Waar kan jij moeilijk aan komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:36

Fair schreef:
Ik zoek idd simpelweg een neusbontje alleen dan van neopreen. Het bestaat wel, maar dan is het gewoon 1 stuk zonder klittenband. En dat krijg ik niet om een sidepull heen omdat dat allemaal vastzit.

http://www.equinenow.com/store-item-372294

Dit?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:44

Ik vind dit een heel positief topic :) Zo leuk dat iedereen met elkaar meedenkt en helpt :)

Mbt zo'n deken: gat in de markt? Zelf iets ontwerpen? Een oud dekbed ofzo bij de kringloop halen, op maat knippen en daarmee naar een fabrikant stappen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 20:26

Klijntje schreef:
Ha, dat is een vrij simpele manier om uit te proberen, bedankt. Ze lusten echter niet veel... Eigenlijk alleen maar gras en hooi :+
Ze kregen een half jaar geleden een zandkuur, dat ging twee dagen goed en op dag 3 wilde Jet Portret niet meer. Ze had die nacht veel gerold in de wei, kon ik zien aan de plekken met losse haren. Dus waarschijnlijk wel wat van de werking van dat spul gemerkt en de link met de brokjes gelegd.
Nu rook ze er 1x aan en draaide zich meteen weer om. Moet er niks van hebben.

Ik voer de fries hier preventief HAP brokjes. Zij heeft vaak zand in de darmen en is gevoelig voor zandkoliek. HAP is gemaakt van haverschil en bestaat voor een groot deel uit vezels.
Utrecht adviseert het bij koliekgevoelige paarden. Geen idee af het ook voor zand is maar hier gaat het ni twee maanden goed en ze vreten de bak er bij leeg.
Wel doe ik 1x per maand er voor de zekerheid nog een weekje gebroken lijnzaad door.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:18

Anoniem schreef:
Dé shampoo om de staat van mijn schimmel die de hele dag buiten staan echt weer wit te krijgen -O-

Ik gebruik voor mijn zweetvos die tegen wit aanzit zilvershampoo van de kruidvat, eerst een keer wassen om het vuil eruit te halen en dan laat ik het daarna afhankelijk van hoe bruin de staart is van de mest er even inzitten en dan uitspoelen. Als het niet voldoende heeft gewerkt, herhaal ik het zo nog een aantal keer, maar de staart wordt er een heel stuk schoner van.

Nog niemand een kunststof tweespan tuig voor mini-shetlanders tegengekomen.
En ik zoek ook nog steeds een rijbroekenmerk voor de kortere dikkere dan gemiddeld pootjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:28

O ja, shampoo. Bij mijn platinablonde zweetvos deed zilvershampoo niet zo veel. De shampoo van Skincalmin daarentegen. Neem je zonnebril mee als je gaat wassen want je paard wordt oogverblindend schoon. Wel natuurlijk eerst de staart (en de rest van het paard, net dat wat je wil wassen) borstelen. Maar dan krijg je met die shampoo alle mest, hengstige merriezeik enz. er supergoed uit.

MaartJ

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:45

Alles voor onze enorme reus, trekpaard..
Strijklappen heb ik inmiddels zelf verlengd. Een gewoon Engels hoofstel is nagenoeg niet te vinden voor een leuke prijs. Heb er nu een van qhp, maar daarbij zit de ketelruimen op het laatste gat en de neusriem is eigenlijk te groot.

Ben nu nog op zoek naar een dubbelgebroken bustrens in maat 17,5...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:50

Heb een grote maats shet, maar alles in die maten is vrij kinderachtig kwa kleur of kwa uitstraling.
Tegenwoordig zijn normale borstels gelukkig weer in, maar dat heeft een tijd geduurd. Gewoon hout zonder poespas en ook niet in neonkleuren.

Had superleuke halsters gevonden, blijkt maatje pony nog kleiner te zijn dan maat shet. Nu dus maar retour verzonden.

Ik hoef geen hartjes, sterretjes of merknaam op mn halster te hebben.
Gewoon normaal maar dan in een leuke kleur.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:53

Onali schreef:
Heb een grote maats shet, maar alles in die maten is vrij kinderachtig kwa kleur of kwa uitstraling.
Tegenwoordig zijn normale borstels gelukkig weer in, maar dat heeft een tijd geduurd. Gewoon hout zonder poespas en ook niet in neonkleuren.

