(Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: (Te)veel betaald voor KN zadel, blijkt achteraf uit 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:28

Nog geen antwoord gehad @anna_gail ;)
Daar wacht ze dus nog op en horen we zodra ze t weet.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:09

Ik heb vandaag geteld en er staan bij mij 8 cijfers vóór de kameraanduiding (MK of NK in het geval van TS). Bij het zadel van TS staan 7 cijfers. Dus het kan best zijn dat de codes veranderd zijn. Ook net op marktplaats gekeken, bij een KN Symphonie uit 2006. Daar staan ook 8 cijfers voor de MK... Krijg de foto niet geüpload helaas.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:39

YamaSaki schreef:
Nog geen antwoord gehad @anna_gail ;)
Daar wacht ze dus nog op en horen we zodra ze t weet.

Oke dankje.had het topic nog een keer Door gelezen maar kon niks vinden :j

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 01:53

Mijn zadel uit 2010 had ook 7 cijfers voor de kamer staan, zie foto pagina 4. Is denk ik volledig afhankelijk van het serienummer wat achter het jaartal en voor de kamermaat staat.

Volgens de nummering komt het zadel van TS volgens mij gewoon uit mei 2001, serienummer 602 met een nauwe kamer en keilkussens maat 2 en 45 = Zitmaat 17,71 inch. :)

Isab123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 12:03

Gisteren contact gehad met KN, en gisteren en vandaag met de ruitersportzaak.

Het klopt inderdaad dat het zadel uit mei 2001 komt, dit is bevestigd door KN.
De ruitersportzaak heeft mij inderdaad verteld een jong gebruikt zadel te hebben verkocht. Het zadel is ingeruild bij hun, er is maar 5 keer mee gereden. Zij kijken niet naar de leeftijd van het zadel, maar echt alleen naar de staat. Hier kan ik inkomen, het zadel is (aan de buitenkant) nog in nieuwstaat. Maar alsnog ben ik wel van mening dat zij hadden moeten vertellen dat het zadel al 15 jaar oud is, en uitleg hadden moeten geven waarom zij dit zadel wel nog dit bedrag waard vinden. Dan had ik op basis van de juiste informatie een keuze kunnen maken. En mij niet achteraf toch (wel of niet terecht) wat bekocht voelen, door achter andere informatie te komen. Dat de leeftijd van een zadel voor een winkel niet zo van toepassing is, wil niet betekenen dat dat voor de consument niet zo is, bijvoorbeeld i.v.m. de marktwaarde particulier.

Ik ben nu nog in onderhandeling met de ruitersportzaak hoe we dit voor beide partijen goed op kunnen lossen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:10

Als de oplossing je niet zint mag je je 14 dgn beroepen op terugbrengrecht

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:10

Wat balen Isab123! :(
Hopelijk kom je er uit met de ruitersportzaak, want dit was inderdaad gewoon niet netjes van ze.
Jij kan het zadel nooit voor dat geld verkopen aangezien het 15 jaar oud is.
Anders zou ik haast zeggen, gewoon terugbrengen en voor dat geld, kijken of t nieuwe model ook zo goed ligt? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:12

Jeetje, idd balen zeg!
En iemand vertelde hier in dit topic dat de staat van de boom met al die jaren toch in flexibiliteit afneemt.
Dat vind ik ook wel een goed argument om hier niet mee akkoord te gaan.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:15

Cayenne schreef:
Jeetje, idd balen zeg!
En iemand vertelde hier in dit topic dat de staat van de boom met al die jaren toch in flexibiliteit afneemt.

Daarnaast kun je hem voor +- 150 euro meer nieuw kopen bij Divoza... Dan wist ik het wel ts! Wie weet blijkt er toch een scheurtje oid in de boom te zitten en breekt de boom of iets in die richting. Het is en blijft een tweedehands zadel.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:15

Ik zou nooit 1100,- euro betalen voor een 15 jaar oud zadel. Ik zou een tweede mening vragen aan een andere zadelmaker/bedrijf naar wat zij vinden dat de waarde van het zadel is.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:17

Ik denk dat er bijna niemand is die €1100 zou betalen voor een zadel van 15 jaar oud, o.a om de boom.
Ben heel benieuwd wat de uitkomst zal worden TS, ik zou denk ik het nieuwe model passen voor dat kleine beetje meer. Die zal geen 15 jaar op de plank liggen neem k aan :)

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:17

Ik heb 2 jaar terug een kn tango ingeleverd bij de grote ruitersport zadel was 2 jaar oud en nauwelijks gebruikt denk 6 maanden. Ik kon er 750 voor krijgen nieuwprijs was voor mij 2100. Werd me duidelijk verteld dat de inkoop prijs voor hun 700 a 750 voor dit zadel was en niet meer mochten geven.
Dus je hebt echt te veel geld gegeven voor een 2dehands zadel.

