Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ginootje schreef:Ook ik zit in het circuit '' zadel verkopen '' hebben jullie ook nog tips voor mij?
http://www.bokt.nl/markt/ad/264618/wint ... h-dressuur
.sneeuwpop schreef:Vind het grote nadeel van zadels via particulier dat je geen goede zadelmaker erbij hebt. Een zadel van 400 zou ik dan nog wel durven bij een makkelijk paard, maar daarboven koop ik hem bij een zadelmaker.
Paard die moeilijker is, neem ik al helemaal geen risico
Roodvos schreef:Ginootje schreef:Ook ik zit in het circuit '' zadel verkopen '' hebben jullie ook nog tips voor mij?
http://www.bokt.nl/markt/ad/264618/wint ... h-dressuur
Ik vind het zadel (veel) te duur.
Ik heb in januari voor 50 euro meer een splinternieuwe Thorowgood T8 dressuur gekocht, incl. 1x navulservice, aangemeten door een MSFC zadelmaker. Als ik er wat mee heb of er moet bijgevuld worden of er moet een ander kopijzer in, kan ik ook bij haar terecht. Dan ga ik toch niet voor € 850 experimenteren met een particulier gekocht zadel?
Tip: Ik zou erbij zetten welke maten (in cm) die kopijzers vertegenwoordigen. Ieder merk met verwisselbare kopijzers heeft zijn eigen systeem met kleuren en maten, dus alleen vermelden van kleuren zegt niks en op een foto kan je dat ook niet inschatten.
Percy schreef:Er zijn wel mensen zoekende maar het aanbod is gewoon veel groter dan de vraag. Leuk voor de mensen die zoekende zijn maar niet voor de mensen die een zadel kwijt willen.
Wij hebben één zadel nieuw, een zadel hadden we al, een zadel via de zadelmaker gekocht met een behoorlijk prijskaartje en een zadel via marktplaats en daar hebben we een meer dan redelijke prijs voor betaald. Volgens de zadelmaker was het een koopje. Daar zijn kopers toch wel naar op zoek wanneer het aanbod zo enorm is. Zadel via de zadelmaker had ik meer voor over omdat ik daar ook de service bij kreeg.
Schrik wel van de prijs van de Wintec, ook al is het Isabelle Werth. In mijn beleving is Wintec goedkoop en kunststof ( kunststof wil ik niet). Zou zo'n zadel zelf gewoon niet willen hebben. Misschien bevooroordeeld maar ik denk dat ik daarin niet de enige ben,
Maar ik zit al 100€ onder de taxatieprijs en wil zelfs nog wel 50€ afzakken
Ginootje schreef:Je mag best je mening geven hoor geen probleemMaar ik zit al 100€ onder de taxatieprijs en wil zelfs nog wel 50€ afzakken
De marktwaarde is gewoon een stuk lager en je wordt ermee doodgegooid op MP die GG's, je kunt ze iets meer gebruikt maar nog steeds erg goed uitziend ook voor 300 krijgen tweedehands
En dat is dan een "verstandigere" keuze zeg maar.
Het is heel krom, maar wel wat je ziet qua prijsverschil particulier-zadelmaker.
Zucht! Nou ja,geen haast. Ik ga van de week eens een zadelmaker bellen die ook tweedehands inkoopt, kan ik een bus vol zadels passen en hopelijk deze erop inruilen.