Vivary Saddles & Buttler zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Re: Vivary Saddles & Buttler zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:19

Bestfit, ik kan alleen maar hopen dat je dit werk nog erg lang kan blijven doen zodat ik zeker ben van een passend zadel op mijn paard. Ik zou niet weten bij wie ik anders te rade zou moeten gaan.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:32

Ook wij hebben alle mails met aanbod om de zaak geheel gratis op telossen nog liggen. Voor die mensen die het interesseert kunnen deze het gehele verhaal in zien. En zelf beoordelen wie en wat er fout is gegaan. Probleem is dat er dikwijls personen op het toneel verscheinen die mensen gaan beinvloeden en er baat bij hebben om zaak anders uit teleggen dan wat er echt is. Op zo een moment staat je als zadelmaker bij voorbaat 2_ 0 achter. Dan kan je geen goed meer doen. Dan is het beter om afscheid van elkaar te nemen. Maar waarom dan toch in het openbaar negstief blijven doen.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:12

En we gaan weer in de verdediging. Jullie lossen niets op. Zeker niet gratis. Alles wat je nu schrijft klopt al niet. Beetje bruggen, ik kon mijn hand onderdoor het zadel steken... mijn paard had schuurplekken op zijn rug. Door wat zou dat komen anders dan het zadel?! Ik heb voorgesteld of jullie de zadels terug wilde nemen voor een veel lager bedrag dan de aankoop prijs. Dit wilde je niet. Dat is toch vreemd, want hiermee wat het hele probleem opgelost.

Ik hoop dat mensen na het lezen van jullie reacties al bedenkingen gaan krijgen.

Nee, ik zal nooit positief over jullie praten. Ik hoop dat ik mensen kan behoeden voor het maken van dezelfde fout als ik.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:25

Pipodipo schreef:
Bestfit, ik kan alleen maar hopen dat je dit werk nog erg lang kan blijven doen zodat ik zeker ben van een passend zadel op mijn paard. Ik zou niet weten bij wie ik anders te rade zou moeten gaan.

Ik kan me hier alleen maar volledig bij aansluiten. Niets dan positieve ervaringen met Hans en Ans, niks is te gek, alles kan. Gelukkig zijn dat ook de geluiden die ik om me heen hoor van de vele Vivary zadel bezitters die ik ken!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:05

Dus wanneer mijn paard een drukplek heeft op zijn rug en ik krijg deze reactie:

Omdat het paard onderdoor het zadel beweegt ( andere zeggen dat het zadel beweegt maar dat is alleen als zadel niet stil ligt , te ruim op het paard ligt, en of als de ruiter veel beweegt of tegen de beweging van het paard in gaat) zal er altijd een bepaalde schuring zijn. Zadel en huid gaan niet met de zelfde beweging mee.
Dit in combinatie met de druk van het ruiter gewicht achter in het zadel, een paard wat veel beweegt, een ruiter welke zwaar moet inwerken om de loop er in te houden, een gevoelige tere huid welke ook nog zacht wordt van het zweten .
Het probleem van een ernstige door schuur plek is geboren.

Korter rijden, los werken aan de longe en ook uitstappen zonder ruiter gewicht op de rug.
Minder doorzitten.
Opletten dat paard niet teveel met spanning en een hole rug loopt want dat geeft extra druk achter onder zadel.
Rijden aanpassen naar specifiek probleem van het paard.

Een paard krijgt van een goed passend zadel geen schuur- of drukplek!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:07

Voor alle duidelijkheid. Vivary is een goed zadel als het past voor je paard. Maar als je problemen hebt zijn ze niet zo bereidwillig en vriendelijk. Dus nu maar hopen dat jullie geen zadel-problemen krijgen en zo tevreden blijven.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:14

nickynicole schreef:
Voor alle duidelijkheid. Vivary is een goed zadel als het past voor je paard. Maar als je problemen hebt zijn ze niet zo bereidwillig en vriendelijk. Dus nu maar hopen dat jullie geen zadel-problemen krijgen en zo tevreden blijven.

