Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
phormicola schreef:Toen ik nog reed twee vingers bovenop de neus en zonder sperriem. Vuist naast de kaak voor keelriem. Ben niet anders gewend en zou ook niet weten waarom je 'm strakker zou doen? Het bit rustig in de mond houden doe je nog altijd door correct te rijden lijkt mij.
Die zit dus best los, gewoon net strak genoeg dat hij goed blijft zitten. 't Mondje kan nog prima open. De neusriem trek ik wel strakker aan. Mijn idee was altijd dat het niet zo prettig is als zo'n neusriem gaat schuiven. Ik denk wel dat ik er 1 vinger tussen zou moeten kunnen krijgen want ik controleer altijd of het ook niet TE vast zit. Jammer genoeg was de gesp van mijn vorig hoofdstel best lang waardoor ik soms hard moest sjorren om het vast te krijgen voor het terugkeerde en 'release' gaf zeg maar. Als dat teveel moeite kostte deed ik een gaatje langer (had volgens mij met winterhaar vs geen winterhaar te maken). Ik lette er dus wel op maar niet met aantallen vingers. Gezien de lengte van die gesp moet ik op 1 vinger hebben gezeten.
).
Toen hilarisch maar eigenlijk doodsgevaarlijk.
Debbie00 schreef:Ik rij zonder neusriem. Ik heb een westernhoofdstel. Longeren doe ik met een hoofdstel met hoge neusriem. Daar doe ik 2 vingers tussen riem en neus.
En ik maar denken dat ik dat paardje aan het aftakelen was...