Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:15

Wij hebben ook 2 Award zadels, paarden lopen er super fijn onder eigenlijk. Nog geen slechte ervaring mee gehad..
Afbeelding

cp112

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:40

Ik krijg al kramp in m'n bekken als ik naar 't zadel kijk :')
Zo'n lepel kan toch niet lekker zitten :n

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:56

Ik heb een verschil in me benen en moest inderdaad wennen maar ik zit er nu goed in.
Doorzitten was na een zwangerschap een no go.... en gaat nu prima

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:38

Nowiexx schreef:
Wij hebben ook 2 Award zadels, paarden lopen er super fijn onder eigenlijk. Nog geen slechte ervaring mee gehad..
[ [url=m/IOJX8v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer een nieuw account dat deze zadels aanprijst, wat is dat toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:40

cp112 schreef:

Eerlijk, ik vind het meer een kinder zadel dan een volwassen vrouwen zadel. Mijn dikke kont zal nooit in zon zadel passen. Want dan zit ik gelijk op de lepen en daar heb ik zon gruwelijke hekel aan

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:52

Daphara schreef:
Nowiexx schreef:
[ [url=m/IOJX8v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weer een nieuw account dat deze zadels aanprijst, wat is dat toch?

Haha nee hoor, ik heb een ander account hier maar daar kom ik niet meer in. Ook mag je mijn facebook rustig bekijken waar ik zeker Award zadels zelf niet ben.
Bij Sebastiaan Emmelkamp zie je op 1 van de laatste foto’s ons paard ook. Een vosje met 4 witte benen. Niet zulke fijne foto’s, maar wel een enorm fijn zadel. Paard loopt er ook super onder.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:54

Hier staat ook ons nieuwe bruine zadel tussen. En mijn zwarte zadel, op de pony.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paardenstank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:02

Naar hè al die jaloezie, probeer het eerst voor je oordeelt over iets;) dan pas heb je recht van spreken. Altijd dat gemiep, erg vermoeiend maar goed dat hoort hier op bokt geloof ik. Award is een top product gemaakt door zeer ervaren zadelmakers en het keurmerk staat gewoon in de zadels, dus als je de zadels gezien hebt zou je dat weten. Gelukkig zijn er veel mensen net zo blij met Awardzadels en de service als dat ik dat ben! En over alle nep accounts wat een onzin lachwekkend ook! Op fb kun je een afspraak maken zou zeggen probeer het eens Oja ze zijn wel duur, maar dat zijn goede zadels meestal.

Paardenstank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:03

Nowiexx schreef:
Hier staat ook ons nieuwe bruine zadel tussen. En mijn zwarte zadel, op de pony.
[ [url=m/A6Wdxn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nCkZBS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XtnGHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig :)!

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:05

Paardenstank schreef:
Nowiexx schreef:
[ [url=m/A6Wdxn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XtnGHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig :)!

Dank je! Zijn er ook zeer blij mee :D
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:03

Paardenstank schreef:
Naar hè al die jaloezie, probeer het eerst voor je oordeelt over iets;) dan pas heb je recht van spreken. Altijd dat gemiep, erg vermoeiend maar goed dat hoort hier op bokt geloof ik. Award is een top product gemaakt door zeer ervaren zadelmakers en het keurmerk staat gewoon in de zadels, dus als je de zadels gezien hebt zou je dat weten. Gelukkig zijn er veel mensen net zo blij met Awardzadels en de service als dat ik dat ben! En over alle nep accounts wat een onzin lachwekkend ook! Op fb kun je een afspraak maken zou zeggen probeer het eens Oja ze zijn wel duur, maar dat zijn goede zadels meestal.

Ik zie hier weinig jaloezie in de reacties terug.

Kijk nu eens realistisch naar de tweede foto van Nowiexx, dat zadel is veels te klein voor haar, haar zitbeenknobbels zitten tegen de lepel aan.
Keurmerk is mooi, maar laat je passers ook echt zadels aanmeten aan degene die het koopt, want dit is echt hele slechte reclame.
Gelukkig hebben jullie een goede service, dus kan Nowiexx waarschijnlijk dit zadel kosteloos omruilen voor een zitting die wel past. Die service verwacht je inderdaad bij goede, dure zadels.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:13

Paardenstank schreef:

Ahhh daar hebben we Paardenstank weer, ik heb het echt nergens over een nepaccount, alleen over dat het verwonderlijk is hoeveel nieuwe accounts in dit topic reageren.
En ik heb geen behoefte aan heel veel geld uitgeven aan een zadel waarvan ik al bij voorbaat weet dat het een slechte reputatie heeft en waarvan de zadelpasser er om bekend staat te dreigen met rechtszaken als een koper openbaar durft te zeggen dat het zadel niet goed is. Dus nee, eerst proberen voordat ik oordeel zal het niet gaan worden!

