Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Een sterke aanrader, eventueel wil ik je wel een naam per pb doorgeven als je interesse hebt. Ikzelf heb een cat. C pony, daar ligt nu een passend bitje in. Deze is slechts 10cm breed en 1 cm dik, dit omdat hij verder geen ruimte heeft voor een dikker bit tussen de tong en het verhemelte!! Verder loopt & schuimt hij heel fijn nu, door het passende bit. LdJ schreef:Nog niemand hier heeft het over een bit-fitter gehad, dat verbaasd mij! Juist op een jong dier mag je zuinig zijn. Daar ben je ook duidelijk naar opzoek TS. De kapotte mondhoeken die je aangeeft, geven aan dat het bit niet goed ligt in de mond!! Laat een bekwaam bit-fitter eens komen passenEen sterke aanrader, eventueel wil ik je wel een naam per pb doorgeven als je interesse hebt. Ikzelf heb een cat. C pony, daar ligt nu een passend bitje in. Deze is slechts 10cm breed en 1 cm dik, dit omdat hij verder geen ruimte heeft voor een dikker bit tussen de tong en het verhemelte!! Verder loopt & schuimt hij heel fijn nu, door het passende bit.
Succes! Ik hoop dat je iets doet met deze tip, gezien je er al veel tijd & geld aan uitgegeven hebt volgens mij.
Ps. Ik heb ook een aantal jonge pony's/paarden aangereden, maar geen één heeft een kapotte mond gehad. Dit heeft ook niets met eelt (???) te maken..
annebe schreef:Sealtex, zeempje, leerbit is allemaal te ruw!
Als een ongebroken niet help, zou je ook nog kunnen kijken naar zo'n micklem hoofdstel (of heb je die al?)
LdJ schreef:Nog niemand hier heeft het over een bit-fitter gehad, dat verbaasd mij! Juist op een jong dier mag je zuinig zijn. Daar ben je ook duidelijk naar opzoek TS. De kapotte mondhoeken die je aangeeft, geven aan dat het bit niet goed ligt in de mond!! Laat een bekwaam bit-fitter eens komen passenEen sterke aanrader, eventueel wil ik je wel een naam per pb doorgeven als je interesse hebt. Ikzelf heb een cat. C pony, daar ligt nu een passend bitje in. Deze is slechts 10cm breed en 1 cm dik, dit omdat hij verder geen ruimte heeft voor een dikker bit tussen de tong en het verhemelte!! Verder loopt & schuimt hij heel fijn nu, door het passende bit.
Succes! Ik hoop dat je iets doet met deze tip, gezien je er al veel tijd & geld aan uitgegeven hebt volgens mij.
Ps. Ik heb ook een aantal jonge pony's/paarden aangereden, maar geen één heeft een kapotte mond gehad. Dit heeft ook niets met eelt (???) te maken..
annebe schreef:Sealtex, zeempje, leerbit is allemaal te ruw!
Als een ongebroken niet help, zou je ook nog kunnen kijken naar zo'n micklem hoofdstel (of heb je die al?)