Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nombrado schreef:Je kan het beste op zoek gaan naar een zadel waar de 1 e singelstoot niet uit de voorzijde komt (bij de voorkant boom) wat de ontwikkeling van de schoftspier belemmerd. singelstoten vanuit het midden of achter het kop ijzer voorkomen dat je paard belemmerd wordt in de schouder en schoftspierontwikkeling.
). Woestein schreef:Je paard knapt goed op TS!
Ons paard heeft ook een moeilijke rug (Fries, korte weke rug, wel schoft, rond geribt) en weet wat een ellende het is om voor een leuke prijs een passend zadel te vinden.
Er ligt nu een Kent & Masters dressuur cob op en die paste het beste in de prijsklasse (1050,-) die we hadden, (en je kan er op rijden of niet..).
Plus dat hij nog beleerd moest worden en we niet gelijk 2000,- of meer uit wilde en konden uitgeven aan een maatzadel.
Ben benieuwd welk zadel het wordt!
Zag een interessant stukje voorbij komen... sorry dat ik daar even op reageer.. en een vraag bij stelt![]()
nombrado schreef:Je kan het beste op zoek gaan naar een zadel waar de 1 e singelstoot niet uit de voorzijde komt (bij de voorkant boom) wat de ontwikkeling van de schoftspier belemmerd. singelstoten vanuit het midden of achter het kop ijzer voorkomen dat je paard belemmerd wordt in de schouder en schoftspierontwikkeling.
De zadelmaker/passer/vuller.. had tegen mij gezegd dat de voorsingel zou voorkomen dat het zadel (ivm met zijn bouw) naar voren zou schuiven.
Nu viel het mij laatst op (na 1e behandeling osteo en haar vraag of mijn zadel wel goed lag.. had weinig bespiering bij het zadel gebied en met name ook schoft) dat indien het zadel los ligt hij overal netjes aansluit zonder druk plekken.
Indien ik hem aan singelt dan voel ik meer druk op de schoft.
Paard heeft ondertussen nu 3 weken vakantie (was zelf op vakantie) gehad en is een week daarna voor de 2e keer door de osteo behandeld.
Dit is bijna 2 weken geleden en ben hem nu rustig aan het oppakken (lange teugel werk (zeer basis) en wat longe werk) en het idee is om 1 deze dagen hem onder het zadel ook weer rustig te gaan trainen.
Hij zit algemeen wat arm in de bespiering en er moesten wat kilotjes bij.
Nu heb ik dus een Kent & Masters zadel bij welke je de singel kan veranderen van plaats.
Is dat in mijn geval dan ook aan te raden?
Woestein schreef:Nu heb ik dus een Kent & Masters zadel bij welke je de singel kan veranderen van plaats.
Is dat in mijn geval dan ook aan te raden?
Sommer is een duits merk en de zadels hebben een gepatenteerde thermoplastiche zadelboom die onbeperkt verstelbaar is. Alle modellen van Sommer zijn voorzien van een meervoudig verstelbaar kopijzer dat altijd in de kamerbreedte aan te passen is ( van maat 28-38). Deze zadels zijn van topkwaliteit leer en diverse modellen zijn in verschillende kleuren en maten te verkrijgen. De aanpasbare boom maakt dit zadel ideaal voor onder andere jonge paarden die nog veel veranderen. De diversiteit in modellen maakt dit zadel bereikbaar voor ieders budget. Kijk voor meer informatie op: www.sattelmacher.com 
mamendt schreef:Kentaur..ideaal voor rondgeribte paarden! Prijs kwaliteit verhouding is prima.. Zijn zeer korte zadels ( 48 cm)!
Robijntjah schreef:Kentaurs zijn alleen niet kort maar juist zeer lang![]()
Anders had ik de mijne wel gehouden...