Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:41

Het lastige is ook een beetje dat veel bekende merk zadels nieuw al aan de dure kant zijn. Je hebt het lagere segment wat best een leuke kwaliteit is van rond de 1000,-. Daarna heb je een heel ander segment met meer luxe maar niet per se enorm veel meer kwaliteit (tuurlijk zijn materialen beter maar het verschil is best minimaal). En eigenlijk is het ook te zot voor woorden dat we voor dat stukje leer en wol 2000,-/3000,- neerleggen.

Vervolgens is de markt ingestort maar blijven bepaalde zadels nog steeds duur in aanschaf waardoor er een enorme afschrijving komt op dat nieuwe zadel. Slechte makrtwerking waarvan de koper de dupe is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:04

Ginootje schreef:
Ook ik zit in het circuit '' zadel verkopen '' hebben jullie ook nog tips voor mij?

http://www.bokt.nl/markt/ad/264618/wint ... h-dressuur

Ik vind het zadel (veel) te duur :o .
Ik heb in januari voor 50 euro meer een splinternieuwe Thorowgood T8 dressuur gekocht, incl. 1x navulservice, aangemeten door een MSFC zadelmaker. Als ik er wat mee heb of er moet bijgevuld worden of er moet een ander kopijzer in, kan ik ook bij haar terecht. Dan ga ik toch niet voor € 850 experimenteren met een particulier gekocht zadel?

Tip: Ik zou erbij zetten welke maten (in cm) die kopijzers vertegenwoordigen. Ieder merk met verwisselbare kopijzers heeft zijn eigen systeem met kleuren en maten, dus alleen vermelden van kleuren zegt niks en op een foto kan je dat ook niet inschatten.

DiantaM

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:02

Ik heb mijn kn symphonie voor 450 verkocht, getaxeerd op 500 en de kent en masters cob voor 500 weggedaan. Die was nog erg nieuw en ik denk in betere financiële tijden zo'n 700 waard.

Duurdere merken zijn tweedehands idd moeilijk verkoopbaar omdat er een goed middensegment aan het op komen is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:49

ik heb mijn wintec 500 dressuur verkocht voor 160. gekocht voor 200

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:52

Ik heb een Kentaur Medea 1 te koop gehad. Ongeveer 3 maanden. Er zijn in totaal 5 geinteresseerden geweest en de 5 de heeft het zadel gekocht voor 350,-. Ben blij dat ik hem verkocht heb, maar je moet gewoon volhouden. Er komt vanzelf iemand...

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:40

sneeuwpop schreef:
Vind het grote nadeel van zadels via particulier dat je geen goede zadelmaker erbij hebt. Een zadel van 400 zou ik dan nog wel durven bij een makkelijk paard, maar daarboven koop ik hem bij een zadelmaker.
Paard die moeilijker is, neem ik al helemaal geen risico

Ik heb hetzelfde. Ik wou eerst voor mijn nieuw paard mijn stubben verkopen en dan een ander zadel voor hem in de plaats kopen met dat geld. Maar ik heb het niet gedurfd, particulier. Uiteindelijk heb ik Hulsebos laten komen om een nieuw zadel te laten aanmeten, dan was ik meer geld kwijt, maar dan had ik iets nieuws en wist ik zeker dat het paste. En ik vrees dat veel mensen zo denken, of toch een tweedehands bij een zadelmaker lopen. Daarom dat er veel te koop blijft staan bij particulieren

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:16

Roodvos schreef:
Ginootje schreef:
Ook ik zit in het circuit '' zadel verkopen '' hebben jullie ook nog tips voor mij?

http://www.bokt.nl/markt/ad/264618/wint ... h-dressuur

Ik vind het zadel (veel) te duur :o .
Ik heb in januari voor 50 euro meer een splinternieuwe Thorowgood T8 dressuur gekocht, incl. 1x navulservice, aangemeten door een MSFC zadelmaker. Als ik er wat mee heb of er moet bijgevuld worden of er moet een ander kopijzer in, kan ik ook bij haar terecht. Dan ga ik toch niet voor € 850 experimenteren met een particulier gekocht zadel?

Tip: Ik zou erbij zetten welke maten (in cm) die kopijzers vertegenwoordigen. Ieder merk met verwisselbare kopijzers heeft zijn eigen systeem met kleuren en maten, dus alleen vermelden van kleuren zegt niks en op een foto kan je dat ook niet inschatten.

850€ euro is de taxeerprijs niet mijn vraagprijs! Mijn vraagprijs is 700-750€
De tip van de bomen ga ik erbij zetten :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:20

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:24

Ik zou dat notk weghalen en gewoon de 750 neerzetten. Ik klik zo'n advertentie namelijk al niet aan :o

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:26

Nies_ schreef:
Ik zou dat notk weghalen en gewoon de 750 neerzetten. Ik klik zo'n advertentie namelijk al niet aan :o

Gedaan! :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 19:27

Ik ga morgen naar Divoza om een nieuwe aan te laten meten :D

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:47

In deze tijd , is dat wel lastig inderdaad maar misschien marktplaats?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:39

Ik heb het idee dat marktplaats wel sneller loopt. Vast veel mensen zonder Facebook en bokt. En je moet betalen dus aanbieders willen er wel vanaf.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 21:40

Ik heb vorige week een KN symphonie aangeschaft, maar dan via instructeur. tweedehands,dus er zijn nog wel mensen die zoekende zijn ;-)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:58

Er zijn wel mensen zoekende maar het aanbod is gewoon veel groter dan de vraag. Leuk voor de mensen die zoekende zijn maar niet voor de mensen die een zadel kwijt willen.

