BopjeBo schreef:Ik ben 1.78m met binnenbeenlengte van ruim een meter en een kort bovenlichaam, confectiemaat 40/42 met lengtemaat 34/36. Eigenlijk qua model net zoals Janine1990, en heb ook een Fries. M'n paard heeft een moeilijke rug (badkuipmodel) en daarom een heel scala aan zadels uitgeprobeerd afgelopen 12,5 jaar. Wintec, Hulsebos, Wow en Custom gehad. Rij nu boomloos omdat we voornamelijk alleen nog 2x per week buitenrijden en dit het beste past inmiddels, paard is met 16,5 jaar eigenlijk 'op'. Van alle zadels beviel de Custom mij het beste, was een Icon Flight 17,5" met halve wrongen. Dit model is erg geschikt voor friezen en kon een demo model kopen die perfect paste. Het zit gewoon superfijn en m'n benen passen prima zonder extra verbouwingen of verlengingen. En m'n benen liggen er superstil mee aan m'n paard. Bewaar deze nu voor m'n jonge paard voor over een paar jaar, als hij is uitgegroeid kijken of ie passend gemaakt kan worden op hem. En anders wordt het weer een nieuwe Custum. Verder zweer ik bij m'n Petrie's, heb een paar Elegances en een paar oude Anky's. Doordat ze echt goed stug zijn worden m'n benen in de goede houding gedwongen en liggen ze mooi stil. Hulsebos zat iets minder en ben absoluut niet over de service te spreken, heb heel wat ellende met dat merk gehad (Jan himself). Custom is net zo duur, service echt super en je hebt een veel grotere keuze uit modellen. Ze doen ook 2e hands, zit daar geen passend zadel tussen dan je kan een leenzadel gebruiken voor tussenliggende periode totdat het nieuwe zadel klaar is. Succes ermee!
Ik ga geen nieuw zadel kopen, heb namelijk nog wat meer wensen. Helaas is Custom tweedehands nog steeds boven mijn budget.
Grappig dat je je laarzen noemt

Heb je misschien ook foto's van je beenhouding in de verschillende zadels?
Mijn paard is trouwens niet moeilijk met zadels, was ik wel bang voor. Maar bij de zadelmaker had ik dit zadel (de Stubben) voor eventuele inruil meegenomen. Hij wilde dat ik het zadel er op legde en vond dat het perfect lag. Moest vooral niets aangepast worden.