Wat mist er op de NLse paardensport markt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Wat mist er op de NLse paardensport markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:54

Ik mis veel spullen voor de kleinere pony's.
Shetlanders kun je nog wel redelijk wat voor vinden maar halsters passend voor welshjes en dekens met goede pasvorm is echt slecht te vinden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:06

Sterkte TamaraFloor :(:)
Eilinora schreef:
Ik mis veel spullen voor de kleinere pony's.
Shetlanders kun je nog wel redelijk wat voor vinden maar halsters passend voor welshjes en dekens met goede pasvorm is echt slecht te vinden.

Ah vooral hoofdstellen en halsters inderdaad! Wij hadden hier een hoofdstel ponymaat, met een aparte neusriem in shetlander maat. Kortere teugels is ook zoiets dat ik toen miste. Paardlengte teugels met een pony halsje is geen doen.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 17:50

Veel interessante dingen weer, bedankt!!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 18:48

Nielojram schreef:
Floko schreef:
Veiligheidsteugels

Ben heel benieuwd met wat je hiermee bedoelt.

Teugels die open/los gaan als je ergens achter blijft haken ermee.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 16:07

Rijleggings en broeken zonder silicone of andere antislip.
Ik zomer en winteruitvoering! *\o/*

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:24

Xantha schreef:

Die zijn er anders zat te vinden heel wat merken hebben dat.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:25

SansaS schreef:
Xantha schreef:
Valt mee hoor. Het aanbod zonder siliconen is al erg klein, zonder enige anti-slip (dus ook geen leder/kunstleder) nog minder. Ze zijn er idd wel, maar de keuze is niet reuze. Vaak moet je al online zoeken, want veel fysieke winkels hebben ze niet of 1 model. En daarnaast een stuk of honderd opties met siliconen (om ff het contrast weer te geven :') ). En dat terwijl dat sommige merken die daar liggen ze wel maken (nog steeds wel met veel minder keuze), maar wordt gewoon niet in assortiment opgenomen. Dus die paar opties die er zijn, worden zo ook nog eens lastiger te krijgen.

Dat is ook wel iets wat ik mis op de paardensportmarkt, hoewel een webshop daar weinig tegen kan doen. Het fysiek kunnen bekijken, passen en vergelijken van silicoonloze broeken. Inmiddels weet ik wel beetje welke merken en webshops het hebben, en ik ken meer ruiters met een hekel eraan dus krijg ik zo ook wel tips. Maar het zou zo fijn zijn als ik ff naar een winkel kon eentje halen zoals ik voor andere dingen naar de EJ kan. Een fysieke winkel die vrijwel alle (dus niet enkel 1 of 2 merken of modellen) verschillende silicoonloze broeken van verschillende merken heeft hangen. Daar zou ik prima voor in de trein stappen op m'n vrije zaterdag.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:28

Montar, equi athletica, zaczess , pikeur , maya delorez. Zomaar een aantal merken die volledig zonder grip hebben en ook geen andere anti slip.

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:47

SansaS schreef:
Montar, equi athletica, zaczess , pikeur , maya delorez. Zomaar een aantal merken die volledig zonder grip hebben en ook geen andere anti slip.

Geen bruine rijbroeken helaas..

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:50

Ik heb de maya in het bruin zonder grip

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:01

SansaS schreef:
Ik ken ze, en ook nog wel een paar andere merken erbij. Maar vergelijk het aanbod daarvan nou ff met rijbroeken met siliconen... Het model moet je ook nog toevallig lekker zitten, vaak hebben mensen meer wensenlijstje (soort zakken, materiaal, taillehoogte, riemlussen of niet, etc.), en dan hebben we het nog niet eens over dat we misschien wel een leuk uiterlijk willen of bepaalde kleurtjes maar enkel functionele dingen. En dan kom je momenteel vaak al op maar 1 of 2 modellen uit die je echt fijn vind. Er is gewoon weinig keuze terwijl er best veel vraag naar is. Dus ja, meer opties daarin zijn dan zeker iets dat kan missen op de markt. De meeste mensen die ik ken die geen siliconen willen doen vaak concessies door het gebrek aan opties, of hebben 1 enkel model waar ze bij zweren omdat het de enige is die echt voldoet an hun eisen en voorkeuren. Met hoeveel ruiters ik ken die absoluut geen siliconen willen, snap ik ook niet dat er niet meer opties zijn om eerlijk te zijn.