Zou je trouwens nog antwoord willen geven op mijn eerdere vraag aan jou over dat fantastische “keurmerk”? Ik heb het hieronder nog even gequote:

Daphara schreef:
Paardenstank schreef:
Ik ben van mening dat er geen slechte zadels bestaan als ze voorzien zijn van keurmerk, zoals ook de zadels Award. Helaas word door de mens altijd gauw naar een zadel en of zadelpasser gewezen want dat is lekker makkelijk. Paarden veranderen net als mensen, ze kunnen vallen en daardoor een bepaalde scheefheid krijgen, alwaar een zadel dan op reageert. Ze kunnen dikker worden, dat zie je vaak in de zomer als ze op de wei gaan. Ze kunnen scheef gereden worden en zijn natuurlijk van nature al eerder links ontwikkeld dan rechts en als de mens dan ook nog maar steeds linksom rijd word dat nog erger. Met al deze factoren heeft een zadelmaker te maken. Ik heb respect voor dit beroep want ik weet dat dit niet makkelijk is. Het is een moment opname! Ik denk dat elke zadelpasser voor ogen heeft een paard en ruiter te helpen. Die zadelmakers denken echt niet nou vandaag meten we iets aan en maken we even het paard stuk. Ik zie over heel veel merken iets staan neem bv Prestige, Custom, Arno, Anatomica, Sella ect ect. 9 van de 10 keer is het paard of ruiter scheef en veroorzaakt dit problemen. Kort geleden was er een meid op mijn stal, die had constant schuif problemen nadat zij een le mieux Dekje eronder had was alles opgelost. Denk eerst eens aan je paard en aan je eigen ipv spullen. Vaak lossen al deze puzzelstukjes bij elkaar heel veel op!

Zou je mij dan kunnen vertellen welk keurmerk de Award zadels hebben?
Want ik heb hun site bekeken en het klinkt allemaal heel mooi, maar feitelijk staat er nergens wie dat keurmerk heeft afgegeven of om welk keurmerk het gaat.
Is er een vereniging van zadelmakers, geven die een keurmerk af? Hoe heet dat overkoepelende onafhankelijke orgaan die het keurmerk afgeeft?
Of is het iets dat Award zelf verzonnen heeft, want het klinkt zo leuk om te zeggen dat onze zadels gecertificeerd zijn en een keurmerk hebben.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 05-06-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:17

Met broekmaat 36, zit ik prima in dit zitvlak van een 17.5 inch. Waarom komen jullie niet eens langs op stal? Mogen jullie het met eigen ogen beoordelen en zelf de zadels proberen ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:21

Nowiexx schreef:
Met broekmaat 36, zit ik prima in dit zitvlak van een 17.5 inch. Waarom komen jullie niet eens langs op stal? Mogen jullie het met eigen ogen beoordelen en zelf de zadels proberen ;)

Afbeelding

Je ziet zelf niet op deze foto dat je op de lepel zit?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:25

Daphara schreef:
Nowiexx schreef:

Dit is een mooi schoolvoorbeeld inderdaad van niet goed in je zadel zitten... 17.5 inch zal prima passen, van een goed zadel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:27

Daphara schreef:
Nowiexx schreef:

Met het kopen van dit zadel geef je je kritische blik weg. Is je dat nog niet opgevallen

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:29

Pff eigenlijk abnormaal dat ik mij moet verdedigen over iets waar IK heel blij mee ben. Dat jullie elkaar een ander het licht in de ogen niet gunnen, a la. Maar alsjeblieft zeg, laat mij dan lekker in mijn waan en laat mij er WEL blij mee zijn.

Een foto is een MOMENT opname, als jullie toch niet als misgunners reacties plaatsten had ik graag meer foto’s gepost. Maar als je iets negatiefs kan afkraken, is iedereen er als een haantje bij.

