bulck schreef:En als je dan kijkt naar bvb de wereldtop, Isabelle Werth, die rijdt simpel rond op een wintec

, en dat sinds ik me dressuur herinner met haar. Dus is het niet allemaal wat hype? Ik ken mensen die amper hun nieuwe zadel hebben, en er start een nieuwe hype, en hop het wordt een nieuwe. En daardoor gaan die prijzen de lucht in vrees ik.
Dus Isabelle is in haar eentje de hele wereldttop?
Al deel ik je mening dat zij voor mij ook wel dé dressuuramazone is hoor

Maar niet iedereen rijdt op een Wintec GP en mijn paard zou onder een Wintec helaas zelfs geen Z lopen. Waarom weet ik niet, maar hij loopt er van geen kant onder.
Ook eens dat sommige mensen nieuwe zadelmerken als hype zien en ook ik heb op een stal gestaan waar de Customs, Luc Childerics en MSFC's elkaar binnen een tijdsbestek van 4 jaar afwisselden. Dat ik dacht: maar vorige maand was dat andere merk nog jouw ultieme droom en moest iedereen dat kopen?
En ik krijg de kriebels van een hoop ruiters/amazones die in een stoelzit op hun paard hangen in 1 of ander nieuw merk waarbij we blijkbaar gestopt zijn met in balans en met schouder/heup/hak op 1 lijn zitten.
Maar puur voor mezelf sprekend: ik heb een hoop op dit paard geprobeerd. Passier, Euroriding, Wintec, enz. Met een oude KN Symphonie kwamen we nog het fijnst weg en daar zat ik prima op. Had ik er nooit wat anders op gelegd, dan had ik nooit het verschil geweten en gewoon gedacht dat er weinig rek meer in het paard zat. Voor ons is het verschil tussen dat zadel en Erreplus (maar ook Prestige, al zat ik daar zelf minder op) echt heel erg groot. Voor mij groot genoeg de financiële afweging te maken. Ja, 3400 euro is een heleboel geld, eens. Maar daar krijg ik ook echt wel meer rijplezier voor terug.
Hoe dat voor een ander is kan ik niet zeggen. Sommigen zullen wellicht wel voor Erreplus gaan als zijnde een hype (alhoewel ik t merk niet echt kende toen het op mijn paard werd gelegd, dus zo mega vind ik de marketing dan ook weer niet, itt Custom). Als ik hier het topic zo zie, zoals bijv Capriootje, die heeft ook meerdere zadels geprobeerd en had op Erreplus het beste gevoel. En zoals ik al eerder zei: er zullen zeker ook combinaties zijn voor wie Erreplus helemaal niks is.
Maar om het nou direct af te doen als hype, dat vind ik te kort door de bocht. (dit trouwens niet op Bulck als reactie maar op meerdere posts. Lijkt anders zo doordat ik dat stukje over Isabelle quote)