En van al die merken die je noemt liggen de silicoonloze broeken niet in de meeste fysieke winkels. Die van dezelfde merken met siliconen wel, maar die zonder worden vaak gewoon niet in het assortiment opgenomen.

En voor broeken met siliconen is dit allemaal geen probleem, en zijn er enorm veel opties bij alle merken en verschillende pasvormen en functionele verschillen, in allerlij prijsklassen en met de gekste kleurtjes. Ik snap nooit zo goed waarom mensen reageren alsof "er wel genoeg zijn" als mensen hierover beginnen. In elke ruitersportzaak en elke website is het verschil in aanbod makkelijk te zien. Men weet echt wel dat ze bestaan, als men dit zegt is het toch common sense dat men gewoon meer keuze/aanbod wil?
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 05-10-24 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:05

Maar dat is de grap zoveel mensen zijn dat niet vergeleken met de mensen die het wel willen. De meesten willen nog altijd grip dus daar speelt de markt op in.

nile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:32

Kwalitatief goede stal/ rijschoenen zonder leer.

Kwalitatief goed harnachement zonder leer/ lamsvel.

En die rijbroek zonder taille tot mijn navel of grip in een lengtemaat, liefst in winteruitvoering en zonder bling vind ik zelf toch nog nog lastig vindbaar :o .

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 22:50

Zadels van cloud foam ..serieus wat lijkt dat me zalig ook voor het paard.Of een Nike air zadel inclusief het logo in zelf samen te stellen kleuren . :o

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:07

SansaS schreef:
Maar dat is de grap zoveel mensen zijn dat niet vergeleken met de mensen die het wel willen. De meesten willen nog altijd grip dus daar speelt de markt op in.

Ik denk dat er meer zijn dan je verwacht.
Zelf zou ik het ook graag willen. Vind silicone niks, rij daardoor vaak m'n benen open. Blijft de broek plakken aan het zadel en ik schuur in de broek...

Omdat er zo weinig keus is (en ik normaal al bijna geen broek kan vinden die fijn zit) draag ik toch maar de silicone broeken.
Vaak wel de gene waar het erg snel afslijt, zodat ik er minder last van heb.

Ik zou dus ook graag zonder silicone willen! En zo ken ik er nog wel meerdere, die nu toch (gedwongen) met silicone kopen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:44

Daar hebben merken onderzoeken naar gedaan en het loont dus niet. Dus maken ze niet meer. Zo simpel is het helaas.

Maar maya, zaczes , ps of sweden, montar, pikeur enzo passen jou allemaal niet? Want die hebben allemaal zonder.

Ik heb al vaak zat enquêtes ingevuld voor merken waarin dit soort dingen gevraagd worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 10:53

Ik baal er ook echt van. Broeken met siliconen koop ik niet, ook niet uit nood.
Kunstleren zitvlak dan nog wel. Dan krijg ik geen brandplekken van.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:10

Lisa_WB schreef:
Beste allemaal,

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webshop, en ben ik benieuwd waar er naast het standaard aanbod nou vraag naar is.

Rijbroeken/leggings in wat grotere maten (44-46-48), betaalbare anatomische hoofdstellen, lederen peesbescherming etc etc.

Ik hoor het graag! :)

Bedenk jezelf dat een webshop alleen interessant is voor artikelen die een hoge omloopsnelheid hebben. Er is een reden waarom webshops bepaalde artikelen niet in het assortiment hebben. Voorraad kost geld. Afwijkende kledingmaten zou ik al helemaal niet willen verkopen. Dan heb je continue retourartikelen omdat het net niet past.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 11:12

Ik krijg wel eens enquêtes en daar vragen ze dan in, wil je full of knie grip :')

Ik mail ze dan altijd maar, dat ik géén grip wil. Dus ik weet niet waar de merken onderzoeken hebben gedaan, maar misschien bij de verkeerde doelgroep :+

Bij mij zitten niet veel rijbroeken goed. De Pikeur Candela, de oude variant dan en de nieuwe niet, maar die is er niet zonder iets. De Maya Compression heb ik zonder grip, dus in het zwart, maar dat pluist en slijt best snel en ik heb liever ook gewoon een rits en knoop.
Verder zitten de broeken gewoon niet goed.

