countrymill en tweedehands zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: countrymill en tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 23:27

Heel gaaf zadel inderdaad!

Ik heb een afspraak inmiddels, over twee weken pas helaas. Hij had het erover dat zulke bulten ook konden komen wamneer het zadel juist goed lag en ze hun spieren goed gingen gebruiken, maar vind dat onwaarschijnlijk. Hij liep hier ook niet beter onder dan vorige zadels en vorige zadels had hij dit nooit. En die lagen ook oke. Er zouden dan vocht bulten kunnen ontstaan van afvalstoffen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 06:17

Wauw, wat een b.llsh.t!! Op Bokt zijn hier al wat verschillende onderwerpen over te vinden ia Google zoeken. Ook op zadel passers websites en het is echt klinkklare onzin dat het juist goed zou zijn! En bij jou wel overduidelijk zeg... En even logisch nadenken wat je gelukkig zelf ook al doet. Ik ga weer onder mijn steentje kruipen. .... En wens je veel succes bij de firma CM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:49

finnens schreef:
Heel gaaf zadel inderdaad!

Ik heb een afspraak inmiddels, over twee weken pas helaas. Hij had het erover dat zulke bulten ook konden komen wamneer het zadel juist goed lag en ze hun spieren goed gingen gebruiken, maar vind dat onwaarschijnlijk. Hij liep hier ook niet beter onder dan vorige zadels en vorige zadels had hij dit nooit. En die lagen ook oke. Er zouden dan vocht bulten kunnen ontstaan van afvalstoffen. Heeft iemand hier ervaring mee?

De mijne had ook wel eens vocht bulten rondom de schoft. Waren idd afvalstoffen. Bulten waren behoorlijk hard maar niet pijnlijk. En verdwenen met een paar uur.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:57

@willemina
Hij weet echt wel waar hij het over heeft. Gaat z'n naam echt niet te grabbel gooien door onzin te verkondigen. Daarbij geeft hij aan dat het een mogelijkheid is.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 09:33

Ik geloof dat ook zeker wel! Maar een voorwaarde is wel dat het paard dan beter loopt onder het zadel, en dat is hier niet zo. Ook zei hij dat het dan idd snel weer weg moest zijn, bij mijn paard zat het er nog een paar dagen. dat het kan geloof ik wel aar bij mijn paard is dat het niet denk ik. Daarom gaan we er ook naar kijken over twee weken :) Vertrouw ook wel op hun kunnen anders ging ik niet terug. Ondanks de winkelservice. Helaas ging het niet meteen goed, maar kan gebeuren. Heb ook niet het meest makkelijke paard/rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:44

finnens schreef:
Ik geloof dat ook zeker wel! Maar een voorwaarde is wel dat het paard dan beter loopt onder het zadel, en dat is hier niet zo. Ook zei hij dat het dan idd snel weer weg moest zijn, bij mijn paard zat het er nog een paar dagen. dat het kan geloof ik wel aar bij mijn paard is dat het niet denk ik. Daarom gaan we er ook naar kijken over twee weken :) Vertrouw ook wel op hun kunnen anders ging ik niet terug. Ondanks de winkelservice. Helaas ging het niet meteen goed, maar kan gebeuren. Heb ook niet het meest makkelijke paard/rug.

Als een paard vast gereden is in de rug door een slecht zadel/slecht rijden. Dan gaat hij niet direct beter lopen onder een goed zadel. Daar gaat doorgaans een tijdje overheen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:03

Mijn ruin heeft het ook gehad. Op de ruggengraat waar het zadel nog dekje het paard überhaupt raakt. En dat was idd altijd na een training waarbij hij zichzelf extra had ingezet.

Deze bobbels waren enigsinds zacht en waren ook zo weer weg.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 10:12

Geen onbekend iets dus! Misschien valt het mee, maar laat het toch even checken :) ook omdat het typische is dat deze bulten vrij lang bleven zitten. (3/4 dagen). Herman en bert gaan beide kijken, dus ben benieuwd!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:47

Finnes wanneer ga jij? Ik kreeg de foto's van je paard ook van Sandra als waarschuwing ;) ik ga de 13e en vind het erg spannend. Momenteel rijd ik niet omdat 3 zadelmakers zeggen dat m'n huidige zadel meer kwaad dan goed doet.
Ook een afspraak bij Bert trouwens.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 13:39

marije1109 schreef:
Finnes wanneer ga jij? Ik kreeg de foto's van je paard ook van Sandra als waarschuwing ;) ik ga de 13e en vind het erg spannend. Momenteel rijd ik niet omdat 3 zadelmakers zeggen dat m'n huidige zadel meer kwaad dan goed doet.
Ook een afspraak bij Bert trouwens.