Ik heb hem wel ingeleverd want kreeg hem aan de straat stenen niet verkocht.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:18

Ik weet niet hoe het juridisch ligt maar als de mogelijkheid er is, ging het zadel terug. Iets meer geld erbij en je hebt een nieuw zadel van hetzelfde merk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:49

sietske83 schreef:
Ik heb 2 jaar terug een kn tango ingeleverd bij de grote ruitersport zadel was 2 jaar oud en nauwelijks gebruikt denk 6 maanden. Ik kon er 750 voor krijgen nieuwprijs was voor mij 2100. Werd me duidelijk verteld dat de inkoop prijs voor hun 700 a 750 voor dit zadel was en niet meer mochten geven.
Dus je hebt echt te veel geld gegeven voor een 2dehands zadel.

Ik heb hem wel ingeleverd want kreeg hem aan de straat stenen niet verkocht.

De ruitersportzaak verkoopt hem dan weer voor ongeveer +20%, dat is 850-900 of zelfs meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:51

Ik vind voor het zadel van TS ongeveer 800 euro een prima prijs.
Daar zou ik op uit proberen te komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:45

Ik zou erdan een garantie op vragen,voor plotselinge problemen die toch aan de leeftijd te wijten zijn, en verder lekker gaan rijden! Dat is dus wat ik jou adviseer, en als ik de winkel zou adviseren dan zou ik zeggen: controleer het zadel, of het bij de koopster niet beschadigd is geraakt, en als dat niet het geval is, dan: zadel terug en geld terug!!!!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:17

Als het uit een winkel komt mag je het toch sowieso terugbrengen?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:22

Je hebt gewoon 14 dagen de tijd om het terug te brengen neem k aan inderdaad :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:24

Bij de beter winkels mag je met bon meestal ruilen. Dat kan ts dan ook het beste doen als ze niet tevreden is over haar aankoop. Maar ik adviseer haar dat een goed passend zadel goud waard is. Ik heb ooit een tweedehands zadel met gebruikssporen gekocht wat achteraf op internet bleek nieuw zelfs goedkoper te zijn! Maar ik heb het toch zo gelaten omdat ik weer goed kon rijden ,en echt geen zin had in gezeur en gedoe.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:34

Daar zit wat in ja, dat het je paard en jezelf goed past is het belangrijkste. Maar dan zou het wel leuk zijn als ze wat geld terug krijgt.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:43

Alleen bij koop op afstand (webwinkel ed) heb je recht op 14 dagen geld terug.
Als je het gewoon in een winkel koopt, ligt het aan de winkel welke regels zij hiervoor hanteren, zoals tegoedbon of ruilen of toch recht op geld terug...

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:55

luxje schreef:
Als je het gewoon in een winkel koopt, ligt het aan de winkel welke regels zij hiervoor hanteren, zoals tegoedbon of ruilen of toch recht op geld terug...

Klopt!!! Je hebt namelijk alle tijd gehad om het product te bekijken en te beoordelen te passen etc. (dit in tegenstelling tot koop bij een webwinkel).

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:01

Prince schreef:
luxje schreef:

Klopt!!! Je hebt namelijk alle tijd gehad om het product te bekijken en te beoordelen te passen etc. (dit in tegenstelling tot koop bij een webwinkel).

Dat zal niet waar.
Je hebt gewoon recht als consument en je kan je hierop ook beroepen.
En als een medewerker voet bij stuk houdt dan geef je aam de manager te willen spreken. Als je dan het recht vd consument noemt moet je eens kijken hoe snel je je geld terug hebt.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consu ... k-product/

Ts, aan deze link heb je wel iets denk ik

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:08

Terug gaan en onderhandelen is een goed plan in deze.
En even goed rijden en je afvragen hoe rijd het? Wil ik het houden? Wat wil ik ervoor betalen?

Tussen de 350 en 600 worden ze kennelijk aangeboden.

Als ik een winkel had en een klant voelt zich belazerd, hoop ik dat ie terug komt met zijn verhaal.
Want als je voor 1100 Euro niet blij bent kom je dus nooit meer terug....en je raad niemand onze winkel meer aan.
Zaak dat je allebei tevreden bent en een goede koop hebt gedaan.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:13

Lienek schreef:
Cayenne schreef:
Jeetje, idd balen zeg!

Daarnaast kun je hem voor +- 150 euro meer nieuw kopen bij Divoza... Dan wist ik het wel ts! Wie weet blijkt er toch een scheurtje oid in de boom te zitten en breekt de boom of iets in die richting. Het is en blijft een tweedehands zadel.

Waarbij nieuw dus dezelfde "nieuw" is als het zadel van TS.
Wellicht niet uit 2001, maar uit 2007 liggen ze daar wel als zijnde nieuw op de plank. Ze houden niet voor niks uitverkoop van dat type ;)
Ik heb me daar vrij recent nog over verbaasd. En daar zeggen ze niet te weten dat het serienummer met het bouwjaar begint, dus als je dat zelf niet weet, kom je ook met een ouder zadel thuis, dat lang in de voorraad gelegen heeft, maar waarvan je dan de eerste eigenaar bent