Maar ik snap gewoon niet dat er geen broeken zijn met even een extra lap stof op het zitvlak tegen slijten. Of nou ja, wel... Want ik heb een rijbroek van 20 jaar oud die enorm veel rij uren heeft gemaakt en nog als nieuw is maar ze willen natuurlijk dat we blijven kopen, kopen, kopen....

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 14:58

SansaS schreef:
Daar hebben merken onderzoeken naar gedaan en het loont dus niet. Dus maken ze niet meer. Zo simpel is het helaas.

Ik heb al vaak zat enquêtes ingevuld voor merken waarin dit soort dingen gevraagd worden.
Dat het niet loont zegt niet dat er geen vraag is he. En vaak gaat het niet eens om "niet lonen" maar om domweg winstmaximalisatie. Het loont wel, maar het ander loont meer. Echt, vrij weinig bedrijven doen dingen puur gebaseerd op wat de consument wil.

Daarbij krijg je straks dat omdat er bijna geen silicoonvrije broeken in de winkel liggen, dat er steeds meer mensen komen die niet beter weten en het daarom dragen. Dat zegt niet dat ze er een voorkeur voor hebben, maar zorgt wel dat men het draagt zonder te klagen. Mijn eerste rijbroeken hadden ook siliconen omdat ik niks anders kende, zodra ik wel wat anders had nooit meer omgekeken.

Wat ik me wel echt afvraag is waarom je een topic binnenkomt over wat men, als consument en persoonlijk gezien dus, graag zou willen zien in de ruitersportmarkt om vervolgens puur mensen die graag meer keuze in silicoonvrije broeken willen af te katten zonder verder bij te dragen aan het topic. Leuk dat jíj vind dat er genoeg keuze is, en dat merken vast de keuze die minder te produceren doordacht hebben. Maar blijkbaar zijn er mensen die daar toch anders over denken. Zeker gezien ongeveer half het topic over broeken gaat :+ .

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:33

Ik geef allemaal merken en winkels als voorbeeld die best wat broeken zonder siliconen hebben. Bij hypostore of kramer is er ook in de winkel behoorlijk wat keuze bijvoorbeeld. Hoezo draagt dat niet bij en posten waarin men blijft 'zeuren' over er moeten meer komen wel? Want het mist niet op de markt alleen jij vind de keuze niet genoeg terwijl er toch best wel wat is als je goed zoekt.

Schrijf je de merken ook aan? Dat doe ik wel namelijk en dan blijken ze soms nog best van alles te hebben wat niet standaard in de winkels ligt. Want alleen maar klagen op social media word het niet anders van omdat zoals je zelf al.zegt de bedrijven gewoon geld willen verdienen en als ze 1000en broeken met siliconen verkopen en maar een paar 100 zonder dan richten ze zich op de met.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:45

Het is natuurlijk een heerlijke strategie. Ze verkopen broeken met siliconen, de mensen verneuken hun zadels ermee en gaan op zoek naar een tussenlegger, herstelpoetszooi of een heel nieuw zadel, die deze bedrijven dan vervolgens ook weer verkopen.

Als deze bedrijven hun influencers rijbroeken zonder grip zouden laten verkopen, dan zou daar meer vraag voor zijn en minder voor die siliconenrommel. Mensen zijn ernstig modegevoelig *kuch* KEP *kuch*

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:44

Volgens mij zijn er geen bedrijven die zowel rijbroeken als zadels maken?

En een zadel waar je dagelijks met siliconen op zit gaat toch nog steeds jaren mee :? Beetje vergezocht dit allemaal

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:42

SansaS schreef:
Xantha schreef:

Dan mag jij me vertellen waar;)
:j

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:45

Als je even mijn berichten terug leest zie je dat :)