Ik ben dol blij met de twee Award zadels, of mijn dikke kont nou lekker op de lepel of onder de lepel of door de lepel ligt. Ik zit er fijn in, mijn paarden lopen er fijn onder en ik heb een verbetering in training gemerkt. Fijn weekend loitjes!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:32

Nowiexx schreef:
Pff eigenlijk abnormaal dat ik mij moet verdedigen over iets waar IK heel blij mee ben. Dat jullie elkaar een ander het licht in de ogen niet gunnen, a la. Maar alsjeblieft zeg, laat mij dan lekker in mijn waan en laat mij er WEL blij mee zijn.

Een foto is een MOMENT opname, als jullie toch niet als misgunners reacties plaatsten had ik graag meer foto’s gepost. Maar als je iets negatiefs kan afkraken, is iedereen er als een haantje bij.

Ik ben dol blij met de twee Award zadels, of mijn dikke kont nou lekker op de lepel of onder de lepel of door de lepel ligt. Ik zit er fijn in, mijn paarden lopen er fijn onder en ik heb een verbetering in training gemerkt. Fijn weekend loitjes!

Niks moet. Fijn dat jij er blij mee bent. Hopelijk blijft dat ook zo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:38

Nowiexx, ben wel benieuwd naar de digitale meetresultaten als je met dit zadel tijden het rijden aan druk-analyse laat maken. Kan me niet voorstellen dat dit zitten geen piekbelastingen geeft achterop de rug van je paard. Biomechanisch belemmer je de hele handel op deze manier.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:39

Marije_1997 schreef:
cp112 schreef:

Eerlijk, ik vind het meer een kinder zadel dan een volwassen vrouwen zadel. Mijn dikke kont zal nooit in zon zadel passen. Want dan zit ik gelijk op de lepen en daar heb ik zon gruwelijke hekel aan

Plus dat het compleet de rug van je paard vernaggeld :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:43

cp112 schreef:
Marije_1997 schreef:

Plus dat het compleet de rug van je paard vernaggeld :x

Daar kan ik zelf geen oordeel over geven. Maar zadels kunnen veel vernaggelen. Ik vind de persoon ook behoorlijk achterin zitten. Van mij had ze iets meer voorin mogen zitten. Maar dat zal door het zadel komen.

Paardenstank

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:11

Nowiexx dit heeft afgunst een bekend probleem in de paardenwereld, maar vooral op bokt. Kwestie van mensen die de hele dag niets te doen hebben en op bokt maar klakkeloos overal op reageren, vinden ze leuk. Zou zeggen kijk op Facebook meer tevreden dan ontevreden klanten denk dat hun zich vooral daarop focussen net zoals alle andere zadelmerken die hetzelfde probleem hebben neem het voorbeeld Edward gal Total us zit zowat op de lepel denk dat weinig mensen hier dat niveau ooit zouden bereiken! Je hebt prachtige zadels en als er wat is gewoon daar heen en ze lossen het op want service is daar prima.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:16

Paardenstank schreef:
Nowiexx dit heeft afgunst een bekend probleem in de paardenwereld, maar vooral op bokt. Kwestie van mensen die de hele dag niets te doen hebben en op bokt maar klakkeloos overal op reageren, vinden ze leuk. Zou zeggen kijk op Facebook meer tevreden dan ontevreden klanten denk dat hun zich vooral daarop focussen net zoals alle andere zadelmerken die hetzelfde probleem hebben neem het voorbeeld Edward gal Total us zit zowat op de lepel denk dat weinig mensen hier dat niveau ooit zouden bereiken! Je hebt prachtige zadels en als er wat is gewoon daar heen en ze lossen het op want service is daar prima.

Paardenstank, waarom geef je nooit antwoord over dat keurmerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:42

Paardenstank schreef:
Zou zeggen kijk op Facebook meer tevreden dan ontevreden klanten

Het fijne voor de verkoper is dat de berichten op fb gewist kunnen worden.

Op bokt niet }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:49

Nielojram schreef:
Paardenstank schreef:
Zou zeggen kijk op Facebook meer tevreden dan ontevreden klanten

Het fijne voor de verkoper is dat de berichten op fb gewist kunnen worden.

Op bokt niet }:)

Ik wou net zeggen. Facebook recenties zijn niet betrouwbaar. Over het algemeen