Had superleuke halsters gevonden, blijkt maatje pony nog kleiner te zijn dan maat shet. Nu dus maar retour verzonden.

Ik hoef geen hartjes, sterretjes of merknaam op mn halster te hebben.
Gewoon normaal maar dan in een leuke kleur.

Heb je ponywebwinkel.nl al ontdekt? Tussen alle bling glitter neon roze fluffpluis zitten best leuke dingen.

En jij hebt in elk geval al iets gevonden waar anderen naarstig naar op zoek zijn. Leuke grotemaats shetten zijn blijkbaar zeldzaam geworden.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:17

Fair schreef:
Ik zoek idd simpelweg een neusbontje alleen dan van neopreen. Het bestaat wel, maar dan is het gewoon 1 stuk zonder klittenband. En dat krijg ik niet om een sidepull heen omdat dat allemaal vastzit.

Ik zag laatst een advertentie voorbij komen ( iets van Diablo Design? ) die dat verkocht, zij maakte ook halsters etc van biothane

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:20

Dabo design denk ik dat je bedoelt. Oftewel bokker dabo.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:36

Koper schreef:
Goh, ik wist helemaal niet dat steekzakken tegenwoordig een ding zijn. Moet je nagaan hoe lang ik mijn rijbroeken dan dus al heb. Ik heb er maar 1 zonder steekzakken.

Misschien een tip voor mensen met lange benen die een rijbroek zoeken: HKM. Heb ik er eentje van en die is écht lang, terwijl het niet eens een lengtemaat is. Het is wel een jodhpurbroek, kan natuurlijk altijd dat het bij een broek-voor-in-je-dressuurlaars weer anders zit.

Polo's haal ik bij de H&M. Dat zijn tenminste getailleerde polo's zonder gedoe zoals bling, reclameteksten enz.

Ga eens kijken voor die polo's. Ik heb nu die van Kramer omdat die betaalbaar zijn en de mouwen ervan niet krimpen en dat gebeurd bij sommige andere goedkope wel.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:15

Kwa dekens voor bredere paarden, heb wel eens gehoord dat de westerndekens van Kramer daarvoor gemaakt zijn. Zelf gebruik ik de Big Neck van Bucas, die zat gelijk perfect!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:49

Nies_ schreef:
Sowieso spullen zonder poespas :+

Ja dat is echt moeilijk.
Alles is met bling, schreeuwerige kleuren of de merknaam staat overdwars over het product heen. Om maar te zwijgen over kinderachtige designs.

Normaal is niet meer in lijkt het.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:53

Grappig dat mensen rijbroeken met lange pijpen niet kunnen vinden, want ik heb het net andersom. Ze zijn mij al gauw veel te lang en krijg je veel ophoping van stof bij de knieën. Ben ook nog niet veel tegen gekomen met lengtematen maar heb ook nog niet uitgebreid gezocht

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 03:46

Voor de shet/minimaten, hier hebben ze wel aardige dingen, ook zonder poespas zoals dekentjes
https://www.minihorseshop.nl/

Wat ik zelf niet kan vinden is een smal donkerbruin voorbrenghoofdstel/halster met brons/gouden gespen/ringen, maat paard.
En dan zonder al die overdreven versieringen. (Of je moet ze eraf kunnen halen)
Had uit ellende online maar een zwarte gekocht maar die bleek van mindere kwaliteit en paste niet. (Dacht dat COB wel zou passen op een normaal 8 maanden oud warmbloedveulen maar was te klein. Een Cob halster past echter prima.)
Toen een andere gevonden in het bruin die prachtig is, maar met zilveren gespen/ringen die ik toen zelf maar goud geverfd heb, dat was maat Paard.. maar is nu al te klein voor mijn normaal gebouwde warmbloed van nu 15 maanden. De bakstukken dan, de rest past prima en heeft ruimte over.
Maar kan geen andere vinden. Nu misschien leermaker vragen om van de keelriem de bakstukken te maken ofzo?! Keelriem is superlang.
Wat is er weinig keus voor warmbloeden. Voor arabieren, mangalargas en miniponies zie ik genoeg.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:44

Janntjuh schreef:
Kwa dekens voor bredere paarden, heb wel eens gehoord dat de westerndekens van Kramer daarvoor gemaakt zijn. Zelf gebruik ik de Big Neck van Bucas, die zat gelijk perfect!