Het is precies dit .
Een boek volaan excuses waarom er een probleem is met het zadel
Nee het is nooit het zadel
Het is altijd het paard of de ruiter
Het idee achter deze zadels is top
De uitvoering helaas minder

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:00

nickynicole schreef:
En we gaan weer in de verdediging. Jullie lossen niets op. Zeker niet gratis. Alles wat je nu schrijft klopt al niet. Beetje bruggen, ik kon mijn hand onderdoor het zadel steken... mijn paard had schuurplekken op zijn rug. Door wat zou dat komen anders dan het zadel?! Ik heb voorgesteld of jullie de zadels terug wilde nemen voor een veel lager bedrag dan de aankoop prijs. Dit wilde je niet. Dat is toch vreemd, want hiermee wat het hele probleem opgelost.

Ik hoop dat mensen na het lezen van jullie reacties al bedenkingen gaan krijgen.

Nee, ik zal nooit positief over jullie praten. Ik hoop dat ik mensen kan behoeden voor het maken van dezelfde fout als ik.

Technische zadel problemen kunnen alleen opgelost worden door zadels aan te passen te vermaken. Als het geen zadel probleem is kan de zadelmaker het ook niet oplossen. Alleen als we het zadel probleem niet kunnen oplossen komt pas terug kopen aan de orde. Als zadelmaker niet de kans krijgt zadel probleem op te lossen is dst keus van de zadel eigenaar. Zadelmaker moet zadel helemaal niet terug kopen dat is geen recht wat je op kan eisen. Als hij dat wil doen is dat een gunst en die moet je verdienen.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:09

Zinzi_jewel schreef:
nickynicole schreef:

Het is precies dit .
Een boek volaan excuses waarom er een probleem is met het zadel
Nee het is nooit het zadel
Het is altijd het paard of de ruiter
Het idee achter deze zadels is top
De uitvoering helaas minder

Deze dame maakt het wel wat bont. Zij was een tevreden Vivary gebruiker. Er is nooit enig probleem geweest met het zadel of onze service. Maar daar kwam een abrupt einde aan toen we ontdekte dat ze het zadel via internet tekoop aanbod. ,als zadel jouw eigendom is mag dat. Maar als zadel nog niet volledig betaald is als er nog termijn van de koopprijs betaald aan ons betaald moeten worden mag dit zonder overleg en stiekem niet. Dan grijpen we in en ontbinden we de koopovereenkomst en het zadel wordt dan weer ons eigendom. Snap niet wat nut is zich met deze discusie te gaan bemoeien.

bestfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:27

nickynicole schreef:

Af en toen kom je gecombineerde problemen bij paard en zadel tegen.in dit geval hadden we een paard waarbij er er een groot verschil was tussen de passing en ligging van het zadel in onbelaste toestand en in belaste toestand aan gesingeld en met ruitergewicht. Als je zadel dan beoordeeld in onbelaste toestand voldoet de passing misschien niet aan de standaard normen zo je die op internet vindt. Maar paard en zadel worden niet gebruikt als paard stilstaat en zonder gewicht. Passing en ligging zadel kan geheel anders zijn als paard beweegt en zadel belast wordt. Want deze situate een belast zadel en bewegend paard dat bij normaal gebruikt de minste hinder van het zadel ondervindt is het doel van elke zadelmaker met oog voor het welzijn van het paard.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:16

Het zadel is gewoon volledig aan jullie betaald .

Als ik zeg dat t zadel knijpt voor en imo t kopijzer wat breder moet
En ik krijg als antwoordt
Maak je niet druk
Vet wijkt wel
Ben ik er klaar mee
Genoeg gedoe gehad.

Dus verkocht met wat verlies en betaald aan jullie .

