idefix4 schreef:Jaa, bruin.... cognac... Mijn dochter wil het ook graag. Ik laat zadels maken in Engeland. Ik krijg die kleuren ook geleverd en ik maak zelf tuigen, dus setjes... tja, laat ik zeggen: Geen probleem!
Bruin is meestal minder gevoelig voor slijtage dan zwart. De kleur zit namelijk dichter bij de originele kleur. Zo is het me uitgelegd door een leerlooier in Engeland. Zwart is gevoeliger, maar de mode wil dat iedereen zwart heeft. Ik zit dicht bij het vuur. Ik maak nu een bruin zadel voor mijn opleiding en ik zie prachtig spul langs komen. Bij de looier is bruin even duur als zwart. Daarom zijn bij mij bruine zadels dezelfde prijs als zwart. Alleen lak en diamantjes maken het duurder. En ik heb weer een zwak voor hertenleer. Dat zit formidabel zacht en het geeft enorm veel grip. Ik heb een dressuurzadel zo en een springzadel. Geweldig! Helaas voor mij handelswaar...Maar eens in de 2 weken geniet ik van dat springzadeltje. Wat geweldig. Zelfs een kruk als ik kan er mee springen!
Zo lang ie er nog is...
Ik wil een zwarte hebben voor mijn hit en deze is helaas bruin.
Ik vind op een donkerbruine als de mijne zwart mooier.
Je schrijft Hertenleer maar is dat niet enorm slijtage gevoelig?