zadel voor vrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: zadel voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:45

Is een paard breed maar met een warmbloed bouw en schoft dan kom je nog een heel eind door er bovenop te bouwen. Bij een echte zware koudbloed kun je dat ook nog eens vergeten ivm naar de zijkant schuiven. Daar moet het zadel echt dicht aan het paard blijven.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:11

hwn schreef:
Ninx schreef:
Ik rijd met een Heather Moffet.... Zeerrrrr aangenaam!

Waar heb je die vandaan, en heb je daar meerdere types in? Heb die onlangs ook gezien op een site, maar weet niet meer welke, en was aangenaam verrast door de prijs (zeker in vergelijking met Schleese).

Ik denk dat je het zadel hier hebt gezien? http://www.permicavallo.nl/flexee.php

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:25

Ook hier een blije eigenaresse van een Schleese. Ik ben er bij stom toeval aangekomen via de pensionstal waar ik stond. Mijn paard was ontzettend loperig en daarbij kwam ik altijd met pijn in mijn rug en heupen van mijn paard. Ik mocht een 2e hands Sleeche proberen en ik wist niet wat me overkwam. Paard liep gelijk stukken beter, ik zat beter en ik kwam fit van mijn paard af. Het is even zoeken maar 2e hands zijn ze best betaalbaar. Ze kunnen passend gemaakt worden op elk paard. Anders kun je ook nog een DK overwegen maar deze zijn inderdaad nog een stukje duurder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:13

kleiduiker schreef:
Ze kunnen passend gemaakt worden op elk paard.

En dat geloof je echt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:30

Ja dat geloof ik inderdaad,

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:43

kleiduiker schreef:

waarom zegt een vertegenwoordiger van schleese dan tegen een van mijn klanten dat ze niets voor haar paard kunnen betekenen omdat hij een te ingewikkelde rug heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:03

Dat weet ik ook niet maar je zal net als bij reguliere zadelmakers ook hier onderlinge verschillen in kennis hebben. Ik weet alleen dat mijn paard ook een hele moeilijke rug heeft voor een zadelmaker en dit zadel ligt perfect.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:46

Vandaag de Brandon Empress en Victoria vergelijken. De victoria zit inderdaad zeer breed bij een wijde boom. Niet prettig. De empress heeft een smallere twist, waardoor die smaller zit (ondanks de wijde boommaat) en inderdaad een breder zitvlak. Dus meer gemaakt voor de vrouw.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:37

Sizzle schreef:
kleiduiker schreef:

waarom zegt een vertegenwoordiger van schleese dan tegen een van mijn klanten dat ze niets voor haar paard kunnen betekenen omdat hij een te ingewikkelde rug heeft?

Ik ben erg benieuwd wie dat was. Mag per pb.

Helaas werkt Schleese in Europa met zelfstandigen, i.p.v. eigen personeel. Dus er kan kwaliteitsverschil bestaan tussen de diverse vertegenwoordigers.

Het is niet voor niks dat ik iemand uit Den Haag en België naar Noord Nederland laat komen. Inge Taffijn heeft een tijd met Jochen Schleese in Canada en Amerika gewermt. Aimée Albers kent het concept al jaren en heeft regelmatig contact met de familie Schleese. Dat geeft mij vertrouwendat zij beide het systeem en alle mogelijkheden door en door kennen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:55

Sizzle schreef:
kleiduiker schreef:

Een zadel dat op alle paarden en dan ook nog bij alle ruiters past, bestaat inderdaad niet. Dat heb ik proefondervindelijk kunnen vaststellen met mijn Schleese... Helaas...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:06

Dat was de vertegenwoordiger in zwitserland.

Een zadel op alle paarden is ook onzin. Je kunt wel onder 1 naam zoveel verschillende zadels maken dat je voor ieder paard een speciaal type hebt. Maar dat is heel wat anders.

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:14

Olympia: Kan je dat even uitleggen waarom je zadel niet pas te maken was?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:01

Even in pb gedaan.

Billypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:54

Interessant topic dit :D
Ikzelf (bijrijder) rijd op een zaldi vila - qua model een vrij klassieke combo zitvlak maar toch uitermate geschikt voor de endurance/trec etc. Zadel ligt ook prima op het paard ( Korte rug + rondgeribt) Eigenaresse rijd er prima op, ik echter ondervindt een aantal problemen. |( Ik ben helaas bang dat de zitmaat te klein is oftewel ik heb een te dikke reet *D helaas daardoor, kantelt mijn bekken teveel, te holle rug en voila pijn in de onderrug na een langere rit. Ik weet uiteraard dat een oplossing een ander zadel zou zijn, maar ja als bijrijder ga ik dit niet zomaar kopen.

Heeft iemand nog tips/ interessante weetjes om hier een wat zachtere oplossing voor te vinden of mensen die hetzelfde probleem ondervinden.

En ja goed idee voor later een vrouwenzadel wel duur om te laten maken lijkt me ;(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:50

welke maat billen en welke maat zadel is de zaldi villa? Rug hol trekken hoeft niet altijd een te klein zadel te zijn, dat kan ook te maken hebben met een kleine verandering van jezelf. Een zaldi Villa heeft een vrij vlakke semi diepe zit, dus kan het zadel niet echt snel te klein zijn voor de ruiter.

Billypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:26

Het zitvlak is 17 inch, ik heb laatst in een western zadel gezeten en daar kon ik overduidelijk rechter in zitten. Bij dit zadel heb ik snel het idee dat ik te ver voorin zit en niet verder achteruit kan ;( Maar ik weet ook niet echt wat klein of groot is :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:31

17 inch is eerder klein voor een volwassene, zeker als je een dressuurzitting hebt en geen vlakke.

Heb laatst met een schleese 17inch gereden. Op de bok leek het heel aangenaam, maar op mijn paard merkte ik pas dat het te klein was. (en ik ben zelf niet groot, korte benen maar wel voorzien van een paard stevige billen :o ) Alleen past een 17.5 inch niet op mijn paard.
Maw ik vond het niet zo fijn om mee te rijden.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:26

Billypony schreef:
Het zitvlak is 17 inch, ik heb laatst in een western zadel gezeten en daar kon ik overduidelijk rechter in zitten. Bij dit zadel heb ik snel het idee dat ik te ver voorin zit en niet verder achteruit kan ;( Maar ik weet ook niet echt wat klein of groot is :D

17 inch is wel klein voor de meeste nederlanders...
te klein is echt funest voor je rug inderdaad

Billypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:22

Poor me, 8)7 - ik kan nog wel proberen mijn rug recht te houden, enige oplossing om dit te voorkomen is een goedpassend zadel, maar dat ga ik niet doen omdat het niet mijn eigen paard is ...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:26

@billypony: niet elke eigenaar zou er ook mee opgezet zijn als iemand met een ander zadel voro z'n paard af komt

edit: foute interpretatie

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:27

Ik herken me inderdaad ook in de problemen met het vinden van een goed zadel, daarom volg ik dit topic ook.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:07

Billypony schreef:
Poor me, 8)7 - ik kan nog wel proberen mijn rug recht te houden, enige oplossing om dit te voorkomen is een goedpassend zadel, maar dat ga ik niet doen omdat het niet mijn eigen paard is ...

eigen paard kopen :D ;) :+ *\o/*

Billypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:21

@ Nombrado : Graaaagggg hahaha :j *\%/* nu eerst sparen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:29

Dat zou geweldig zijn om eens een zadel te hebben waarin ik echt fijn kon zitten.
Ik heb bij dressuurzadels altijd het probleem dat ik op de voorkant wordt gezet. Dit rijd ik dus altijd open. Ik heb dus geen neiging tot een stoelzit maar juist het tegenovergestelde eigenlijk, vorkzit heet dit volgens mij. Op een veelzijdigheidszadel is het veel minder.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:13

Hopfner proberen. Adviseer het iedereen en tot nu toe zijn alle mensen die het geprobeerd hebben wel om. Enige probleem is dat ze tweedehands moeilijk te vinden zijn en nieuw niet goedkoop.