht doordacht.
Citaat:En ik snap de vergelijking met piramide? Puntjes niet. Ook hier is de bovenkant van het profiel smaller als de onderkant. Alleen dus afgerond aan de bovenkant, maar het zijn nog steeds driehoekjes.
MyWishMax schreef:Je kan op basis van 1 ervaring en kijken niet zeggen dat het slecht doordacht is.
Citaat:Ik vind het juist een enorm goed doordacht ontwerp en heb expres voor deze beugels gekozen ipv 1 van de talloze anderen die ik allemaal in handen gehad heb en getest heb. Jij VINDT het slecht doordacht en slecht ontwerp daardoor. Dat is geen feit.
MyWishMax schreef:Hutcherson schreef:Hebben ze geen milder/stomper plaatje beschikbaar?
Ik heb dezelfde en die zijn helemaal niet scherp. Bij mijn stalgenoten ook niet. Ik kan gewoon er met hand op hangen en overheen wrijven zonder enige schade aan huid en die is kwetsbaar en ligt juist snel open
Dus ik vraag me echt af hoe die van ts zo scherp kunnen zijn. Zo dan eerder denken aan of productiefout of slijtage door verkeerd gebruik oid.
Niekj_Jente schreef:Ik schop dit topic even omhoog aangezien ik dit ook ervaren heb.
Van het weekend wilde ik gaan rijden en stap netjes via de kruk op, ik had net de linkervoet ik de beugel en toen begon mijn paard te lopen dus ik dacht mijn voet uit de beugel te halen en poging 2 te doen.
Maar ik kreeg mijn voet er dus niet uit aangezien hij in de grip bleef haken. Dus hinkend en stuntend achter mijn paard aan waar hij een paar meter verder gelukkig bleef staan.
Mijn voet bleef dus echt haken door de grip en ik reed gewoon met mijn normale leren rijlaarzen..
denisesilver schreef:Je hoort gewoon niet vast te komen zitten met de zolen van je laars. In deze gevallen zijn beiden goed weggekomen dat hun paarden rustig bleven. Zeker contact opnemen met het bedrijf!
pol013 schreef:denisesilver schreef:Je hoort gewoon niet vast te komen zitten met de zolen van je laars. In deze gevallen zijn beiden goed weggekomen dat hun paarden rustig bleven. Zeker contact opnemen met het bedrijf!
Dan moet je naar een heel ander ontwerp toe. Zoiets als die beugels met 1 open kant. Maar dat is dan in allerlei andere situaties weer onveilig.
Volgens mij moet je echt accepteren dat paarden onveilig zijn. En dan per situatie bekijken welke dingen je aanvaardbaar vind. En dan voor jezelf kiezen welke het minst onveilig is voor jullie.