Ervaringen met Kentucky (dekjes)!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Ervaringen met Kentucky (dekjes)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:56

Vreemd. Je ziet het wel eens vaker maar geen idee wat de oplossing is ervoor.
Zelf geen last van en stiekem meer geswitcht van team lemieux naar kentucky :+

Gister de basic navy binnen gekregen.

Nu weer wachten tot black friday ivm korting :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:04

Afbeelding

Niet heel duidelijk, maar ik had die vreemde kreukel ook altijd bij Kentucky. Ik zag het ook veel bij andere mensen gebeuren. Maar sinds mijn nieuwe zadel heb ik daar geen last meer van. Dus ik denk toch dat het aan de pasvorm ligt van je zadel, dat er ergens teveel kan schuiven

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 15:37

Mijn eerste 2 dekjes van Kentucky! :D

De velvet Fuchsia en de velvet Emerald Green:

Afbeelding

Afbeelding

En daarnaast ook nog het prachtige leren halster <3

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:51

Heel mooi, Figo! Dezelfde 2 dekjes als ik heb! <3

Ik denk dat het bij mij door de singellus komt, niet door het zadel. Ik ga denk ik morgen toch eens proberen om de Fuchsia erop te leggen zonder de singel erdoor te doen. Maar als alles er goed op blijft liggen behalve 3 dekjes, kan het moeilijk van het zadel komen lijkt me.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 01:33

Texas02 schreef:
Heel mooi, Figo! Dezelfde 2 dekjes als ik heb! <3

Ik denk dat het bij mij door de singellus komt, niet door het zadel. Ik ga denk ik morgen toch eens proberen om de Fuchsia erop te leggen zonder de singel erdoor te doen. Maar als alles er goed op blijft liggen behalve 3 dekjes, kan het moeilijk van het zadel komen lijkt me.

Ik heb het ook met mijn Kentucky dekje, en als ik mijn singelstoten niet door de lus doe glijd hij echt helemaal naar achter. Het is het enige dekje die dit doet. Met andere merken geen last van
Laatst bijgewerkt door Friezenkind op 08-02-25 01:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 01:37

Ja, de lus zit te ver naar achteren voor mijn singel. Het dekje nog verder naar voren leggen lijkt me eigenlijk ook niet echt de juiste keuze, dan ligt hij wel heel ver naar voren. Nu weet ik niet of ik hem nog durf te proberen zonder de singel door de lus te doen _O- Kan natuurlijk altijd afstappen en weer goed leggen en voor die dag dan maar wel de singel door de lus, maar meestal heb je daar dan geen zin in als je net lekker aan het rijden bent.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 01:41

Ik ben twee keer afgestapt om hem goed te leggen, bij de derde keer dacht ik de ballen dan weer door de lus. Paard werd er ook niet vrolijk van _O-

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 03:42

Nee, ik denk ook niet dat mijn paard daar heel vrolijk van gaat worden, die is al lekker drammerig de laatste tijd _O- Iets met voorjaar in de kop ofzo :+ Dus dan zal hij daar vast geen geduld voor hebben.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:24

Meer mensen hier de ervaring dat de Kentucky Velvet Pearls steentjes verliezen? Ik heb hem al een poosje maar heel weinig gebruikt en misschien max 2-3x voorzichtig gewassen. Maar ineens dus een rits steentjes weg en er steekt een ijzerdraadje uit.

Ik vind het best wel waardeloos voor een dekje van €110.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:52

manic schreef:
Meer mensen hier de ervaring dat de Kentucky Velvet Pearls steentjes verliezen? Ik heb hem al een poosje maar heel weinig gebruikt en misschien max 2-3x voorzichtig gewassen. Maar ineens dus een rits steentjes weg en er steekt een ijzerdraadje uit.

Ik vind het best wel waardeloos voor een dekje van €110.

Je kan kentucky hierover een mail sturen. Dan compenseren ze je!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:40

Ook als je het dekjes zelf al vrij lang geleden (1.5 jaar) heb gekocht?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 01:12

Ik vind de halsters van Kentucky wel heel mooi, maar ik vind ES toch echt duidelijk een betere kwaliteit. Het Glittr Stone halster heeft een ongelijk kopstuk, aan de ene kant zit een gat meer dan aan de andere kant. Niet het mooiste, maar kan ik op zich mee leven. Het valt niet op als hij hem om heeft en last heeft hij er ook niet van. Het is meer dat ik weet dat het zo is. Maar bij het Bordeaux halster blijft steeds een pinnetje open staan, dat vind ik dus echt super irritant want ik zie het steeds. Weet iemand of je daar iets aan kunt doen? Of wordt zoiets door gebruik misschien beter? Ik heb hem er nog maar iets van 3 keer op gehad. Ik kan hem niet helemaal dicht duwen en voor zover hij wel dicht geduwd kan worden gaat hij ook direct weer verder open.