Sandra?? Waarschuwing? Wil je me een pb sturen, als de foto die ik hier op bokt heb gezet wordt gebruikt als waarschuwing door mensen vraag ik of die eraf gehaald kan worden. Want dat is niet het doel van mijn topic. Zoiets kan bij elke zadelmaker gebeuren en het wordt goed opgelost.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:56

Ik heb nog nooit vochtbulten gezien op een paard wat onder een nieuw zadel beter ging lopen. Waarom zouden er dan vochtbulten moeten komen? Die afvalstoffen worden toch niet naar buiten afgevoerd maar intern? Heb nog nooit zoiets gehoord.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:34

wwillemijn schreef:
@willemina
Hij weet echt wel waar hij het over heeft. Gaat z'n naam echt niet te grabbel gooien door onzin te verkondigen. Daarbij geeft hij aan dat het een mogelijkheid is.

Dan mag hij dat soort opmerkingen wel heel snel terugnemen. Wat een kul zeg...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:55

Het zou zo kunnen zijn geeft hij aan. Hij heeft jarenlange ervaring. Wie ben jij om het twijfelachtig te maken? Of ben jij ook zadelmaker met jarenlange ervaring?

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:57

Ik reageer niet snel op topics, maar wil hier toch even reageren. Ik heb nu denk ik bijna een jaar mijn nieuwe zadel, een Tribal aangemeten en gekocht bij Countrymill. Ook mijn paard had elke keer bulten na het rijden. Deze trokken dan na een uur ofzo weer weg. Ben terug geweest naar CM en ze hebben hier goed naar gekeken en ook een drukmeting gedaan. Op de plek waar de bulten kwamen, was echt totaal geen druk. Na een poosje gebruiken, kwamen de bulten niet meer. Mijn osteopaat gaf tevens aan dat dit kan gebeuren na een zadel wat er slecht opgelegen heeft. Hiermee komt de oude 'troep' naar boven en dat heeft soms wat tijd nodig. Natuurlijk is het niet bij iedereen zo en kan het ook zijn dat het niet helemaal goed ligt. Ik weet zeker dat CM dit netjes gaat oplossen!!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:02

Kan iemand dan het onderliggend mechanisme verklaren want afvalstoffen worden toch niet via vochtbulten naar buiten gedaan?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:08

Exact wat jij vertelt, Celin, had mijn ruin ook.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:10

Furrow schreef:
Kan iemand dan het onderliggend mechanisme verklaren want afvalstoffen worden toch niet via vochtbulten naar buiten gedaan?

Het word een ophoping onder de huid en daarna word het weer afgebroken in het lichaam. Dus er is geen sprake van vocht buiten het lichaam.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:44

Saaams schreef:
Furrow schreef:

Het word een ophoping onder de huid en daarna word het weer afgebroken in het lichaam. Dus er is geen sprake van vocht buiten het lichaam.

Er is inderdaad absoluut geen sprake van vocht buiten het lichaam. Het zijn dus ook geen drukplekken die open kunnen gaan. Bij mijn ruin zie je ook helemaal niks op die plek waar de bulten eerst kwamen, niks geen witte haren ofzo.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:04

Finnes wanneer ga jij, ik ben morgen eindelijk aan de beurt.

Ik heb er 3 weken niet opgegeten, hoop zo dat ik een goed zadel kan vinden.....

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:00

marije1109 schreef:
Finnes wanneer ga jij, ik ben morgen eindelijk aan de beurt.

Ik heb er 3 weken niet opgegeten, hoop zo dat ik een goed zadel kan vinden.....

En geslaagd vandaag?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:55

JAAAAAA

Super blij. Het was niet makkelijk maar bert heeft enorm z'n best gedaan.
2e hands zadel die helemaal wordt verbouwd waardoor het straks ligt als nieuw maatzadel.
Vrijdag dus de trailer weer achter de auto voor de "doorpas".

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:02

Wat fijn dat het gelukt is.!
Nog even geduld en je kunt weer lekker rijden dus.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 23:03

Wat fijn dat je geslaagd ben, super!

Ik ben donderdag weer.. hopelijk dan wel goed.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:37

Oh finnes benieuwd hoe het afloopt. Laat je het weten!

Kunnen we daarna altijd x samen rijden hihihi volgens mij woon jij vlak bij :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 16:31

Ben geslaagd. Het is een wintec isabell geworden, hij liep goed en zat lekker. Was er niet. Iemand hier die die had ingeleverd daar? Zaten witte haren onder hahah

Het consult ging fijn. Eerst kijken hoe die loopt etc. Ook kale bomen gepast, veel uitgebreider dan vorige keer. Hebben nu ook zeven zadels opgelegen. Bert vond het zadel dat ik vorige keer mee had gekregen ook niet goed liggen trouwens en had die zeker niet aangeraden..