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 04:01

Ruiters kunnen wel degelijk zorgen voor schuurplekken. Het fenomeen werd al aangehaald; bewoord- als ruiter veel doorzit of moet inwerken om paard aan de gang te houden- ofwel; Duwende zit. Ik ben geen expert, en zeker geen zadel-kenner, echter ben ik wel een ruiter die een Duwende zit heeft (gehad) en heb tal van leerlingen hetzelfde zien doen. Ja, het zadel lijkt dan te knijpen, ja, het paard loopt strakker en lijkt teneerste vanuit schouder belemmerd te worden, en hoe dan ook met een holle rug en schoft te willen lopen..zie hier alsof zadel brugt en gaat steunen op voor en achter. Gaat ruiter ook paard 'actief van achteruit' willen rijden daarbovenop gaat zelfs het zadel achterin soms van links naar rechts stuwen..net als t paard dat die activiteit en verkeerde opspanning probeert te verwerken door in 't achterbeen meer te strekken in gewrichten> naar achter toe.. Om met die beweging de energie die er in gestopt wordt om te zetten; te gaan stuwen. Braaaaf paard, helaas geen functionele training.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 04:14

Verder vind ik het delen van negatieve als positieve ervaringen met wie of wat dan ook zeer kostbaar, echter is het continu opnieuw negatief en eenzijdig een ondernemer zo in herhaaldelijk slecht daglicht zetten onnodig en oneerlijk. Negatieve ervaring delen en laten weten hoe wat waarom is rechtvaardig, maar geef ruimte aan de eigen rol hierin en laat het bij vermelden van je ervaring. Ookal is die negatief voor jouw gevoel; dat zegt niets over (on)kundigheid van Hans en Ans / bbestft.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:00

Wat ik me afvraag hoe is de animo voor Vivary zadels over het algemeen?
Kennis van me heeft al langere tijd een zgan Vivary zadel te koop voor een schappelijke prijs maar nog steeds niet verkocht.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:56

Ik had er twee jaar geleden belang bij.
Maar toch hoor ik van eerste rang (dus kopers) dat ze nog liever voor een kent n masters gaan. Alleen al om de service

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:10

Hier ook een tevreden Vivary gebruiker!
Goede, fijne service en er werd goed gekeken naar mijn paard (en mij) bij het passen.
Begin positieve verandering aan mijn paard te zien, maar ook te voelen met rijden. Zit er zelf ook een stuk beter en zekerder op :j

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:42

Mocht er nog iemand interesse hebben in een zgan Vivary zadel pb me maar dan stuur ik de gegevens van mijn kennis door.

Afbeelding

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:59

muiszje schreef:
Verder vind ik het delen van negatieve als positieve ervaringen met wie of wat dan ook zeer kostbaar, echter is het continu opnieuw negatief en eenzijdig een ondernemer zo in herhaaldelijk slecht daglicht zetten onnodig en oneerlijk. Negatieve ervaring delen en laten weten hoe wat waarom is rechtvaardig, maar geef ruimte aan de eigen rol hierin en laat het bij vermelden van je ervaring. Ookal is die negatief voor jouw gevoel; dat zegt niets over (on)kundigheid van Hans en Ans / bbestft.

Ik denk niet dat jij weet waar je het over hebt. Wat deze mensen doen kan het daglicht niet verdragen. Hoe zij tekeer gaan aan de telefoon is meer dan onredelijk. Het feit dat meerdere consumenten een rechtszaak willen aanspannen zegt mij genoeg. Ik ken binnen Zeeland meerdere mensen met precies dezelfde ervaringen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:56

nickynicole schreef:
muiszje schreef:

Ik denk niet dat jij weet waar je het over hebt. Wat deze mensen doen kan het daglicht niet verdragen. Hoe zij tekeer gaan aan de telefoon is meer dan onredelijk. Het feit dat meerdere consumenten een rechtszaak willen aanspannen zegt mij genoeg. Ik ken binnen Zeeland meerdere mensen met precies dezelfde ervaringen.

