Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CapeS schreef:Maar ik ga nu een week doorvoeren en als ik geen effect zie bloedonderzoek etc laten doen. Lijkt dat een goed plan? Ik krijg namelijk wel veel verschillende adviezen dus moet uiteindelijk toch gewoon actie ondernemenik zal over een weekje foto's maken van hoe hij er uit ziet. Dan kunnen mensen misschien objectief vertellen of er verschil is.
Desi_2409 schreef:Een maagscopie is echt een heel vervelend onderzoek voor een paard. Ze moeten lang vasten, ze krijgen die scoop door hun neus... ik zou dat echt alleen doen als de dierenarts vindt dat het nodig is en hij duidelijk klachten heeft -> dus bijten met aansingelen, enzo...
Ik vind dat men dat soort onderzoeken zo snel aanraadt, als je zelf iets hebt, begin je toch bij het begin van de "puzzel" ipv direct allerlei heftige onderzoeken te doen?
Joliieeenn schreef:Ter ondersteuning van de maag kun je eventueel mastic horse proberen. Heeft bij mijn paard goed geholpen voor Zijn gevoelige maag. Zal om de zoveel tijd nog eens een kuurtje moeten doen aangezien hij heel stress gevoelig is. Ik weet niet of dit een wondermiddel zal zijn indien er effectief maagzweren aanwezig zijn..
Hopelijk minderen de sarcoiden ook als hij zich weer wat beter voelt. Mijn paard heeft er ook gehad, gelukkig nog klein en met een zalf kunnen wegkrijgen. Hij heeft deze gekregen toen hij door de vorige eigenaar niet aan mij verkocht werd, maar de handel werd in geduwd. Volgens mijn veearts zijn ze drager van het virus, maar is stress of een slechte gezondheid vaak de trigger. Bij de mijne zijn ze gelukkig ook niet meer terug gekomen. Ik duim dat dit voor jou ook zo mag zijn!
MyWishMax schreef:Holy oliebol... Ik had iets compleet anders jn hoofd, vele malen kleiner. Ik snap wel dat dit energie kostte zeg
Fijn dat dje weg is nu!
MyWishMax schreef:Ik heb er wel een aantal gezien die groot genoemd werden en ik ook groot vond. Groter als normaal, maar dit?Heel boeiend, vooral omdat jullie hem weg hebben kunnen halen.
prugelpiet schreef:Holy oliebol![]()
Wat een verschil zeg. Je zegt dat zijn immuunsysteem het zelf op heeft gelost: heb je er zelf nog iets ondersteunends aan gedaan? Of is het echt uit zichzelf genezen?