Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:zodiacje schreef:Ja omdat stangetjes vaak groter vallen. Ik heb normaal 13.5 dus heb 12.5 besteld.
Ik heb m niet na gemeten maar het bit valt er precies tussenin dus schat de winderen op 13.0
Ik heb hier ook altijd een 13.5, en soms een 13. Dan zou 12.5 moeten passen? Lijkt wel klein, dat had ik ook altijd bij e-pony's. Heb ook geen klein paard of paard met fijn hoofd. Maar een 13 past normaal gesproken.
Change3x schreef:Wat boeit die kleur nou weer. Ik kan me dus echt niet storen aan zoiets.
Fijn bit voor je paard is toch veel belangrijker dan de kleur.
Change3x schreef:zodiacje schreef:@change3x wat voor verschil merk jij bij je paard tussen de flexi en de super flexi?
Ik heb op de flexi meer algemene controle, kan haar neusje er makkelijker uit houden. Super flexi wil ze nog wel eens doorheen trekken of bij spanning erg diep gaan lopen.
Goldie schreef:Ik lees hier ook even mee. Ik had een trust bit besteld, maar ik vind hem toch erg dik in de mond. Ze heeft maar een klein bekkie eigenlijk. Dus deze gaat retour.
Mijn paard heeft erg veel moeite altijd om het bit te accepteren lijkt wel. Het is een paard wat ook wel graag een loopje met je neemt, ze loopt graag maar houdt niet van werken zeg maar. Als ze dan uiteindelijk fijn ontspant dan kan ze soms wel wat zwaar worden. Remmen is nog wel eens een ding, maar als ik een ophouding maak doet ze vaak haar mond open en steekt uit puur protest der neus in standje giraf. Dus sterk, maar ook gevoelig..
Iemand enig idee of een flexi of super flexi in dit geval beter zou zijn. (ik rijd normaal met een dubbelgebroken bit). Uiteraard snap ik dat dit heel lastig is te beoordelen vanachter een scherm met beperkte informatie.
Iemand ervaring met dit bit (liefst bustrens) icm een lage neusriem, met die van trust zat dat ronduit kl*te :=