Ik heb circa 10 jaar geleden al exact dezelfde ervaring gehad met deze zadelprutser. Als hij kan verkopen, top vent. Maar als er dan kritische vragen en opmerkingen komen over het afgeleverde product, dan krijg je de wind van voren op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zowel telefonisch als schriftelijk.

Ook toen al kreeg ik een hele verhandeling toegestuurd die er samengevat op neerkomt dat hij onaantastbaar is zijn kennis en kunde en ik maar een prutser van een amateurruiter die niet kon rijden en totaal verkeerde trainingsmethoden had*. Na dat epistel heb ik het gelijk bij mijn juridisch adviseur neergelegd, en die heeft inderdaad meermaals de “communicatieve kwaliteiten” van deze man aan de telefoon mogen ervaren.

Het meest verbazingwekkende vind ik nog wel dat het bedrijf, ondanks deze praktijken, nog steeds bestaat.

*Met die mening had ik ook nog wel kunnen leven, maar dan had hij mij geen zadel moeten verkopen.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:45

Je bent de zoveelste die dezelfde ervaring heeft.. Fijn dat je het openbaar wilt delen anders denken ze nog dat ik gek ben 8)7

Ik zal maar zwijgen over alle privé berichten die ik ontvang via alle kanalen met vragen over mijn ervaring en de bijbehorende correspondentie.

Mocht er iemand behoefte hebben, ik kan mijn mening prima onderbouwen met bewaarde correspondentie. Als ik maar een paar mensen kan behoeden voor Hans dan is het mij dit zeker waard.

Roodvos schreef:
nickynicole schreef:

Ik heb circa 10 jaar geleden al exact dezelfde ervaring gehad met deze zadelprutser. Als hij kan verkopen, top vent. Maar als er dan kritische vragen en opmerkingen komen over het afgeleverde product, dan krijg je de wind van voren op een manier waar de honden geen brood van lusten. Zowel telefonisch als schriftelijk.

Ook toen al kreeg ik een hele verhandeling toegestuurd die er samengevat op neerkomt dat hij onaantastbaar is zijn kennis en kunde en ik maar een prutser van een amateurruiter die niet kon rijden en totaal verkeerde trainingsmethoden had*. Na dat epistel heb ik het gelijk bij mijn juridisch adviseur neergelegd, en die heeft inderdaad meermaals de “communicatieve kwaliteiten” van deze man aan de telefoon mogen ervaren.

Het meest verbazingwekkende vind ik nog wel dat het bedrijf, ondanks deze praktijken, nog steeds bestaat.

*Met die mening had ik ook nog wel kunnen leven, maar dan had hij mij geen zadel moeten verkopen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:14

Ik heb 2 vivaryzadels. 2e hands gekocht en had een goede zadelmaker die verstand van dit merk had. Echter is de samenwerking gestopt en zoek nu dus een nieuwe zadelmaker die dit merk kent.

Weten jullie iemand? Mag uit heel Nederland komen, als hij of zij maar echt goed is en mee te communiceren valt. (Zelf geen ervaring met vivary eigenaar, heb de zadels particulier 2e hands gekocht. Zadels ben ik wel weg van!)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:42

Waarom niet gewoon Hans en Ans van Vivary vragen dan? Zij komen ook door heel Nederland!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:48

Vanwege de communicatie.
Twijfel wel, eigen ervaring is de beste.

Maar hoop iemand te vinden waar meer positieve ervaringen mee zijn dan negatieve of gelijk.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:57

Hm ok, mijn ervaring het hen is heel goed, geen enkel probleem met de communicatie hoor, ik ken ze ook echt al jaren. Je zou het allicht eens kunnen proberen en dan afgaan op je eigen ervaring!

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:36

ik heb ook alleen maar goeie ervaringen met hen zelf, en volgens mij zijn er geen andere zadelmakers die dit zadel verkopen. het is natuurlijk wel gewoon een wol gevuld zadel dus voor nakijken/opvullen zou het niet een groot probleem moeten zijn om daar iemand anders voor te laten komen. denk wel, de negatieve verhalen komen vaak eerder uit dan de positieve.