Afbeelding
(Foto gemaakt vanaf het paard, dit zit bij het kopstuk)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 21:51

Vandaag voor de eerste keer met de velvet Fuchsia gereden (op mijn net geschoren pony :') ). Wat een prachtige kleur is het zeg! <3

Afbeelding

Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 21:52

Texas02 schreef:
Ik vind de halsters van Kentucky wel heel mooi, maar ik vind ES toch echt duidelijk een betere kwaliteit. Het Glittr Stone halster heeft een ongelijk kopstuk, aan de ene kant zit een gat meer dan aan de andere kant. Niet het mooiste, maar kan ik op zich mee leven. Het valt niet op als hij hem om heeft en last heeft hij er ook niet van. Het is meer dat ik weet dat het zo is. Maar bij het Bordeaux halster blijft steeds een pinnetje open staan, dat vind ik dus echt super irritant want ik zie het steeds. Weet iemand of je daar iets aan kunt doen? Of wordt zoiets door gebruik misschien beter? Ik heb hem er nog maar iets van 3 keer op gehad. Ik kan hem niet helemaal dicht duwen en voor zover hij wel dicht geduwd kan worden gaat hij ook direct weer verder open.

[ Afbeelding ]
(Foto gemaakt vanaf het paard, dit zit bij het kopstuk)

Heel irritant zeg. Ik zou het melden bij de winkel waar je het halster hebt gekocht. Want dit hoort natuurlijk niet.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:57

Staat knap Figo!!

Texas, kan je hem zelf dan niet "strakker" trekken. Dat het gaatje wat hoger zit?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:21

Helemaal happy met deze oranje velvet <3

Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 22:39

Change03 schreef:

[ Afbeelding ]

Heel mooi, staat goed! <3

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:03

Nee, als ik hem strakker trek, gaat het gewoon weer terug zeg maar, dat hij weer open gaat staan. Ik zal het morgen nog eens proberen, maar gisteren is dat niet gelukt. En het halster op zich nog een gat hoger vind ik eigenlijk geen optie, dan zit hij eigenlijk net te hoog.

De Fuchsia en de oranje staan allebei prachtig! <3

Edit: een vriendin zegt WD40 bij de gesp, dat helpt vast zegt ze. Zou ik dat proberen? Of beter niet?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:15

Change03 schreef:

[ Afbeelding ]

Heel mooi <3 Heb je deze op marktplaats gekocht?

Texas02: Zou het zeker even proberen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:54

Texas02 schreef:
Nee, als ik hem strakker trek, gaat het gewoon weer terug zeg maar, dat hij weer open gaat staan. Ik zal het morgen nog eens proberen, maar gisteren is dat niet gelukt. En het halster op zich nog een gat hoger vind ik eigenlijk geen optie, dan zit hij eigenlijk net te hoog.

De Fuchsia en de oranje staan allebei prachtig! <3

Edit: een vriendin zegt WD40 bij de gesp, dat helpt vast zegt ze. Zou ik dat proberen? Of beter niet?

Je kunt het proberen! Maar geen idee hoe WD40 reageert met de stof? Niet dat je daar dikke vlekken in krijgt...

Staat prachtig Change!!!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:06

Ik heb hem vandaag wel dicht gekregen, nogmaals goed aangetrokken toen hij hem niet om had. Vandaag is hij blijven zitten, dus er is hoop! :)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 17:12

Oh fijn Texas! Hopelijk blijft dat nu zo :j

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:56

Lief allemaal!

Deze heb ik inderdaad via Marktplaats gekocht :j en nu wil ik er meer hahah…..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:52

Change03 schreef:
Lief allemaal!

Deze heb ik inderdaad via Marktplaats gekocht :j en nu wil ik er meer hahah…..

Dan heb je die van mij gekocht :D Heel toevallig! Super leuk dat je er blij mee bent en veel plezier ervan <3

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 05:31

Ik heb mijn beide Kentucky dekjes (Fuchsia en Emerald) te koop gezet. De halsters blijven wel. Maar met het zadel ligt het gewoon niet mooi en ik heb besloten ze niet alleen voor de bareback pad te houden.