Ligt dit zadel goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:56

Hij lijkt mij te groot, van een foto kan je eigenlijk niet bepalen of een zadel goed ligt of niet. Ik zou even de zadelmaker erbij laten komen.

claudiadvx

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 01:25

Ik ga mee met alle bovenstaande adviezen! Laat er een goede zadelkenner bij komen die ook nu nog in het vak zit!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 03:50

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 05:54

Ts, welke omgeving woon je? Er zijn vast bokkers in jouw omgeving die een zadelpasser kennen.

verder zou ik hem veel hooi geven en wat slobber geven. Mijn paard wordt liever te dun dan te dik( wel gewoon nagekeken en onderzocht, maar volgens mij heeft ie 5 lintwormen ofzo). En van t winter is hij flink afgevallen. Hebben hem onbeperkt hooi gegeven, 0,5 schep brok per dag en 1 schep slobber per dag. Ik zag m breder worden, en heb toen veel met hem gewandeld.
Nu ziet ie er top uit en neigt ie zelfs naar te rond.

Verdiep je eens in seniorvoer als speedibeet of slobber. Op de site van pavo staat daar vast genoeg info op!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:41

Als ik even een tip mag geven mbt het aankomen in gewicht van je paardje: Pavo 18+ in combinatie met iedere dag een bak slobber (ook van Pavo) werkte voor mijn merrie van een jaar of 20 super.
Aankomen duurt inderdaad een hele tijd, maar je paard ziet er in ieder geval al een heel stuk beter uit dan op de eerste foto's! :) Beter langzaamaan dan in een korte tijd veel te veel en dat hij er dan hoefbevangen bijstaat of iets dergelijks.

(Ik vind het zadel overigens ook niet goed liggen, om even je originele vraag te beantwoorden.)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:49

Ziet er groot uit! Altijd lastig te zien van een foto.. Even met je hand voelen of het zadel goed achter het schouderblad ligt en vervolgens achter of hij achter de 18e wervel ligt als het zadel daarachter ligt is hij zeker te lang. (Ribbenkast naar boven volgen dan voel je waar die 18e wervel zit)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:50

En zoals de rest zegt verstandig om een zadelpasser te laten komen :) succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:45

Jaaaa, jij hebt echt overal een weerwoord op ts, snap eigenlijk niet zo goed wat je met dit topic wil bereiken, het is duidelijk dat je alleen je eigen kop volgt en elke keer als er een tip gegeven word dan is het ineens zo. Je hebt een aardige grote duim gezien al je berichten hier. Pony ziet er beter uit, dat staat vast maar zorg er verder voor dat het ook goed blijft gaan. Vertrouw op mensen die het goed met je voor hebben en geloof ze ook ipv alles weg te wuiven.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:59

bigone schreef:
Jaaaa, jij hebt echt overal een weerwoord op ts, snap eigenlijk niet zo goed wat je met dit topic wil bereiken, het is duidelijk dat je alleen je eigen kop volgt en elke keer als er een tip gegeven word dan is het ineens zo. Je hebt een aardige grote duim gezien al je berichten hier. Pony ziet er beter uit, dat staat vast maar zorg er verder voor dat het ook goed blijft gaan. Vertrouw op mensen die het goed met je voor hebben en geloof ze ook ipv alles weg te wuiven.

Hier sluit ik mij bij aan.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:38

Ess_Ramona schreef:
bigone schreef:

Hier sluit ik mij bij aan.

Ik ook, beetje apart verhaal. de ene keer heb je je paard half jaar of langer dan ineens 4 maanden of je heb een zadel 2e hands nieuw gekocht maar de vorige eigenaar gebruikte het ook al voor het paard? Ik hoop voor je dat je paard opknapt en dat hij het verder goed heeft bij jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:20

Ik sluit me er ook bij aan...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:26

Het zadel is natuurlijk veel te groot. TS, raar verhaal vertel je maar ik hoop dat je een goed, passend zadel vindt voor je paard. Ik neem aan dat je begrepen hebt dat je hier absoluut niet mee moet gaan rijden.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:11

XGabyvkeulen schreef:
Die meneer die weer precies wat voor zadel op wat voor paard moet liggen. Hij is een echte zadelpasser geweest maar omdat hij nu naar Egypte en Spanje moet niet meer

Waarom vraag je het hier dan nog als die meneer dan toch een expert is?

Verder eens met bovenstaande reacties. Ik heb al zeker 3x een ander verhaal gelezen in 1 topic.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:16

En precies om de reacties van TS en de verschillende topics heb ik besloten verder geen adviezen of hulp meer aan te bieden, want het wordt toch weg gewuifd etc. Jammer.

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:14

Het zadel past perfect, ook kan je er op rijden. Bedankt voor de adviezen vandaag zijn er al mensen bij gekomen. Ook wordt zijn mest onderzocht

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:15

Niet te begrijpen :n TS, je ziet toch hopelijk zelf ook wel dat dit zadel niet past?
Laatst bijgewerkt door __elise__ op 29-06-15 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:15

ben je nu serieus??????? hoe kan je op dit zadel op dit paard gaan rijden?? Arm eestje! geen enkel paard verdient zo iets

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:17

Dankje wel.... Da is erbij geweest niets aan de hand....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:18

een DA is GEEN zadelpasser. hoevaak ga je nog je verhaal veranderen op een manier die niet klopt?

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:19

Ook een zadel maker zoals ik al beschreef.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:20

je veranderd je verhaal nog zo vaak als je wilt, maar je maakt mij niet wijs dat dat zadel past

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:21

Ik vraag me af hoevaak je je verhaal nog gaat veranderen....

En daar komt bij als je zeker weet dat hij past waarom vraag je hier dan.
Laatst bijgewerkt door Maliboe op 29-06-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:22

Dan niet, er is iemand met verstand bij geweest... Op een foto is het niet te zien. Kan zeggen dat het paard hier slecht is maar het gaat super

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:22

Ik zeg toch dat er mensen bij geweest zijn

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:23

ja de buurman is hier ook eens naar mijn paard komen kijken , dan zijn er ook mensen bij geweest.

Hoe oud ben je TS?