Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 15:52

Even algemeen: vergeet een vliegenmasker bij regen niet af te doen. Waterdruppels blijven in de gaatjes hangen en zo zien ze bijna niks meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:16

selyna schreef:
Ik zoek een vliegenmasker die gewoon 24 uur om kan blijven
Ik heb een hele fijne van rambo
Blijft goed zitten en staat mooi van zijn ogen af
Maar tegen de schemering ziet hij niet goed meer
Ik neem aan dat meer mensen hem s nachts om laten?

Dat verschilt wel per masker en materiaal.

Ik heb nog 1 zo een goedkoop ding met zebra motief. Ik dacht dat je daar nooit doorheen kon kijken, maar die heeft prima zicht. Heb 3 zwarte oude maskers getest en die hebben minder zicht eigenlijk.

brokjes schreef:
Even algemeen: vergeet een vliegenmasker bij regen niet af te doen. Waterdruppels blijven in de gaatjes hangen en zo zien ze bijna niks meer.

Valt wel mee hoor. Ligt ook weer aan het masker. Had ze steeds af gedaan en toen toch weer dat een enkele vieze ogen kreeg, dus op gelaten en ze lopen hier op een pp goed rond ermee.
Ze zijn ook zo droog. Maak ze regelmatig schoon

Alleen mijn ene ruin met een lycra ding was vd week 2x blind volgens mij, want die had hem gedraaid zitten. Dan kan je alsnog wel wat zien, maar hij reageerde voor zijn doen ietsjes schrikachtig toen ik hem kwam rechttrekken.

En het ligt aan je omgeving. Wij zitten aan een bosrand en hebben gewoon echt veel beestjes. Dat gaat bijna non stop door. Maar heb ook wel op een plek gestaan ooit waar je na de schemer wel vrij was van beestjes. Daar gingen ze 's avonds af en 's ochtends op.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:11

Afbeelding

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Few spot merrie die in haar gezicht erg snel verbrand.
Nu heb ik jarenlang de Rambo Vamoose gehad, erg fijn masker maar de neusflap was te kort.
Nu heb ik sinds vorige jaar de shires vliegenmasker met neus. ideaal qua lengte van de flap.
Echter krijgt ze al drukplekjes (kale plekjes) op haar neus bij het bontje en aan de onderkant waar het klittenband zit.
Hebben jullie paarden hier ook last van?
Ik zit nu te twijfelen voor een extra ernaast (zodat ik de bontjes aan de binnenkant echt goed schoon kan houden en het zo probeer te verminderen) of voor een andere soort erbij te kijken.
Heeft iemand ervaring met de Buzz-Off Full Face van Bucas?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:16

Hier zie ik nu dat mn NF zijn masker beter op houdt als zijn voorpluk erdoor kan, dus ga er zo eentje zoeken en bestellen. Die hij nu heeft is een oudere, merk onbekend. Ik vind bij deze het net te dicht op de ogen, dus dat moet anders.......
En ik moet toch nieuwe voor de rest bestellen.

Heb bij de shet een naadje open gemaakt en voorpluk eruit. Dat zit goed, maar ziet er niet uit met die mega pluk. Maar goed, het zit en moest echt. Ze hebben op 1 na nu allemaal vieze ogen gehad als ik ze even af had.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:18

Ik heb de cashels snachts gewoon op vaak. De shires, zwart en veel fijn maziger materiaal doe ik liever niet snachts aan. Maar die vind ik toch ook wat te benauwd, hij is net te lang.

Ik heb nu een weatherbeeta besteld. Hoop zo dat dat het is voor m'n merrie! Ze loopt nu met een Cashel die zo versleten is dat er naast een gat voor de voorpluk ook gaten voor dr wenkbrauwen in zitten :=

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:27

Zijn er ook maskers waarmee je kan rijden?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:36

Muze schreef:

Je kan met allemaal rijden. Misschien niet die met die beugel, want daar kan geen hoofdstel omheen denk ik.
Maar verder gewoon hoofdstel erom en rijden.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:39

De cashel doe ik over mijn hoofdstel

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:42

superpony schreef:
Muze schreef:

Je kan met allemaal rijden. Misschien niet die met die beugel, want daar kan geen hoofdstel omheen denk ik.
Maar verder gewoon hoofdstel erom en rijden.

