Geryon schreef:Lol, ik ook![]()
(nja een justadjust dan
)
die van mij is veeeeeel mooier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dorientjuh schreef:Geryon schreef:Lol, ik ook![]()
(nja een justadjust dan
)
Mag ik vragen waarom je dit zadel te koop hebt staan? Wat beviel er niet aan?
Geryon schreef:nienke07 schreef:
Bij een boomloos zadel is nooit sprake van drukverdeling. Wel van drukpuntvermindering. Daar waar bij een paard met holle rug een boomzadel drukpunten zal veroorzaken aan voor en achterkant (waar het gewicht zich op twee punten in je paard 'boort' omdat het zadel in het midden zweeft) zullen de meeste boomzadels zich wat voegen naar de holling van de rug van je paard, zodat dit soort bridge-drukpunten vermeden worden. Uiteindelijk zal het toch een kwestie van proberen zijn. Gelukkig kan dit bij de meeste boomloze zadelverkopers![]()
Bij drukpuntvermindering MOET er toch wel sprake zijn van drukverdeling?De druk wordt immers zo verdeelt dat de drukpunten minder worden.
moonfish13 schreef:Ik heb een tweedehands gekocht, viel reuze mee.
moonfish13 schreef:Snap ik Geryon, maar je hebt ook zadels van 1000 euro plus, dan is Barefoot wel een andere prijsklasse.
Maar als je het hebt over een zadel vind ik 500 euro zeker niet teveel voor een zadel zo goed als nieuw met lamsvel seatsaver. Zeker als je dan net als ik nog een zadel verkoopt.
Blijft veel geld een zadel, maar ik ben al blij dat ik voor dit geld kon slagen..
Geryon schreef:Kwetal, je doet alsof je alleen over drukverdeling kunt praten als die druk gelijkmatig wordt verdeeld over de oppervlakte. Dat hoeft toch niet? In mijn ogen is er sprake van drukverdeling als het gewicht van de ruiter over een groter oppervlak wordt verdeeld dan alleen dat waar de ruiter op leunt. Hoe groter het oppervlak waar het gewicht op leunt, hoe minder druk per vierkante centimeter en hoe beter de (of hoe meer/groter) drukverdeling.
In mijn ogen kan je dus ook spreken van drukverdeling bij een goed boomloos zadel.
Geryon schreef:Kwetal, je doet alsof je alleen over drukverdeling kunt praten als die druk gelijkmatig wordt verdeeld over de oppervlakte. Dat hoeft toch niet? In mijn ogen is er sprake van drukverdeling als het gewicht van de ruiter over een groter oppervlak wordt verdeeld dan alleen dat waar de ruiter op leunt. Hoe groter het oppervlak waar het gewicht op leunt, hoe minder druk per vierkante centimeter en hoe beter de (of hoe meer/groter) drukverdeling.
In mijn ogen kan je dus ook spreken van drukverdeling bij een goed boomloos zadel.