Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Texas02 schreef:Ik zal eerst eens op stal vragen of ik van iemand de horka beugels uit mag proberen. Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom ze volgens iedereen zo fijn zijn.
Misschien domme vraag, maar zijn veiligheidsbeugels nu echt nog nodig als je in principe een braaf paard hebt en maar heel af en toe meer springt op max 70cm? Aan de ene kant zeg ik eigenlijk gebeurt er nooit echt wat waardoor beugels me kunnen helpen, maar aan de andere kant.. Je hoort soms van die dingen.. Ergens durf ik het ook nog niet te riskeren..
kiki1976 schreef:Texas02 schreef:Ik zal eerst eens op stal vragen of ik van iemand de horka beugels uit mag proberen. Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom ze volgens iedereen zo fijn zijn.
Misschien domme vraag, maar zijn veiligheidsbeugels nu echt nog nodig als je in principe een braaf paard hebt en maar heel af en toe meer springt op max 70cm? Aan de ene kant zeg ik eigenlijk gebeurt er nooit echt wat waardoor beugels me kunnen helpen, maar aan de andere kant.. Je hoort soms van die dingen.. Ergens durf ik het ook nog niet te riskeren..
Als je in de buurt woon mag je ze gerust een keer proberen hoor. Ik vind ze top
Texas02 schreef:Ik zal eerst eens op stal vragen of ik van iemand de horka beugels uit mag proberen. Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom ze volgens iedereen zo fijn zijn.
Charmaine schreef:De BR Lavarone kunnen idd vrij ver open. Ligt ook aan de spanning op de veer. Onder klein beetje druk gaat ie maar klein stukje open, maar verwacht dat ie met grote druk best ver open klapt.
Voor mijn gevoel waren ze vrij zwaar en hingen ze niet echt fijn aan mijn beugelriemen. Ze zijn ook best ruim voor de voet. Ik heb vrij smalle voeten en blijk dus mijn voet wat schuin met de teen naar buiten in de beugel te plaatsen. En dat voelt met deze beugel voor mij althans niet fijn. Ben steeds mijn beugels opnieuw aan het 'pakken' en kom ook steeds tegen het deel wat openklapt aan.
De freejumps zijn sowieso lichter van gewicht en anders van vorm, waardoor ik gewoon lekkerder zit ofzo? En die openklapkant is véél stugger, andere systematiek. Ik weet het eigenlijk niet precies wat het verder fijner maakt....
Nimby schreef:Horse and Hound heeft twee prachtige paginas waar ze een hele range beugels bespreken, met ook gewichten erbij.
Eentje over veiligheidsbeugels en eentje over ‘tech’ beugels. Maar daar zitten ook veiligheidsbeugels tussen.
https://www.horseandhound.co.uk/buyers-guides/safest-stirrups-776270
https://www.horseandhound.co.uk/buyers-guides/best-stirrup-irons-625491