Mijn supermask past echt niet onder m’n hoofdstel .
Dan misschien beter een Lycra ding die strak zit..

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:13

Hier inderdaad over het hoofdstel. Vaak een maat groter of idd een Rambo met die ring erin daar past je hoofdstel prima onder.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:41

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:44

Ik doe mn hoofdstellen er overheen.

Maar heb ook van die lycra dingen, dus die zijn zeker wel fijner dan als het anders niet past.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:40

Ga ik ook eens op zoek naar zo’n lycra geval.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:49

Muze schreef:
Ga ik ook eens op zoek naar zo’n lycra geval.

Bij ej staat een zwart met wit gaas en een roze meen ik met zwart gaas, niet duur.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:24

Jeej, 2 nieuwe maskers erbij die goed lijken te passen. Niet te fijnmazig en niet benauwd, niet te Lang en niet te kort. Enige nadeel is de oren van de witte, dat wil ik liever niet.

Beiden van weatherbeeta

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de zwarte wat vergelijkbaar materiaal als de Cashel waar ik jaren tevreden mee was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:59

Afbeelding

De foto is beetje ver weg maar dit is echt een fijn masker, ga nu jaar 2 ermee in. Alleen de oren zijn eraf . Waar ik nu haar kuif doorheen doe ;-)

Hier komen zo goed als geen vliegen onder (echt zelden) en de kap is lekker luchtig en goed te wassen.ze zweet er ook niet zo onder als met die dikke zwarte maskers.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:32

is die van Harry's Horse Talietjuh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:40

Ja klopt, niet duur bij Drunens ruiterhuis te bestellen.

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:16

Bij Agradi en ej nog iets goedkoper dacht ik? 12.95???

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:52

Die heb ik in het verleden ook gebruikt maar vind die netstof zo kwetsbaar, als ze een beetje willen schuren gaat het zo kapot. Jammer want verder is hij super.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:21

Tancreda4 schreef:
Kinke schreef:
Tancreda, wat is er veranderd aan de pasvormen? Vanmorgen juist de Cashel opgedaan bij m'n merrie, maar die had ik zo'n 2 jaar geleden gekocht. Wel handig voor me om te weten wat er anders is :)

Hij lijkt over algeheel wat ruimer. Daarbij is de neusflap net wat langer en te lang, waardoor hij gaat rafelen. Dat is nooit gebeurd bij de vorige. Ook onder de kin hen in het klitteband wat moeten verzetten dat het strakker kon. Het is geen xl maar was gewoon de horse ook.

De stof bij het voorhoofd is ook wat anders.

Ik dacht dat ik gek werd, maar ben blij dat je tegen hetzelfde aan loopt. Vroeger paste hij perfect ( gebruik ze al 10 jaar, ben aan mn 5e geloof ik maar ze loopt er van voor tot najaar mee omdat haar neus wit is). Nu is de flap of net te lang of een stuk te kort

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:35

'blij' dat ik niet de enige ben. Maar wel echt super jammer!! Mijn eerste is zo onwijs fijn en lang meegegaan. Als ik nu een goede vind koop ik er meerdere :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:04

Kinke schreef:
Die heb ik in het verleden ook gebruikt maar vind die netstof zo kwetsbaar, als ze een beetje willen schuren gaat het zo kapot. Jammer want verder is hij super.

Volgens mij wilde ze deze alleen om te rijden.

Heb zelf lycra met iets zwaardere net stof, maar merk onbekend. Die zijn nog wel heel.

Bij mij hebben er 2 juist een zwaarder masker kapot geschuurd op de overgang bij de wangen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:07

Misschien kunnen jullie mij ook helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer :=

Masker moet aan de volgende (harde!) eisen voldoen:
- maatje extra full want full past niet
- géén oren, dat vindt ze echt vreselijk
- witte neus dus flap tot op de neus
- geen bont
- redelijk sloopproof/niet te makkelijk af te wurmen

Ze heeft nu een masker van Horze op, maar die heeft ze elke dag op en ze wordt elke dag bozer met op doen. Ze vindt die oren echt niet oke.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:20

Cashel?