Wij hebben één zadel nieuw, een zadel hadden we al, een zadel via de zadelmaker gekocht met een behoorlijk prijskaartje en een zadel via marktplaats en daar hebben we een meer dan redelijke prijs voor betaald. Volgens de zadelmaker was het een koopje. Daar zijn kopers toch wel naar op zoek wanneer het aanbod zo enorm is. Zadel via de zadelmaker had ik meer voor over omdat ik daar ook de service bij kreeg.

Schrik wel van de prijs van de Wintec, ook al is het Isabelle Werth. In mijn beleving is Wintec goedkoop en kunststof ( kunststof wil ik niet). Zou zo'n zadel zelf gewoon niet willen hebben. Misschien bevooroordeeld maar ik denk dat ik daarin niet de enige ben,

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 05:09

Percy schreef:
Er zijn wel mensen zoekende maar het aanbod is gewoon veel groter dan de vraag. Leuk voor de mensen die zoekende zijn maar niet voor de mensen die een zadel kwijt willen.

Wij hebben één zadel nieuw, een zadel hadden we al, een zadel via de zadelmaker gekocht met een behoorlijk prijskaartje en een zadel via marktplaats en daar hebben we een meer dan redelijke prijs voor betaald. Volgens de zadelmaker was het een koopje. Daar zijn kopers toch wel naar op zoek wanneer het aanbod zo enorm is. Zadel via de zadelmaker had ik meer voor over omdat ik daar ook de service bij kreeg.

Schrik wel van de prijs van de Wintec, ook al is het Isabelle Werth. In mijn beleving is Wintec goedkoop en kunststof ( kunststof wil ik niet). Zou zo'n zadel zelf gewoon niet willen hebben. Misschien bevooroordeeld maar ik denk dat ik daarin niet de enige ben,

Je mag best je mening geven hoor geen probleem ;) Maar ik zit al 100€ onder de taxatieprijs en wil zelfs nog wel 50€ afzakken :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:12

De marktwaarde is belangrijker dan een taxatieprijs.
Twee jaar geleden heb ik voor 500 euro een nagenoeg nieuwe Bates via marktplaats gekocht. Die stond al een tijdje te koop en heb ik pas kunnen laten maken door de zadelmaker waar het zadel nieuw gekocht was. Bates is de leren versie van Wintec.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:58

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:03

Ik denk dat dat een lange zit wordt.. Denk dat mensen liever een GG hebben die wat meer gebruikt is voor de helft van het geld. Ik heb 1,5 jaar geleden een Passier Corona gekocht in dezelfde staat voor hetzelfde geld bij een msfc'er en die had ze al ruim een jaar te koop. Buiten dat heb ik niet het idee dat Passier zo in trek is tweedehands en GG's staan er best veel te koop.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:05

Taxatieprijs en marktwaarden liggen idd ver uit elkaar.
Mijn zadel was getaxeerd op minstens 1000, maar ik heb het uiteindelijk voor 500 laten gaan

Murosch: Ik zou als openingsfoto een foto nemen waar je zadel wat rechter ligt, ik vind het zo ver naar voor hellen en dat vind ik niet mooi en spreekt niet zo aan (een handdoek ofzo er vanvoor tussen steken kan al wonderen doen)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 12:33

Ik ben vandaag bij divoza geslaagd in een kent & masters voor 700, zgan. :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:24

Ginootje schreef:
Je mag best je mening geven hoor geen probleem ;) Maar ik zit al 100€ onder de taxatieprijs en wil zelfs nog wel 50€ afzakken :)

Bedoel het ook niet rot, hou zelf niet zo van kunststof zadels.

Oei Murosch, een prachtig zadel en eigenlijk een "koopje" maar ik vrees dat Nies gelijk heeft. Als je dan al gaat voor tweedehands, dan net zo lief een wat oudere die minder duur is. Als ik jou was zou ik het zadel via een zadelmaker proberen te verkopen. Dan heb je misschien een percentage van de prijs kwijt maar dit soort zadels krijg je als particulier bijna niet verkocht en ik denk dat je wel een goede kans maakt bij een zadelmaker.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:43

Ik ben toevallig aan het rondkijken voor exact zo'n Passier, ook tweedehands. Maar inderdaad, ondanks dat hij het technisch gezien echt wel waard is en het een mooi zadel is klik ik bij Murosch haar zadel om de prijs weer verder :o De marktwaarde is gewoon een stuk lager en je wordt ermee doodgegooid op MP die GG's, je kunt ze iets meer gebruikt maar nog steeds erg goed uitziend ook voor 300 krijgen tweedehands :o En dat is dan een "verstandigere" keuze zeg maar.

Ik denk dat je met jouw vraagprijs bij een zadelmaker meer kans hebt, die willen ze nog wel voor 700-800 hebben en kunnen ze vaak nog wel voor meer weer kwijt omdat ze dan meteen pas gemaakt kunnen worden e.d. :) Het is heel krom, maar wel wat je ziet qua prijsverschil particulier-zadelmaker.

Mijn Hulsebos is inmiddels 3x verkocht geweest (voor de vraagprijs!), maar met passen weer terug gekomen alle 3 de keren. Eerste moest toch een wijde boommaat, 2e bleek een WB4 te moeten ivm zwaartepunt (verdiep je daar dan verdorie eerst eens in!), en de derde besloot dat ze toch meer geschikt was voor een veelzijdigheidszadel }:0 Zucht! Nou ja,geen haast. Ik ga van de week eens een zadelmaker bellen die ook tweedehands inkoopt, kan ik een bus vol zadels passen en hopelijk deze erop inruilen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:09

Mijn Prestige werd getaxeerd op 800 euro en als de zadelmaker hem zou overnemen wou ie niet meer als 400 geven... dus hijzelf natuurlijk winst maken, vind het ook zo krom.

Dan maar particulier.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:43

Wat is er krom aan een zadelmaker die winst wil maken? _O-