Ik kwam dit tegen:
https://m.kramer.co.uk/Rugs.htm?websale ... &ci=262063
Ik kan hier alleen zo gauw niet uit opmaken of de pasvorm is aangepast of dat het alleen een IJslander deken is vanwege het embleem.
(En dan nog is iets uit de UK laten komen nogal een gok... Maar een keer mailen voor advies kan altijd natuurlijk)

Onali schreef:
Nies_ schreef:
Sowieso spullen zonder poespas :+

Ja dat is echt moeilijk.
Alles is met bling, schreeuwerige kleuren of de merknaam staat overdwars over het product heen. Om maar te zwijgen over kinderachtige designs.

Normaal is niet meer in lijkt het.

Ik hou ook van gewoon functioneel en praktisch zonder allerlei extra tralala. Grappig dat er hier meer zijn. Welk merk gaat ons een Back to Basics lijn aanbieden? :D

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:23

Ik heb ook al van die rare eisen 8)7 , ik heb bruin tuig en wil dan ook alles bruin.
Nu dus nog op zoek naar een donker bruine dressuur singel met bont in maat 50 ongeveer.
Ook ben ik heel lang op zoek geweest naar bruine spoorbeschermers, deze onder tussen wel gevonden.
Bruine beugel blokjes zijn ook een regelrechte ramp en een speciaal donkerbruin hoofdstel is er ook bijna niet. In het zwart kan je het zo gek niet bedenken terwijl in het bruin bijna allemaal het zelfde is, zelfs een bruine frontriem is niet te vinden voor niet al te veel geld.
Maar goed ik zoek nog wel even door voor ik alles bij elkaar heb :7

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:39

Bruine beugelblokjes heb ik geloof ik bij IJslandersport een keer gezien. Ze zien er net uit als stukjes chocola, vandaar dat ik het me herinner :P Als je het niet erg vindt dat er töltende IJslanders op staan (ze zijn namelijk van het merk Karlslund) dan zou je daar eens kunnen kijken.
Edit: laat maar. Ik denk dat 't door het licht kwam dat ik dacht dat ze bruin waren. Ze zien er nu gewoon zwart uit.

Mini horse shop ken ik wel. De keuze vind ik niet overweldigend en de kwaliteit ook niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:17

Uv werende beenbeschermer tot de kroonrand die makkelijk om te doen zij en niet schuren of afzakken.

Hoofdstel zonder sperriem is wel te vinden als je goed zoekt. Rider pro heeft er tegenwoordig ook 1, qhp ook, in de aanbieding bij de kroo.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:22

@Onali, Harry's Horse heeft gewoon leuke basic halsters. Ook in maat pony en shet

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:39

_Sundance_ schreef:
Ik heb ook al van die rare eisen 8)7 , ik heb bruin tuig en wil dan ook alles bruin.
Nu dus nog op zoek naar een donker bruine dressuur singel met bont in maat 50 ongeveer.
Ook ben ik heel lang op zoek geweest naar bruine spoorbeschermers, deze onder tussen wel gevonden.
Bruine beugel blokjes zijn ook een regelrechte ramp en een speciaal donkerbruin hoofdstel is er ook bijna niet. In het zwart kan je het zo gek niet bedenken terwijl in het bruin bijna allemaal het zelfde is, zelfs een bruine frontriem is niet te vinden voor niet al te veel geld.

Pagony heeft bruine blokjes.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:19

Een cognac kleurige dressuur singel zonder bling en gedoe. Mag leer of kunstleer. Nergens te vinden tenzij erg duur of speciaal laten maken.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:32

_Sundance_ schreef:

Waar heb je de bruine spoorbeschermers vandaan? Die zoek ik ook al eeuwen! :P
Zijn wel die rubberen toch? Want die leren vind ik niet echt mooi..

driepaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:46

Heel moeilijk om aan te komen:
Een tweedehands enkelspan lamoen maat paard/ grote tinker. Wie heeft er eentje in de aanbieding? Mag gebruikerssporen hebben, minimaal 1 meter breed, liefst 1.10 meter

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:03

:) Daar heb ik ook een jaar naar gezocht.... nooit gevonden uiteindelijk een nieuwe (tweedehands) marathonwagen gekocht daar heb ik geen spijt van hoor, het is een supermooie wagen.
Maar toen kende ik deze facebookpagina niet:
https://www.facebook.com/groups/1378243 ... ng_product