Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Captain schreef:Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad!Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen.
Een tijdje geleden in ieder geval.
Edit: nog steeds!!
https://www.friesen-express.de/gebisse-kandaren-34/
Ik had voor Latino een schapenvachtje besteld. Hij vond het maar raar, ruikt ook echt naar schaap!
[ [url=m/z0YYpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
anjali schreef:Captain schreef:Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad!Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen.
Ik had voor Latino een schapenvachtje besteld. Hij vond het maar raar, ruikt ook echt naar schaap!
Nou ja. Ik ben zeer strikt vegetarisch en wil niets van gedode dieren.Gewoon tuig is tegenwoordig voldoende van plantaardige of kunststof materialen te koop.Maar historische spullen kennelijk niet.Dan maar niets voor mijn paard,gelukkig is hij mooi genoeg met zijn natuurlijke vacht.
Henrike5 schreef:Zijn er trouwens hier mensen die kunnen zien uit welke periode bepaald tuig komt? Ik zag laatst prachtig tuig en heb er een foto van gemaakt alleen vergeten een foto te maken van het jaartal en nu weet ik het dus niet meer
rider schreef:Gaaf, die Ciri outfit!
Ben wel benieuwd naar een foto van het historisch tuig, als het iets West-Europees is kan ik het denk ik wel duiden (wellicht niet op het precieze jaartal)
Plop1997 schreef:Oh wat een mooie beugels en bitten komen hier voorbij. Zo'n dubbelgebroken barok bit gaat wel op het verlanglijstje. Al denk ik verder niet dat ze van dit soort mooie beugels ook als veiligheidsbeugels maken. Of is iemand er al een tegen gekomen die zo mooi is maar ook een klapsysteem heeft?
rider schreef:Hmm, oosten ben ik minder goed in thuis. Die 'flosjes' zie je ook wel op slavisch tuigage,maar het metaalwerk doet mij op het oog meer Ottomaans aan. Heb je close-ups?
Ik vind het 17e eeuws ogen, die brede neus- en frontriemplaten zie je o.a. bij Winged Hussars (husaria). Maar is echt een gok hoor, Oost-Europese rijkunsten en bijbehorende prullaria weet ik echt veel minder van, haha. Met deze hoeveelheid decoratie moet dit een tuig geweest zijn voor een hoge pief, adel of koninklijk.
Captain schreef:Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad!Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen.
Captain schreef:Ik heb toch besteld, via Paypal ben je beschermd. Maar na het betalen kreeg ik al een melding dat "deze pagina bestaat niet."Heb ze een bericht gestuurd via FB en nu maar even afwachten. Anders heb ik het ook zo terug via Paypal.
Wel echt goede kortingen, kon ik niet laten schieten.
Qimm schreef:[ [url=m/6qlZTG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b25ERg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TgSooN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard even uit de blub getrokken voor verkleedpartijtje
Captain schreef:Captain schreef:Ik heb toch besteld, via Paypal ben je beschermd. Maar na het betalen kreeg ik al een melding dat "deze pagina bestaat niet."Heb ze een bericht gestuurd via FB en nu maar even afwachten. Anders heb ik het ook zo terug via Paypal.
Wel echt goede kortingen, kon ik niet laten schieten.
Heb het binnen! Super snel! Borsttuig lijkt gebruikt te zijn, misschien daarom die korting?