Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hesterve schreef:De zadels die ik zo weet met verstelbare wrongen: div. Modellen van wintec, kent en master, en enkele van WOW. Je kan die wrongen ook los kopen in verschillende modellen en t merk maakt niet zoveel uit zover ik gezien heb. Allemaal met klitteband en onderling uitwisselbaar.
galaxyfizzy schreef:@Daphneeeej: Weet jij het draagvlak van de Flexee bij jouw inchmaat?
bruintje123 schreef:Ja dat noemen ze dressuur zadel omdat het ed is.
Zouden jij en ik het opleggen is het een vzh met lange singelstoten.
EmptyWords schreef:bruintje123 schreef:Ja dat noemen ze dressuur zadel omdat het ed is.
Nee hoor... er zijn wel meer verschillen dan allen of het zweetblad wat naar voren ligt. Het zweetblad is nog steeds even lang, en zorgt ervoor dat Edward lang moet zitten. Springen met zo'n zadel is echt niet te doen.
Zadelboom van een vzh is bijvoorbeeld ook anders.. . Geeft net wat meer ruimte om te springen bijvoorbeeld.
Het verschil tussen een vzh en dressuurzadel zit m dus niet alleen in hoe het zweetblad ligt. Maar dat is off topic
EmptyWords schreef:bruintje123 schreef:Ja dat noemen ze dressuur zadel omdat het ed is.
Nee hoor... er zijn wel meer verschillen dan allen of het zweetblad wat naar voren ligt. Het zweetblad is nog steeds even lang, en zorgt ervoor dat Edward lang moet zitten. Springen met zo'n zadel is echt niet te doen.
Zadelboom van een vzh is bijvoorbeeld ook anders.. . Geeft net wat meer ruimte om te springen bijvoorbeeld.
Het verschil tussen een vzh en dressuurzadel zit m dus niet alleen in hoe het zweetblad ligt. Maar dat is off topic
antje_vip schreef:Hoe weet jij hoe de zadelboom bij Edward Gal is? Ken je hem (en zijn zadels en paarden) persoonlijk?